Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte en pakke med strikketøy til en veldedig organisasjon. Brukte anvist adresse på nettsiden til organisasjonen. Pakken ble ikke hentet innen frist. Det er nå 2 oppdateringer i posten appen under «Arkiverte pakker»: Den første kl 11.31: Pakken er sendt i retur da mottaker ikke hentet den innen fristen. Den andre klokken 11.50 samme dagen: Sendingen er returnert og utlevert til avsender. 

Betyr dette at pakken vil bli sendt tilbake til meg og at jeg vil få varsel når den ankommer min lokale post i butikk?  For den står under «Arkiverte pakker» i appen, ikke «Til meg». Vil det koste meg noe utenom kostnaden for norgespakke da jeg sendte den? 

(Ja jeg sjekket at adressen stemte, og ja, de skrev på nettsidene sine at de tar imot sendinger med strikketøy. Men de får selvsagt ikke mer fra meg flere ganger…) 

Anonymkode: 88ca1...10a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sendte en pakke med strikketøy til en veldedig organisasjon. Brukte anvist adresse på nettsiden til organisasjonen. Pakken ble ikke hentet innen frist. Det er nå 2 oppdateringer i posten appen under «Arkiverte pakker»: Den første kl 11.31: Pakken er sendt i retur da mottaker ikke hentet den innen fristen. Den andre klokken 11.50 samme dagen: Sendingen er returnert og utlevert til avsender. 

Betyr dette at pakken vil bli sendt tilbake til meg og at jeg vil få varsel når den ankommer min lokale post i butikk?  For den står under «Arkiverte pakker» i appen, ikke «Til meg». Vil det koste meg noe utenom kostnaden for norgespakke da jeg sendte den? 

(Ja jeg sjekket at adressen stemte, og ja, de skrev på nettsidene sine at de tar imot sendinger med strikketøy. Men de får selvsagt ikke mer fra meg flere ganger…) 

Anonymkode: 88ca1...10a

Hvorfor sender du noe uten å være i avtale med den ansvarlige som skal hente? 
Du får ringe posten i morgen og stille spørsmålet til dem om hvor pakken er. 
Ja, du må være forberedt på å betale retur porto.,

Anonymkode: 7caf4...e83

Skrevet

Jeg sendte en pakke til utlandet og den kom, etter laaaang tid, i retur. Betalte ikke noe for det.

AnonymBruker
Skrevet

Du må betale returporto, men ikke noe mer enn det.

Men hva svarte organisasjonen når du sa at du skulle sende strikketøyet? For du varslet vel dem om at du skulle sende noe, slik at de viste at det var en reell pakke på vei, og ikke noe scam?

Anonymkode: 0306a...27f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får en faktura på returporto. Finner ikke prisen på postens nettsider, men det er litt mer enn det det kostet å sende pakken.

Det som er litt rart er at det står i sporingen at pakken er utlevert til deg, selv om den ikke har rukket å bli sendt til deg ennå.

Anonymkode: 98b5a...5ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...