AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:08 #1 Del Skrevet søndag kl 15:08 Barna er nå 100 % hos meg. De er begge over 13 år og nektet samvær siden sommeren i fjor. De nekter også fremover. Dvs at alle ferier og helger er de med meg. Far nekter å signere ny samværsavtale på dette. Har vært hos fvk og fått meklingsattest. Men kom ut igjen uten en ny avtale som gjenspeiler faktisk samvær. Jeg ser meg nødt til å søke nav om de kan regne ut bidrag på nytt, siden jeg står for omsorgen på fulltid. Men hvordan legger man frem for nav at far ikke vil signere? Det blir jo ord for ord, og barna får vel ikke si sin mening til nav? Anonymkode: 4395e...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:12 #2 Del Skrevet søndag kl 15:12 Er det barna som nekter samvær med far? Er han enig i at du skal ha 100%? Anonymkode: 8b4f7...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:14 #3 Del Skrevet søndag kl 15:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det barna som nekter samvær med far? Er han enig i at du skal ha 100%? Anonymkode: 8b4f7...ec3 Det er barna som nekter desverre. Nei han er ikke enig i det, men ser at han ikke kan tvinge dem Ts Anonymkode: 4395e...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet søndag kl 16:00 #4 Del Skrevet søndag kl 16:00 Nav sender melding til far og ber han dokumentere at han har de, hvis han prøver seg på å si at han har de for å slippe å netake bidrag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:43 #5 Del Skrevet søndag kl 22:43 Hvis du søker uten avtale, må du kunne dokumentere at de bor fullt hos deg. Du kan høre om lærer/skole kan skrive en bekreftelse, eller prøve å kontakte barnevern for hjelp. Det er mye vanskeligere å få bidrag uten en samværsavtale, dessverre. Har du meldinger f.eks. om at de ikke kommer på samvær? Ta mest mulig kommunikasjon skriftlig slik at du kan bruke dette som bevis. Barna kan ikke bekrefte ovenfor Nav. Det er først når de nærmer seg myndighetsalder at det kan legges vekt på. Alternativt må du ta saken til retten. Ingen dommer kommer til å tvinge så gamle barn på samvær. Anonymkode: 6452e...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:00 #6 Del Skrevet søndag kl 23:00 Barnefar her prøvde seg på at han hadde de 10-14 netter i mnd han da jeg tok det til nav fordi han nektet å betale noe privat. Det tok noen mnd og dokumentasjon frem og tilbake, men så måtte han betale. Virkeligheten var at jeg hadde 100%. Jeg la ved både samværsavtale, meklingsattest, meldinger oss imellom som dokumenterte både faktisk samvær som da var 2 timer sammen med meg og barna sammen annenhver lørdag, og at han nektet å betale. Forklarte og saken vår og ba om beregning bak i tid. De beregnet helt tilbake til bruddet siden det kunne dokumenteres at han bare hadde nektet, at han ikke hadde samværet han påsto og at situasjonen ble forklart. Far var sint for at de fikk den informasjonen og raste over at det var uvesentlig (det var relevant ift tilbakebetaling fra før søknad), raste over at jeg la ved alt av skriftlige bevis, for det mente han også at ikke var deres sak, og raste over at han både måtte betale bidrag og fikk bidragsgjeld pga at han hadde nektet å betale. Og raste over at nav var inkompetente fordi de ikke trodde på han foran meg og all dokumentasjon som støttet det jeg fortalte. Han fikk valg mellom å betale frivillig eller få lønnstrekk om han ikke betalte frivillig med informasjon om at med det trekket ville det også gi en betalingsanmerkning som ville bli stående helt til yngste barn var fylt 18år eller til vi evt selv valgte å endre til privat avtale. Så søk nav, ta med alt relevant og de ordner resten. Det vil gi deg minst problemer i det store bildet. Om barn nekter å dra til han må han finne ut og tenke over hvorfor det er sånn og hva han evt kan gjøre for å endre det på sikt. Og i mellomtiden må han betale det dere har rett på. Barn kutter stort sett ikke ut en forelder uten grunn. Anonymkode: c3e91...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:39 #7 Del Skrevet mandag kl 05:39 Om du sms eller e-poster som viser at dere har snakket om dette, kan du bruke det som dokumentasjon. Anonymkode: a3790...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå