Gå til innhold

Venninne har lånt leiligheten min i 3 uker, og ikke vasket godt nok etter seg. Skal jeg kommentere jeg det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lånte ut leiligheten min i 3 uker, for at en venninne skulle få ferie i storbyen mens jeg var bortreist.

Nå har jeg kommet hjem og ser at hun ikke har vasket dusjkabinettet skikkelig og heller ikke gulvene.

Det var rent da hun flyttet inn og jeg spurte om det var rent nok, og hun sa at leiligheten min var veldig ren og ryddig da hun ankom.

Hvis jeg kommenterer den dårlige vasken blir hun snurt, men hun har bodd der gratis og ikke betalt strøm. 

Pga prolaps i ryggen har jeg vaskedame som rengjør, så det vil koste meg ekstra å få henne til å vaske.

What to do?🤔

Anonymkode: f20d4...c45

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg bare hadde latt det ligge, men vurdert om jeg hadde villet leie ut leiligheten til henne igjen. 

Anonymkode: 9e9dc...3a9

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare på egentlig, du høres ut som hun har gjort et forsøk å vaske, men at det ikke helt samsvarer med standarden din? Og da vet jeg ikke helt hvor konstruktivt det er å si ifra. Sånn helt ærlig, tenker jeg det er sånt man kanskje må regne med. Tenker det er noe annet om det så ut som en svinesti og det åpenbart ligger søppel overalt, men selvfølgelig er det kjedelig at det så dårligere ut enn når du dro. 

Vet ikke helt hvor relevant det er å sammenligne det slik det var når hun ankom dit, fordi det er ikke sikkert hun er i stand til å se nyansene. Jeg tror helt oppriktig på at det ikke er gjort med vond vilje. Kanskej hun aldri har lært seg å vaske skikkelig.

Kanskje lærdom til neste gang at du ikke bør låne ut leiligheten din gratis om du ikke er forberedt på å ta kostnadene ved vasking etterpå dersom du ikke er fornøyd. Det jeg derimot tenker er innenfor er at om du får spørsmål om hvordan vasken var, så kan du si det hvordan du føler det, eller om hun spørs om å låne igjen kan du si noe sånt som at denne gangen så må du ta betalt for vaskehjelpen din i etterkant siden vasken hun hadde gjort før hun dro ikke holdt din standard, så det er rett og rimelig at hun dekker den kostnaden. 

Anonymkode: ff098...323

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så møkkete at vaskehjelp vil kreve ekstra betalt, så er det greit si i fra.

Hva i all verden har hun brukt dusjen til, hvis det er blitt så møkkete i løpet av tre uker at vaskehjelp vil kreve ekstra betalt? Det høres veldig ille ut...

Anonymkode: 4f0f1...a56

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi låner leilighet i byen til nær familie. Noen ganger er den ikke rengjort så godt, men vi lar det gå. Noen vasker mer enn vi gjør selv 

Anonymkode: 67c30...819

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at jeg hadde latt det gå, men droppet å låne henne leiligheten igjen. Når det er sagt så må jeg si at det er noe spesielt å bli snurt dersom noen påpeker det, spesielt om man sier det på en fin måte á la: "Supert om du vasker gulvene og dusjkabinettet litt nøyere neste gang :)"

Anonymkode: d781f...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ligge. Du gjør henne bare ille berørt at hun ikke har vasket så godt som du selv ville gjort. Men litt sært at hun ikke har tilbudt seg å betale for strømmen. 

Anonymkode: 4c5f9...2b8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte ut leiligheten til en venninne. Da jeg kom hjem var det møkkete oppvask, rødvinsflekk i sofaen og fryseren sto på gløtt. Jeg sa ingenting. Men lånte henne aldri leiligheten igjen. 

Anonymkode: e1301...38c

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt det ligge men hvis det skulle dukke opp som tema senere å låne leiligheten ville jeg sagt at hun må betale for vask etterpå.. 

Anonymkode: e1bc5...6b2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så nøye på renholdet, hadde jeg, hvis det ble aktuelt, sagt ok til å låne ut, mot at hun betalte for en ekstra vask(vaskehjelpen) Ikke akseptert at låner vasket selv.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg lånte ut leiligheten min i 3 uker, for at en venninne skulle få ferie i storbyen mens jeg var bortreist.

Nå har jeg kommet hjem og ser at hun ikke har vasket dusjkabinettet skikkelig og heller ikke gulvene.

Det var rent da hun flyttet inn og jeg spurte om det var rent nok, og hun sa at leiligheten min var veldig ren og ryddig da hun ankom.

Hvis jeg kommenterer den dårlige vasken blir hun snurt, men hun har bodd der gratis og ikke betalt strøm. 

Pga prolaps i ryggen har jeg vaskedame som rengjør, så det vil koste meg ekstra å få henne til å vaske.

What to do?🤔

Passet hun katta di også? 

Anonymkode: e7b6e...1da

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂😂😂 studenten som skulle passe katten i flere uker  og muligens bli krevd for strøm. Det var tråden sin det😂

Anonymkode: c7d0a...86e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

What to do?🤔

Jeg ville latt det gå. Alle har ulike standarder med tanke på renhold, og en del har aldri lært seg å vaske ordentlig. 

Anonymkode: c532b...55f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i all verden lot du henne bo der helt gratis?

For all del, det er jo ålreit gjort, det... Om du har råd til å sponse byferie for venninnen.

Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å lånt noe sånt gratis, så jeg hadde betalt minst strøm + kanskje en symbolsk sum i tillegg.

Anonymkode: 9fb1a...486

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

😂😂😂 studenten som skulle passe katten i flere uker  og muligens bli krevd for strøm. Det var tråden sin det😂

Anonymkode: c7d0a...86e

Hvor står det at hun studerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vanskelig å svare på egentlig, du høres ut som hun har gjort et forsøk å vaske, men at det ikke helt samsvarer med standarden din? Og da vet jeg ikke helt hvor konstruktivt det er å si ifra. Sånn helt ærlig, tenker jeg det er sånt man kanskje må regne med. Tenker det er noe annet om det så ut som en svinesti og det åpenbart ligger søppel overalt, men selvfølgelig er det kjedelig at det så dårligere ut enn når du dro. 

Vet ikke helt hvor relevant det er å sammenligne det slik det var når hun ankom dit, fordi det er ikke sikkert hun er i stand til å se nyansene. Jeg tror helt oppriktig på at det ikke er gjort med vond vilje. Kanskej hun aldri har lært seg å vaske skikkelig.

Kanskje lærdom til neste gang at du ikke bør låne ut leiligheten din gratis om du ikke er forberedt på å ta kostnadene ved vasking etterpå dersom du ikke er fornøyd. Det jeg derimot tenker er innenfor er at om du får spørsmål om hvordan vasken var, så kan du si det hvordan du føler det, eller om hun spørs om å låne igjen kan du si noe sånt som at denne gangen så må du ta betalt for vaskehjelpen din i etterkant siden vasken hun hadde gjort før hun dro ikke holdt din standard, så det er rett og rimelig at hun dekker den kostnaden. 

Anonymkode: ff098...323

Saken er at hun er veldig nøye på renhold selv, ikke akkurat hjemme hos seg selv, men når hun er på hotell eller hos andre kommenterer hun til ossom andre hvis det er rotete eller ikke ser rent ut.

Jeg hadde aldri lånt ut leiligheten min gratis hvis det ikke var fordi at hun ikke har penger, og lever ofte fra hånd til munn, og ikke har råd til å reise på tur pga kredittkort gjeld

Jeg syntes bare synd i henne.

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor i all verden lot du henne bo der helt gratis?

For all del, det er jo ålreit gjort, det... Om du har råd til å sponse byferie for venninnen.

Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å lånt noe sånt gratis, så jeg hadde betalt minst strøm + kanskje en symbolsk sum i tillegg.

Fordi hun klager ofte over at hun er blakk, og at den eneste fornøyelsen hun unner seg er et par øl.

Hun har veldig trang økonomi på grunn av kredittkortgjeld.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...