Gå til innhold

Tror det blir kjærestebrudd i kveld

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts. Psykisk voldelig forhold? Hva vil det egentlig si?.... Og vet forholdet ikke har vært bra, men kan du forklare meg hvordan det beskrivende forholdet har vært psykisk voldelig? Kanskje det kan hjelpe meg med å forstå bedre🥀

Anonymkode: 5c34e...3a1

Han lyver mye til deg, men det er du som må be han om unnskyldning, også når han gjør galt. Han snakker ned kroppen din, snakker ned jobben din. Han forsøker å få deg til å føle deg usikker på deg selv, mindre verdt. Han forsøker å få deg til å miste troen på deg selv, han forsøker å ødelegge for deg. Dette er manipulasjon, en måte å sikre at du tror du ikke kan få bedre enn ham, slik at du skal tro du ikke fortjener bedre enn en alkoholisert løgner av en psykisk voldelig mann. Han gjør det for å kontrollere deg, og for å kunne kontrollere deg må han først bryte deg ned slik at du mister deg selv, mister tilknytning til både deg selv og ting som gir deg glede og selvtillit (som jobben din).

Aldri gå tilbake til ham!!!

Anonymkode: ef778...8ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkapakka skrev (16 timer siden):

Hvis du hadde vært glad i fyren hadde du ikke ramset opp alt det du ikke liker med han i ditt laaange innlegg. Da hadde du godtatt alt uten diskusjoner!

Dette er faktisk bare tull! Og egentlig ganske farlig for enkelte å høre.

Det er mange nok av kvinner (og menn) som lever med partnere som utsetter dem for uakseptable ting (psykisk, fysisk, materiell, økonomisk vold, utroskap ++) som fremdeles elsker den de en gang ble sammen med.

Man skal IKKE bare godta å bli dårlig behandlet, bli utsatt for vold i en eller annen form, eller måtte bo sammen med en rusavhengig partner - selv ikke om man faktisk elsker partneren.

Uansett hva Ts følte for denne mannen så er det nå veldig bra AT hun greide å se alt det uakseptable og negative ved mannen og forholdet, og nå heldigvis er fra fra ham, og kan starte livet sitt på nytt og heller finne en rusfri mann som ønsker å støtte henne, ikke bygge henne ned, slik denne eksen gjorde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (10 timer siden):

Du vet det egentlig du også, men i øyeblikk hvor du tviler og savner, da skriver du ned alle de stygge, slemme og urettferdige tingene han sa og gjorde. Skriv ned alt du ikke liker ved han. 

Så du ikke begynner å romantisere hvem han kunne ha vert. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Rips og råd som jeg brukte for å komme meg over eksen.

Skriv en liste over ALT det negative om han. Ingenting positivt skal på lista. Når du savner han tar du frem lista å leser over den og minner deg selv på hvorfor det ble slutt og hvordan han behandlet deg. 

(.....)

Begynn å date igjen etter en liten stund. 

Anonymkode: 06464...f3c

Ts. Tipset deres om å skrive liste med alt det negative om han, tenker det var en god idee. Den blir nok fryktelig lang😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Begynn å date igjen etter en liten stund. Oppdag at det finnes andre menn der ute. 

Anonymkode: 06464...f3c

Ts. Frister på ingen måte og føler det er veldig tidlig nå. Hva mener du med om en liten stund? Når er det vanlig å date igjen etter brudd? 

Per nå er jeg ikke keen på ny kjæreste med det første. Ikke at man skal planlegge, men tror ikke jeg føler for slik datingen før etter masterstudiet. Kan være jeg må flytte for jobb i den anledning uansett, så ikke vits på en stund. Men litt uskyld flørting og moro kan jo være gøy etterhvert... ikke ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Trist å lese om hvordan du har hatt det ,TS! 
Men det var nok det klokeste å gjøre det slutt og få sjelefred. 
Du er nok ikke alene om å havne i et usunt forhold , og samtidig kjempe for «småsmulene « partneren greier å ofre til deg. 
Både du og andre i samme situasjon bør stille seg sjøl spørsmålet om hva eksakt med denne mannen du er glad i ? 
Hva var det som ga deg lykke er og tilfredshet? Var det de små dryppene av raushet innimellom alt det andre negative og nedverdigende? 
Dette kan like mye handle om en hekt , og ikke kjærlighet . 

Anonymkode: ade94...87c

Ts. Tror også det var det klokeste. Det var nok dråpene av godhet og raushet  inne blant alt som skjedde og en slags higring etter mer av det. Han var jo heller ikke slik i starten. Det var et vendepunkt i han og forholdet etter første gang jeg fant ut at han hadde løyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkling_Pink skrev (4 timer siden):

Det er naturlig å være lei seg, savne og føle sorg selv etter et forhold hvor den andre har brutt deg ned. Jeg savner min siste x intenst selv etter to år uten han, og jeg har blokkert han og kommer aldri til å ha kontakt med ham igjen.

Ts. Huff.... Håper jeg ikke om 2 år savner han... Vært så sint og sur i dag på han, forholdet som har vært og hvert sekund jeg har kastet bort på han (!!!). Er så sint at jeg har lyst til å brøle og kaste noe så det knuser i fillebiter(!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er faktisk bare tull! Og egentlig ganske farlig for enkelte å høre.

Det er mange nok av kvinner (og menn) som lever med partnere som utsetter dem for uakseptable ting (psykisk, fysisk, materiell, økonomisk vold, utroskap ++) som fremdeles elsker den de en gang ble sammen med.

Man skal IKKE bare godta å bli dårlig behandlet, bli utsatt for vold i en eller annen form, eller måtte bo sammen med en rusavhengig partner - selv ikke om man faktisk elsker partneren.

Uansett hva Ts følte for denne mannen så er det nå veldig bra AT hun greide å se alt det uakseptable og negative ved mannen og forholdet, og nå heldigvis er fra fra ham, og kan starte livet sitt på nytt og heller finne en rusfri mann som ønsker å støtte henne, ikke bygge henne ned, slik denne eksen gjorde.

Det er vel for faen det jeg prøver å si, men det er tydeligvis for intelligent for noen å forstå. Er du ikke glad i noen og ser masse negativt så kom deg til hel... vekk fra personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...