Gå til innhold

Nekte kontakt - svigers/besteforeldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det høres ille og egoistisk ut. Og ja, det er en del av meg som både vil beskytte meg selv og barnet mitt. Men når svigermonsterene kommer med stygge kommentarer til barnet mitt - har jeg som mor rett til å si at jeg ikke vil at barnet mitt skal omgås de? Far er selvsagt uenig, men han mener det ikke er så ille og "det er jo bare tull". Men et lite barn vil ikke kunne skjønne at når bestefar kaller henne tjukk og lat (hun er ikke noen av delene), så er det bare tull.

Altså, wtf. Jeg er sjokkert, og skuffet over mannen min som ikke eier ryggrad.

Hva gjør jeg?

(Ja jeg har sagt fra MEGET tydelig og direkte, og begrenset kontakt til et minimum. Men de få gangene jeg har gitt de en sjanse til, så skjer det samme)..

Anonymkode: 29571...3ef

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ganske sikker på at du overreagerer maks.. 

Anonymkode: 84c6c...fc5

Hvorfor antar du det?

-TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i alle fall satt grenser der og da og sagt fra om at sånne ting ikke er greit å si. Sett et eksempel foran datteren din for hvordan man skal håndtere det når stygge ting blir sagt.

Anonymkode: d63dd...83b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid tre sider av en sak, din side, svigerforeldrene sin side og sannheten. 

Anonymkode: 5d5b1...292

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville i alle fall satt grenser der og da og sagt fra om at sånne ting ikke er greit å si. Sett et eksempel foran datteren din for hvordan man skal håndtere det når stygge ting blir sagt.

Anonymkode: d63dd...83b

Ja, det gjør jeg - hver gang. Men det er et mønster i henhold til personlighet hos de personene det gjelder. Det er et behov for å tråkke på andre, for å føle seg bra/morsom. Det er ikke godlynt humor, og det er ihvertfall ikke oppbyggende for barnet mitt. De er ikke trygge og gode omsorgspersoner, slik jeg ser det.

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er alltid tre sider av en sak, din side, svigerforeldrene sin side og sannheten. 

Sannheten er jo det som blir sagt... Kommer ikke unna det.

-TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sannheten er jo det som blir sagt... Kommer ikke unna det.

-TS

Men vi vet ikke hva som har blitt sagt. Vi hører kun din versjon.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet det høres ille og egoistisk ut. Og ja, det er en del av meg som både vil beskytte meg selv og barnet mitt. Men når svigermonsterene kommer med stygge kommentarer til barnet mitt - har jeg som mor rett til å si at jeg ikke vil at barnet mitt skal omgås de? Far er selvsagt uenig, men han mener det ikke er så ille og "det er jo bare tull". Men et lite barn vil ikke kunne skjønne at når bestefar kaller henne tjukk og lat (hun er ikke noen av delene), så er det bare tull.

Hva gjør jeg?

(Ja jeg har sagt fra MEGET tydelig og direkte, og begrenset kontakt til et minimum. Men de få gangene jeg har gitt de en sjanse til, så skjer det samme)..

Hadde nektet kontakt og forklart hvorfor i KLAR KONTEKST. Fuck sånne dritt folk. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok. Men hvorfor skal jeg lyge? Ber genuint om råd.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva gjør jeg?

selvsagt har du det. det er ditt barn. hadde sagt til mannen og svigerfamilien at så lenge besteforeldrene ikke evner å være positive til barnet så har de ingenting rundt barnet å gjøre

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut min familie av flere årsaker. Jeg ville aldri ha fått barn med de fremdeles i livet mitt, så derfor gikk jeg. For å beskytte de. Min familie hørte heller ikke på det jeg sier. Rasisme, drittslenging av mor, far, besteforeldre av barnebarn. All mulig ufyselig oppførsel. Du har en rett til å beskytte dine barn. Barnefar gjør tydeligvis ikke jobben sin og det gjør meg trist. Vet ikke hvordan det blir når han er uenig, er jo hans barn også. Men det er alvorlige ting å si til sitt barnebarn. Jeg utviklet spiseforstyrrelser og forskjellige problemer pga min familie.

Anonymkode: cb5be...4d4

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. Det er ingen grunn for å kalle andre lat og feit. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjærring skrev (2 minutter siden):

selvsagt har du det. det er ditt barn. hadde sagt til mannen og svigerfamilien at så lenge besteforeldrene ikke evner å være positive til barnet så har de ingenting rundt barnet å gjøre

Ja, 100% enig... Det er ekstremt frustrerende. Jeg har ikke sagt akkurat de ordene, men i samme baner (at jeg ikke ønsker at barnet er på besøk hos de hvis de fortsetter sånn som de har gjort). Det ligger selvfølgelig flere hendelser bak, hvor de har vist lite respekt og forståelse. Summen er at de bidrar til masse stress og krangling mellom meg og mannen, og jeg har symptomer på utbrenthet etter å ha stått i dette over mange år.

Men jeg taper på det uansett føler jeg. Hvis jeg nekter kontakt så er forholdet slutt. Det foreligger ihvertfall en konsekvens. Mannen sier at da er vi ikke sammen lengre, og at det er helt uhørt av meg å kreve noe slikt. Barnefar og barnet til å ha ENDA mer kontakt med sine foreldre hvis det blir slutt. Aner ikke om han faktisk gjennomfører det han sier, men det er jo en reell sjanse for det.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jo, du vet hva som har blitt sagt fordi ts har fortalt det. De kaller ungen feit og lat. Det er versjonen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg taper på det uansett føler jeg. Hvis jeg nekter kontakt så er forholdet slutt. Det foreligger ihvertfall en konsekvens. Mannen sier at da er vi ikke sammen lengre, og at det er helt uhørt av meg å kreve noe slikt. Barnefar og barnet til å ha ENDA mer kontakt med sine foreldre hvis det blir slutt. Aner ikke om han faktisk gjennomfører det han sier, men det er jo en reell sjanse for det.

Så han truer deg med at det du er redd for ville skje ENDA mer om du står opp for barnet ditt. Han er ikke glad i deg eller barnet sånn jeg leser det. Da hadde han stått opp for barnet sitt og støttet deg. Og han gjør deg utbrent sier du. Kanskje du skal vurdere om du vil være sammen med han mere. Men jeg forstår bekymringen din for da bruker han gjerne foreldre som barnevakt og de er med barnet mere.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammelt er barnet?

Spør bare fordi det er stor forskjell om det blir sagt om en baby som er normalt god og rund og som er en av de som ikke er veldig aktive enda... eller om det sies til/om et barn som forstår hva som blir sagt.

Anonymkode: bc38a...bfd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så han truer deg med at det du er redd for ville skje ENDA mer om du står opp for barnet ditt. Han er ikke glad i deg eller barnet sånn jeg leser det. Da hadde han stått opp for barnet sitt og støttet deg. Og han gjør deg utbrent sier du. Kanskje du skal vurdere om du vil være sammen med han mere. Men jeg forstår bekymringen din for da bruker han gjerne foreldre som barnevakt og de er med barnet mere.

Ja, ikke sant. Skulle aldri fått barn med en slik narsissist. Dessverre så jeg ikke tegnene før vi fikk barn. Nå ser jeg den ekte personen bak fasaden.. og det er ikke akkurat pent. Det gir meg bare masse hodepine, og tiden etter fødsel har vært et mareritt.

Men så føler jeg på et enormt ansvar for barnet mitt da. Jeg vil at hun skal ha det best mulig, og slik situasjonen er nå er det altfor vanskelig å skulle ha delt omsorg.

-TS

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du må slutte å henge på diskusjonsforum, du skjønner ikke premissene for det.

Anonymkode: 23d2e...918

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må slutte å henge på diskusjonsforum, du skjønner ikke premissene for det.

Anonymkode: 23d2e...918

Takk 😂👍 

-TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...