Gå til innhold

Vanskelighetsgrad på Yndestrikk hentesettene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil gjerne strikke et av hentesettene fra Yndestrikk. Både Garntopia, Lille Spire og Yndig ser veldig søte ut. Men jeg klarer ikke vurdere vanskelighetsgrad ut fra å se på dem, og oppskriftene er såpass dyre at jeg helst ikke vil kjøpe alle... 

Kan dere hjelpe meg med å vurdere vanskelighetsgrad på disse tre settene ut fra bildene eller fra erfaring med dem? Er det noen store "feller" som gjør noen av dem ekstra vanskelige?

Jeg har strikket en del opp igjennom, men mest ganske enkle ting og lite plagg. Pleier få til oppskrifter med en del innsats, men bør sikkert unngå de vanskeligste alternativene...

Anonymkode: b6088...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strikket Garntopia babyteppe (samme strukturmønster som hentesettet). Jeg kom aldri helt inn i mønsteret, og måtte ha det foran meg for å kontrollere hele veien. Likevel var det ganske greit, og jeg gjorde ingen feil. De vertikale hullbordene gjør det enkelt å holde oversikten. 

Yndig og Lille spire er litt kortere, og jeg tenker at de ser greie ut begge to. Kanskje vanskelighetsgrad 4 av 5?  Kysene til disse to har rundfelling, noe som er enkelt. Garntopia-kysen tror jeg er litt vanskeligere, men om det er godt forklart, trenger det ikke være veldig vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 12.10):

Jeg vil gjerne strikke et av hentesettene fra Yndestrikk. Både Garntopia, Lille Spire og Yndig ser veldig søte ut. Men jeg klarer ikke vurdere vanskelighetsgrad ut fra å se på dem, og oppskriftene er såpass dyre at jeg helst ikke vil kjøpe alle... 

Kan dere hjelpe meg med å vurdere vanskelighetsgrad på disse tre settene ut fra bildene eller fra erfaring med dem? Er det noen store "feller" som gjør noen av dem ekstra vanskelige?

Jeg har strikket en del opp igjennom, men mest ganske enkle ting og lite plagg. Pleier få til oppskrifter med en del innsats, men bør sikkert unngå de vanskeligste alternativene...

Anonymkode: b6088...bc2

Ekspander  

Kan du strikke? Har du strikket hull strikk/kunststrikk tidligere? Er du flik til å være nøyaktig/strikke etter mønster? Da er det meste enkelt, men er du nybegynner kan du slite med dem som har mye mønster. Gjør du en feil så blir neste pinne feil og alt blir feil, så derfor er nøyaktighet alfa og omega. 

Anonymkode: 3eafe...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...