Gå til innhold

Venninne har lånt leiligheten min i 3 uker, og ikke vasket godt nok etter seg. Skal jeg kommentere jeg det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

La det ligge. Du gjør henne bare ille berørt at hun ikke har vasket så godt som du selv ville gjort. Men litt sært at hun ikke har tilbudt seg å betale for strømmen. 

Anonymkode: 4c5f9...2b8

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er så møkkete at vaskehjelp vil kreve ekstra betalt, så er det greit si i fra.

Hva i all verden har hun brukt dusjen til, hvis det er blitt så møkkete i løpet av tre uker at vaskehjelp vil kreve ekstra betalt? Det høres veldig ille ut...

Anonymkode: 4f0f1...a56

Når man dusjer daglig så blir det jo fettbelegg inni dusjkabinettet

Ts

Anonymkode: f20d4...c45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Hvorfor tar ikke vaskehjelpen det? Kan umulig bli så skittent at vaskehjelpen ikke vil vaske?

Anonymkode: c7d0a...86e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tar ikke vaskehjelpen det? Kan umulig bli så skittent at vaskehjelpen ikke vil vaske?

Anonymkode: c7d0a...86e

Enig.

Så skittent kan det ikke bli på 3 uker. Jeg vasket badet til min bestemor. Den var ikke vasket på flere, var ikke så vanskelig. Litt mer enn en vanlig vask, mest kalk egentlig. (Og ja, det ble hjemmehjelp etter dette)

Anonymkode: 67c30...819

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig.

Så skittent kan det ikke bli på 3 uker. Jeg vasket badet til min bestemor. Den var ikke vasket på flere, var ikke så vanskelig. Litt mer enn en vanlig vask, mest kalk egentlig. (Og ja, det ble hjemmehjelp etter dette)

Flere måneder skulle det stå

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun bør selvfølgelig betale for merarbeidet vaskehjelpa får med å få det like rent igjen. 

Alt annet er helt urimelig i mine øyne. 

Anonymkode: 14520...2aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lånte ut leiligheten min i 3 uker, for at en venninne skulle få ferie i storbyen mens jeg var bortreist.

Nå har jeg kommet hjem og ser at hun ikke har vasket dusjkabinettet skikkelig og heller ikke gulvene.

Det var rent da hun flyttet inn og jeg spurte om det var rent nok, og hun sa at leiligheten min var veldig ren og ryddig da hun ankom.

Hvis jeg kommenterer den dårlige vasken blir hun snurt, men hun har bodd der gratis og ikke betalt strøm. 

Pga prolaps i ryggen har jeg vaskedame som rengjør, så det vil koste meg ekstra å få henne til å vaske.

What to do?🤔

Noter deg i margen at hun ikke er noe venninne. Hun er en sånn som utnytter bekjente til å skaffe seg fordeler. Om du ønsker å be henne dekke vasken før du kutter kontakten? Opp til deg. Men kutt uansett kontakten. Livet er for kort, etc.

Anonymkode: bce9f...522

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det store spørsmålet er: har hun ikke vasket i det hele tatt, eller har hun ikke vasket godt nok iht. din standard? Hvis det er tydelig at hun har gjort noe form for rengjøring, hadde jeg latt det være. Hvis det virker som hun ikke har rengjort i det hele tatt, hadde jeg nevnt det hvis det skulle bli aktuelt at hun lånet igjen. 

At du bruker vaskehjelp for å rengjøre, synes jeg ikke skal gå utover henne. Dere har avtalt at hun ikke skal betale noe for å bo der, heller ikke at hun skal betale for utvask. Akkurat som det er ved utleie av ferieleilighet, så må man faktisk regne med at lar man de som leier vasker selv, så blir jobben som regel dårligere gjort. Derfor krever vi når vi leier ut ferieleiligheten vår leie + utvask av vaskehjelp. Kanskje ikke alltid om det er vi selv som skal bruke leiligheten etterpå, men hvert fall hvis noen andre skal leie rett etter.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår godt at dette var irriterende. Hadde følt det samme som deg. Jeg er litt konfliktsky så hadde ikke sagt noe, men jeg hadde nok ikke lånt ut leiligheten gratis til henne igjen. Kunne «lånt» ut for 4000 kr per uke… Det er uansett veldig billig…. 

Anonymkode: fe61a...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymphadora skrev (8 minutter siden):

Det store spørsmålet er: har hun ikke vasket i det hele tatt, eller har hun ikke vasket godt nok iht. din standard? Hvis det er tydelig at hun har gjort noe form for rengjøring, hadde jeg latt det være. Hvis det virker som hun ikke har rengjort i det hele tatt, hadde jeg nevnt det hvis det skulle bli aktuelt at hun lånet igjen. 

At du bruker vaskehjelp for å rengjøre, synes jeg ikke skal gå utover henne. Dere har avtalt at hun ikke skal betale noe for å bo der, heller ikke at hun skal betale for utvask. Akkurat som det er ved utleie av ferieleilighet, så må man faktisk regne med at lar man de som leier vasker selv, så blir jobben som regel dårligere gjort. Derfor krever vi når vi leier ut ferieleiligheten vår leie + utvask av vaskehjelp. Kanskje ikke alltid om det er vi selv som skal bruke leiligheten etterpå, men hvert fall hvis noen andre skal leie rett etter.  

Tror ikke hun har vasket gulvene, kun støvsuget litt, og tviler på om hun har vasket dusjkabinettet

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lånte ut leiligheten min i 3 uker, for at en venninne skulle få ferie i storbyen mens jeg var bortreist.

Nå har jeg kommet hjem og ser at hun ikke har vasket dusjkabinettet skikkelig og heller ikke gulvene.

Det var rent da hun flyttet inn og jeg spurte om det var rent nok, og hun sa at leiligheten min var veldig ren og ryddig da hun ankom.

Hvis jeg kommenterer den dårlige vasken blir hun snurt, men hun har bodd der gratis og ikke betalt strøm. 

Pga prolaps i ryggen har jeg vaskedame som rengjør, så det vil koste meg ekstra å få henne til å vaske.

What to do?🤔

Mer merkelig hun ikke har betalt strøm i disse dyre tiden. Burde hun tilbudt deg. Høres ut som en mer "snylte" venninne. La det gå og aldri inviter henne igjen😀 

Anonymkode: 2231f...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville latt det ligge uten ¨si noe og jeg kunne faktisk også latt henne låne leiligheten igjen hvis hun ellers er en god venninne som du ønsker å bevare i livet ditt. Et vennskap bør tåle såpass. 

Anonymkode: 544eb...976

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror ikke hun har vasket gulvene, kun støvsuget litt, og tviler på om hun har vasket dusjkabinettet

TS

Men du er i tvil. La det gå, og bevar vennskapet. Og ta det som en lekse til en annen gang, at man også bør sette krav til venninner som skal låne leilighet, og det bør gjøres i forkant. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om en venninne hadde labbet rundt på mine gulv og brukt min dusj, og det ikke var helt prikkfritt og "sterilt" etter henne. Det bør holde til neste gang din rengjøringshjelp skal komme vel? 

Endret av Million
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville latt det ligge uten ¨si noe og jeg kunne faktisk også latt henne låne leiligheten igjen hvis hun ellers er en god venninne som du ønsker å bevare i livet ditt. Et vennskap bør tåle såpass. 

Anonymkode: 544eb...976

Seriøst? 

Det er venninna  som bør tåle å bli tilsnakket og  li bedt om å gjøre opp for seg. 

Anonymkode: 14520...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Saken er at hun er veldig nøye på renhold selv, ikke akkurat hjemme hos seg selv, men når hun er på hotell eller hos andre kommenterer hun til ossom andre hvis det er rotete eller ikke ser rent ut.

Jeg hadde aldri lånt ut leiligheten min gratis hvis det ikke var fordi at hun ikke har penger, og lever ofte fra hånd til munn, og ikke har råd til å reise på tur pga kredittkort gjeld

Jeg syntes bare synd i henne.

TS

Det er vel forskjell på hva en forventer på hotell. Er det det at siden hun har kommentert på hotell så har du trodd at hun var veldig renslig? Med mindre dette var en betingelse for at du lånte det bort synes jeg egentlig det er litt merkelig å skulle ta det opp. Så skittent kan det vel ikke være? 

Det virker som du har litt "saviour" komplekser. Der du tenker at nå har du gjort en så god dyd, og så sitter du igjen etter på og tenker at hun var utakknemlig. For all del, det er det mange som er, men det er jo dumt hvis du gjorde denne gode gjerningen bare for å bli verdsatt... 

Anonymkode: 881c7...b3e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi hun klager ofte over at hun er blakk, og at den eneste fornøyelsen hun unner seg er et par øl.

Hun har veldig trang økonomi på grunn av kredittkortgjeld.

TS

Oi, OK, her virker det som du må gå litt i deg selv. Hvorfor gjenta at hun har kredittkortgjeld, for å sette henne i vanry? Det er jo revnende likegyldig. 

Anonymkode: 881c7...b3e

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ts

At det blir noe belegg skjønner jeg, men jeg skjønner ikke hva i all verden hun har gjort når du sier det er så møkkete at du må betale ekstra til vaskehjelpen. Da må det være gjort noe helt spesielt... For selv normal bruk i tre uker uten vasking gjør det ikke så møkkete at vaskehjelp krever ekstra betalt.

Når du sier det er så møkkete etter henne at vaskehjelpen vil kreve ekstra betalt, da ser jeg for meg at det er smurt dritt oppigjennom veggene, strødd jord eller noe ut over gulvene eller sølt noe klissete som krever mer arbeid enn normal rengjøring.

Anonymkode: 4f0f1...a56

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Let it go. Men snålt (uavhengig av økonomi) å ikke sponse noen hundringser til strøm. Evt kjøpe en liten gave.

Anonymkode: 283bb...b44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, du høres vanskelig ut, ts. I tillegg høres du mistenkelig lik ut som hun som drev og kverulerte om den kattepasseren og strømregningen. 

Anonymkode: 68941...6bd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva avtalte dere om vasking på forhånd egentlig?

Anonymkode: 838c6...db6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...