AnonymBruker Skrevet 6. april #41 Del Skrevet 6. april Ene eksen min går nok ikke rundt og sprer rykter om meg, men jeg vet jo - ut fra hva han har sagt til meg - at hans versjon av bruddet er veldig forskjellig fra min. Han setter seg også veldig i offerrollen. Selv om han har vært utro og løyet. Jeg har hatt empati med og forståelse for hans situasjon, og unnskyldt noen av mine utbrudd, det er jo ikke alt jeg er stolt av å ha sagt eller gjort heller (selv om det var menneskelige reaksjoner på det han gjorde). Men i ettertid ser jeg jo at jeg ofte la meg langflat mens han aldri tok ansvar for noe som helst, og bare skyldte på omstendigheter utenfor seg selv. Så selv om han bare snakker om bruddet til sine nærmeste, og nok ikke snakker direkte dritt om meg, så irriterer det meg at hans versjon er mest "stakkars meg" og lite erkjennelse av "jeg behandlet henne faktisk ikke så bra". Det irriterer meg at det er den versjonen han forteller seg selv. Det kjipeste med det er at vi var sånn på bølgelengde da vi falt for hverandre, mens på slutten var vi på forskjellige planeter. Jeg har jo opplevd brudd før, og det har vært vondt for begge parter, men jeg har faktisk ikke før opplevd at vi har hatt vilt forskjellige versjoner av hva som egentlig skjedde. Anonymkode: bf2ef...58e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #42 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bullshit. Når han lyger for å sverte henne og gjøre seg selv til offeret. Anonymkode: ca21b...2f1 Men vi vet jo ikke hva som er rett eller ikke her. Vi har kun hørt fra henne og det betyr ikke nødvendigvis at det er sant. Anonymkode: 15083...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #43 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men vi vet jo ikke hva som er rett eller ikke her. Vi har kun hørt fra henne og det betyr ikke nødvendigvis at det er sant. Anonymkode: 15083...90c Nei vel, men eksen min som du ikke kan snakke med og spørre om ting for å få klarhet, der velger du mer å tro på? Dere hadde blitt gode venner 😂 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Veldig typisk det du forteller om der. De forteller om andre det som stemmer på seg selv. Eksen er gal. Hun drikker for mye. Får sinneutbrudd og klikker for ingenting. Hun ruser seg. Ungene er redd henne. Hun var utro hele tiden. Bare til å snu alt opp ned, så har du sannheten. Jeg vokste opp med psykopater og har de til ekser. Så dette kjenner jeg godt til. Anonymkode: ca21b...2f1 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har tenkt mye på om jeg skal sende bekymringsmelding til barnevernet ang en mann jeg bodde med som var skikkelig farlig. Han har hyppige voldelige utbrudd hver eneste dag gjennom dagen. Det er er hobbyen hans, han er sadistisk. Psykologen min mener det ikke vil bli med mere enn en samtale. Jeg frykter veldig for min egen sikkerhet hvis jeg melder. Men plages av dårlig samvittighet fordi barnet kan ikke redde seg selv, og moren klarer eller vil tydeligvis ikke gjøre noe med det. Han bor med barnet hver dag. Bare lurte på om du hadde tenkt noe om dette selv? Og hva du har tenkt da i såfall? Anonymkode: ca21b...2f1 Så leit å høre! Eksen min hadde psyko trekk og noen ganger var han så kald at jeg ble redd, unner ingen å ha det og verre tett på seg. Jeg forstår at du synes det er veldig vanskelig, kanskje melde anonymt og si at du er en bekymret nabo eller noen andre i deres nærmiljø feks.. Anonymkode: 1c2c7...886 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #44 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bullshit. Når han lyger for å sverte henne og gjøre seg selv til offeret. Anonymkode: ca21b...2f1 Hvordan vet du at han lyver? Vi har bare TS sitt ord og bare hennes versjon her. Anonymkode: 0977b...248 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #45 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du at han lyver? Vi har bare TS sitt ord og bare hennes versjon her. Anonymkode: 0977b...248 Vil du ha nummeret hans så kan du ringe? Jeg tror han hadde likt det, desto flere som vil lytte osv. Anonymkode: 1c2c7...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #46 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil du ha nummeret hans så kan du ringe? Jeg tror han hadde likt det, desto flere som vil lytte osv. Anonymkode: 1c2c7...886 Du kan da ikke bli snurt over at det er noen som har et edruelig forhold til dette og ikke tar en fremmed persons ord for god fisk? Og, nei, jeg tar ikke din eks sine ord for god fisk, heller. Men det finnes alltid mer enn èn versjon av historien. Anonymkode: 0977b...248 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #47 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan da ikke bli snurt over at det er noen som har et edruelig forhold til dette og ikke tar en fremmed persons ord for god fisk? Og, nei, jeg tar ikke din eks sine ord for god fisk, heller. Men det finnes alltid mer enn èn versjon av historien. Anonymkode: 0977b...248 Nei, det gjør det ikke alltid. Anonymkode: ca21b...2f1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #48 Del Skrevet 6. april Jeg har generelt et rødt flagg for alle som snakker stygt i noen form om sine ekser - det er aldri uten en agenda og bare dårlig stil mot noen du en gang elsket. Vil anta at mange føler det på samme vis. Anonymkode: b3023...8fa 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #49 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan da ikke bli snurt over at det er noen som har et edruelig forhold til dette og ikke tar en fremmed persons ord for god fisk? Og, nei, jeg tar ikke din eks sine ord for god fisk, heller. Men det finnes alltid mer enn èn versjon av historien. Anonymkode: 0977b...248 La du merke til at jeg ikke en gang fortalte min versjon i åpningsinnlegget? Jeg er ikke interessert i å snakke særlig om dette, nevnte ikke ting før folk kom med lignende erfaring i kommentarene. Anonymkode: 1c2c7...886 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #50 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har generelt et rødt flagg for alle som snakker stygt i noen form om sine ekser - det er aldri uten en agenda og bare dårlig stil mot noen du en gang elsket. Vil anta at mange føler det på samme vis. Anonymkode: b3023...8fa Nettopp! Det er derfor jeg sjeldent eller aldri prøver å korrigere historier min eks har fortalt om meg. Det lengste jeg har gått, er vel å si at vi mot slutten visst så ting ganske ulikt. Anonymkode: d914c...88d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #51 Del Skrevet 6. april Min eks har selvsagt fortalt sin versjon av sannheten, jeg har prøvd å tie og la folk tro det de vil. Det er enklere å skille ordentlig venner fra tids- og energigivende som jeg ikke trenger i livet mitt. Nå har vi vært i fra hverandre ca 12 år og han viser hvem han er i større og større grad. Særlig etter at han fikk kjæreste. Glansbildet av han slår sprekker og folk har blitt oppriktig overrasket over det de ser av ham (mens jeg har vært den samme hele tiden, hverken mer eller mindre). Gi folk nok tid og nok tau så henger de seg selv tilslutt. Tålmodighet og verdighet er viktig. Vær deg selv ikke bruk energi på han og det han sier/gjør. Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men likegyldighet og jeg tror virkelig på at forholdet ikke er ferdig bearbeidet og virkelig dødt før du har nådd den fasen. Så lenge du lar det gå inn på deg holder du fortsatt på "noe". Med det sagt må det være lov å komme med et svar når sladder når dine ører: "å sier du det, er det sånn han legger det frem? Jojo, han om det" holder lenge. Det sier akkurat nok til at folk burde skjønne at det ligger mer bak, men at du ikke gidder senke deg til hans nivå og delta i skittkasting/ryktespredning. Anonymkode: 3e4e1...c64 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #52 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er kun riktig i forhold det er riktig for. Som min mor og min far som har hver sin historie og begge er løgn. Eller de forteller ikke om sin egen rolle om hvor voldelige de selv var, eller hvor utro de selv var. Jeg vet, jeg så de slåss regelmessig. De var grusomme mennesker begge to. Men i mine egne forhold og mange andre sine så finnes det kun EN sannhet. Og det er vi ofrene sine historier som er sannheten. Jeg var sammen med farlige menn som truet med å drepe meg hvis jeg gikk gikk. Jeg har blitt kastet ut fra vindu og altan. Blitt tatt med inn i skogen og fortalt at nå skal jeg bli drept. Jeg har blitt tatt kvelertak på. Blitt dopet ned og voldtatt. Jeg ble slått og skreket til regelmessig. Det finnes kun EN sannhet. Veldig lei av å lese på kg at noen like å fortelle denne løgnen her og der. Så ikke si at det alltid finnes to sannheter og tro at du vet alt. For da spytter du på min og andres opplevelse at virkelig ille dritt som har skjedd med oss. Anonymkode: ca21b...2f1 Han har fortsatt sin side og sin sannhet. Å anerkjenne det er ikke ensbetydende med å si at alle sider og alle sannheter er like riktige eller å benekte faktiske forhold som vold og misbruk - det et forskjell på objektiv og subjektiv sannhet. Hans sannhet kan ligge langt fra det så å si alle ser og skjønner, men alle har likefullt sin egen oppfatning av hendelser de har vært med på. Anonymkode: fab7a...2f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #53 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, det gjør det ikke alltid. Anonymkode: ca21b...2f1 Selvsagt finnes det alltid flere versjoner av sannheten. Hvordan min sannhet ser ut vil alltid farges av mine erfaringer, tidligere opplevelser, hva jeg merket meg og hva jeg ikke oppfattet i løpet av erfaringen.. vi som var tilstede under opplevelsen er vitner til det som skjedde (og ikke skjedde). Våre historier vil aldri være helt like, aldri være helt nøyaktig og detaljer vil ha avvik. Det jeg oppfatter som viktig er ikke nødvendigvis det du mener er viktig. Det er også vanskelig å legge frem hendelser som skjer i rask rekkefølge, hendelser som er preget av følelser, og andre påvirkningsfaktorer. Din sannhet er ikke nødvendigvis lik min sannhet, men det gjør ikke min mindre sant likevel.. Anonymkode: 3e4e1...c64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #54 Del Skrevet 6. april Jeg tror aldri helt på mennesker som snakker stygt om eksen sin, syntes det i seg selv er ett rødt flagg. En ting er å betro seg til en nær venn, for å snakke ut om traumer man evt har fått, en annen er å lage en svertekampanje om eksen, det er ett stort rødt flagg i mine øyne. Anonymkode: be217...737 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #55 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men i mine egne forhold og mange andre sine så finnes det kun EN sannhet. Og det er vi ofrene sine historier som er sannheten. Det finnes kun EN sannhet. Veldig lei av å lese på kg at noen like å fortelle denne løgnen her og der. Så ikke si at det alltid finnes to sannheter og tro at du vet alt. For da spytter du på min og andres opplevelse at virkelig ille dritt som har skjedd med oss. Anonymkode: ca21b...2f1 Jeg er også et offer for DV og jeg står på mitt når jeg sier at det finnes flere versjoner av sannheten. Jeg spytter ikke på noen opplevelse, men jeg prøver å se saken utover mine egne opplevelser. Min mor mener den dag i dag at hun gjorde sitt beste da hun oppdro meg og ser ingenting galt med taktikken hun brukte. Hun ser på dem som en måte å styre en tenåring som testet grenser, mens jeg ser på dem som manipulerende, dominerende, og psykisk/fysisk mishandling. Hun ser på det som ok å klapse til et barn som konsekvens og som en oppdragende metode jeg ser på det som maktmisbruk. Vi har våre versjoner av sannhenten og de spriker veldig: jeg var liten, du var stor. Veldig forskjellige perspektiv, men det gjør ikke historien hennes mindre sant ("jeg gjorde mitt beste, jeg prøvde å holde deg trygg, jeg gjorde det for deg"). Anonymkode: 3e4e1...c64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #56 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei vel, men eksen min som du ikke kan snakke med og spørre om ting for å få klarhet, der velger du mer å tro på? Dere hadde blitt gode venner 😂 Så leit å høre! Eksen min hadde psyko trekk og noen ganger var han så kald at jeg ble redd, unner ingen å ha det og verre tett på seg. Jeg forstår at du synes det er veldig vanskelig, kanskje melde anonymt og si at du er en bekymret nabo eller noen andre i deres nærmiljø feks.. Anonymkode: 1c2c7...886 På hvilken måte var han kald? Anonymkode: b6a80...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #57 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er også et offer for DV og jeg står på mitt når jeg sier at det finnes flere versjoner av sannheten. Jeg spytter ikke på noen opplevelse, men jeg prøver å se saken utover mine egne opplevelser. Min mor mener den dag i dag at hun gjorde sitt beste da hun oppdro meg og ser ingenting galt med taktikken hun brukte. Hun ser på dem som en måte å styre en tenåring som testet grenser, mens jeg ser på dem som manipulerende, dominerende, og psykisk/fysisk mishandling. Hun ser på det som ok å klapse til et barn som konsekvens og som en oppdragende metode jeg ser på det som maktmisbruk. Vi har våre versjoner av sannhenten og de spriker veldig: jeg var liten, du var stor. Veldig forskjellige perspektiv, men det gjør ikke historien hennes mindre sant ("jeg gjorde mitt beste, jeg prøvde å holde deg trygg, jeg gjorde det for deg"). Anonymkode: 3e4e1...c64 Men du vet, hun lyger. Hun lager en historie for å rettferdiggjøre atferden sin mot deg. Det er vanlig for alle overgripere å gjøre det. "Ja, men jeg gjorde det fordi du gjorde sånn". Det er din feil, hadde du bare stått i ro." Finnes ingen unnskyldning for å skade egne barn. Det finnes kun en sannhet. Hun lyger. Anonymkode: ca21b...2f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #58 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fant ut for en stund siden at han forteller en versjon som setter ham helt i offerrollen, og at bruddet var liksom uunngåelig, og at jeg hadde sinneproblemer. Jeg trenger neppe å nevne at det ble slutt pga helt andre ting? Argh irriterende, og folk har medynk med ham og, mens jeg er sett som et troll. Please fortell at folk flest ser gjennom sånt og at jeg bare skal drite i det? Anonymkode: 1c2c7...886 Vi ser gjennom det ❤️ Jeg er alltid veldig kritisk til den som begynner å legge ut om ting. Spiller liten rolle hva det handler om, men når den ene holder munn, og den andre deler om hvor fæl eksen har vært, så legger nok de fleste sammen to og to. Å holde krangelen unna "offentligheten" er høyt respektert, så bare hold ut ❤️ Anonymkode: b21f5...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #59 Del Skrevet 6. april Jeg skal fortelle deg en ting. Først jeg forstår at du irriterer deg. MEN, de som driver med sladder, lytter til det, og gnager og dømmer, det er råttenheten inni DEM. Det er ikke din råttenhet å bære. Lev livet ditt. Gjør dine ting. Og hører du om dette si forundret "så trist å holde på med slik sladder, jeg tenker at hva som skjedde mellom oss er vår privatsak, og jeg for øvrig har ikke noe uoppgjort med X eller noe jeg angrer på", blablabl om andre ting. Ikke la andres råttenhet ta rot i ditt liv! Anonymkode: 84e71...9e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #60 Del Skrevet 6. april Har du en lite intelligent omgangskrets som tror ukritisk på hans versjon, eller tror de på det fordi det stemmer med deres egne observasjoner? Anonymkode: 1452f...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå