Gå til innhold

Eka som går rundt og lyver om hvordan forholdet var

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja jeg tenker at jeg hadde stoppet vedkommende i døra, men mange var jo par som sikkert ikke anså en mann på døra som en trussel. Han presenterte seg jo også skikkelig, og en gang i tiden falt jeg selv for hans tilsynelatende harmløshet og sjarm. Evig takknemlig mot vedkommende som kom til meg og fortalte meg hva han drev med. Likevel skremmende at det var en eneste person. Jeg hadde bodd der lenge, og var aktiv i nærmiljøet. De fleste burde forstå bedre, og være bedre. 

Jeg skal ikke spille røffere enn jeg er. Det var beintøft å stå i. Grusomt å oppleve. Hadde nok knust meg om jeg ikke hadde hatt min omgangskrets som støtte gjennom dette. 

Anonymkode: faa88...a45

Dette er jo noe som en vil ha med seg videre. Når nærmiljøet oppfører seg sånt, og bare tar det inn, og ikke går til deg. Godt du hadde noen rundt deg, for ja dette kunne knekt en. Husker for min del var det godt når noen kom og sa til meg at min eks hadde søkt på en jobb, men søknaden hadde bare blitt lagt til side, for han ville de ikke ha. Godt når noen så igjennom det. 
Vi kom oss igjennom det og kan gi litt håp til andre som står i det nå. Det er vel noe det også… 💔❤️‍🩹

Anonymkode: d727e...779

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Nymerïa skrev (47 minutter siden):

Hvem er det han sier dette til? For hvis det er sine nærmeste, så tenker jeg at det er lite du kan gjøre og kanskje kan det være at sympatien gjør han godt. Er det derimot mer perifere folk så tror jeg du trygt kan gå ut i fra at folk tenker sitt om han mens de jatter med. Det gjør i hvert fall jeg når folk utleverer eksen uten at jeg på noen som helst måte har vist interesse for årsakene til bruddet.

Noen forteller deg tydeligvis hva han sier ettersom du er klar over det. Til disse personene ville jeg sagt "Arne tok bruddet svært tungt. Jeg tror han har behov for å avreagere."

Han snakker der han kan forstår jeg, på fest, sammenkomster med våre felles bekjente/venner, det kommer bare opp, til og med i køa på butikken har han visst sagt noe sånt som at jeg hadde så temperament at han fikk stress problem når han tenkte på han skulle hjem til oss. Det er sykt for hvis noen hadde problemer med raseri så var det faktisk ham, han kunne stå rett opp og ned og skrike til meg pga bagateller liksom. Mens jeg holdt tett og mest for meg selv, har han brukt det som small ralk 😅

Anonymkode: 1c2c7...886

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fant ut for en stund siden at han forteller en versjon som setter ham helt i offerrollen, og at bruddet var liksom uunngåelig, og at jeg hadde sinneproblemer.

Jeg trenger neppe å nevne at det ble slutt pga helt andre ting? 

Argh irriterende, og folk har medynk med ham og, mens jeg er sett som et troll. Please fortell at folk flest ser gjennom sånt og at jeg bare skal drite i det? 

Bare å drite I det vel? Du vet jo best. Hva andre tenker ,hva så? Du kan aldri styre hva en person kan lyve om til andre.

Min eks meldte meg til bv,sa jeg var gal etc til sikkert halve byen.  Han tapte ansikt. Ikke meg. 😅 Riktignok noen år siden, men noen er bare assholes

Anonymkode: 3255a...d11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant ut for en stund siden at han forteller en versjon som setter ham helt i offerrollen, og at bruddet var liksom uunngåelig, og at jeg hadde sinneproblemer.

Argh irriterende, og folk har medynk med ham og, mens jeg er sett som et troll. Please fortell at folk flest ser gjennom sånt og at jeg bare skal drite i det? 

Haha minner meg om en eks som knuste mobilen sin, la det ut på Facebook og fremstilte det som at det var JEG som hadde knust den… Ble en hel by som gikk omkring og trodde helt feil om meg pga han. Han hadde sinneproblemer og kasta mobilen i veggen, veggen fikk hakk, endevendte møbler og ødela sofabordet i sinne. Komisk at han faktisk fikk folk til å tro det var JEG som knuste mobilen. Han hadde null kontroll men veldig opptatt av fasade. Fikk seg baby for få dager siden og jeg kan ikke annet enn å tenke «stakkars baby og mor til det barnet fordi de kommer til å lide». 

Anonymkode: 96c96...7a0

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå kan det tenkes at det var hans opplevelse av forholdet. Noen ganger matcher folk veldig dårlig med hverandre, og får frem mest av de negative sidene ved hverandre. Uansett syns jeg det er unødvendig å gå rundt å si sånne ting til hvermannsen. En ting er hva man sier til sine nærmeste av familie og venner, for å få støtte, råd og trøst i en vanskelig situasjon, det gjør vel de fleste av oss etter et brudd fordi vi kan ha behov for å prate med noen om det. Men det er dårlig gjort å gå rundt å si det til alle og enhver. 

Anonymkode: 5e6a4...81d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare å drite I det vel? Du vet jo best. Hva andre tenker ,hva så? Du kan aldri styre hva en person kan lyve om til andre.

Min eks meldte meg til bv,sa jeg var gal etc til sikkert halve byen.  Han tapte ansikt. Ikke meg. 😅 Riktignok noen år siden, men noen er bare assholes

Anonymkode: 3255a...d11

Hva andre tenker kan faktisk være alvorlige konsekvenser i form av ødelagt rykte, det forspiller muligheter som jobb etc. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva andre tenker kan faktisk være alvorlige konsekvenser i form av ødelagt rykte, det forspiller muligheter som jobb etc. 

Jobb? 

Anonymkode: d914c...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste vet at det er minst 2 sider av en sak

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobb? 

Jobbmuligheter. Om man skal i intervju og intervjueren får høre falske rykter om deg som eksen har satt ut, vil det jo ødelegge om vedkommende tror på det…

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en ex der mye av årsaken til at det gikk nedover og til slutt ble brudd var at han var notorisk lystløgner. En ting var at han løy om viktige ting, ille nok det. Men han løy om helt uvesentlige, uviktige ting og. Akkurat som han fikk energi av å føre noen bak lyset, siden han like gjerne kunne sagt sannheten. Hvis jeg spurte om noe var det 50/50 sjanse at han løy til svar eller hvertfall at det ble lagt til/trukket fra en del.

Det ble ikke til å leve med, og jeg skjønte såklart hvilken retning det ville ta etterpå også. Masse løgner om både hvordan forholdet var og jeg var. Vi har en del felles kjente så jeg får jo høre en god del av det. Men orker ikke gjøre særlig med det. De fleste skjønner at de ikke kan stole på hans ord. Og de andre får jeg ikke gjort noe med.

Anonymkode: 228c3...98f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jobbmuligheter. Om man skal i intervju og intervjueren får høre falske rykter om deg som eksen har satt ut, vil det jo ødelegge om vedkommende tror på det…

Om så intervjuer tror man ikke er så god kjæreste, hva har det med jobben å gjøre? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle som ikke kjenner deg vil ihvertfall tro på han. Og familien hans. Og kameratene hans. Den nye partneren hans, helt til hun selv blir offeret for dette. Beklager, men det suger drit, ja. Godt du kom deg bort. ♥️

Anonymkode: ca21b...2f1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Om så intervjuer tror man ikke er så god kjæreste, hva har det med jobben å gjøre? 

Er jo ikke nødvendigvis forholdet man lyver om men mange andre ting som setter personen i dårlig lys.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han har like mye rett på sin versjon av dette som du har av din. 

Anonymkode: 0977b...248

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er neppe enig i din versjon av bruddet heller... Det finnes ingen objektiv sannhet om et forhold og et brudd, bare hans side og hennes side. Alle vil, mer eller mindre bevisst, fortelle den versjonen en selv kommer best ut av - og det vet de aller fleste som får høre disse versjonene. Å insistere på at han tar feil og du har rett vil i liten grad være til din fordel, bare stol på at folk kan tenke selv.

Dette er kun riktig i forhold det er riktig for. Som min mor og min far som har hver sin historie og begge er løgn. Eller de forteller ikke om sin egen rolle om hvor voldelige de selv var, eller hvor utro de selv var. Jeg vet, jeg så de slåss regelmessig. De var grusomme mennesker begge to. 

Men i mine egne forhold og mange andre sine så finnes det kun EN sannhet. Og det er vi ofrene sine historier som er sannheten. Jeg var sammen med farlige menn som truet med å drepe meg hvis jeg gikk gikk. Jeg har blitt kastet ut fra vindu og altan. Blitt tatt med inn i skogen og fortalt at nå skal jeg bli drept. Jeg har blitt tatt kvelertak på. Blitt dopet ned og voldtatt. Jeg ble slått og skreket til regelmessig. Det finnes kun EN sannhet. Veldig lei av å lese på kg at noen like å fortelle denne løgnen her og der. 

Så ikke si at det alltid finnes to sannheter og tro at du vet alt. For da spytter du på min og andres opplevelse at virkelig ille dritt som har skjedd med oss.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han snakker der han kan forstår jeg, på fest, sammenkomster med våre felles bekjente/venner, det kommer bare opp, til og med i køa på butikken har han visst sagt noe sånt som at jeg hadde så temperament at han fikk stress problem når han tenkte på han skulle hjem til oss. Det er sykt for hvis noen hadde problemer med raseri så var det faktisk ham, han kunne stå rett opp og ned og skrike til meg pga bagateller liksom. Mens jeg holdt tett og mest for meg selv, har han brukt det som small ralk 😅

Veldig typisk det du forteller om der. De forteller om andre det som stemmer på seg selv. Eksen er gal. Hun drikker for mye. Får sinneutbrudd og klikker for ingenting. Hun ruser seg. Ungene er redd henne. Hun var utro hele tiden. Bare til å snu alt opp ned, så har du sannheten. Jeg vokste opp med psykopater og har de til ekser. Så dette kjenner jeg godt til. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk seg baby for få dager siden og jeg kan ikke annet enn å tenke «stakkars baby og mor til det barnet fordi de kommer til å lide». 

Jeg har tenkt mye på om jeg skal sende bekymringsmelding til barnevernet ang en mann jeg bodde med som var skikkelig farlig. Han har hyppige voldelige utbrudd hver eneste dag gjennom dagen. Det er er hobbyen hans, han er sadistisk. Psykologen min mener det ikke vil bli med mere enn en samtale. Jeg frykter veldig for min egen sikkerhet hvis jeg melder. Men plages av dårlig samvittighet fordi barnet kan ikke redde seg selv, og moren klarer eller vil tydeligvis ikke gjøre noe med det. Han bor med barnet hver dag. Bare lurte på om du hadde tenkt noe om dette selv? Og hva du har tenkt da i såfall?

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Min eks sier at jeg er narkoman. Ingen som kjenner meg tror på det. Men ukjente gjør. Kanskje en fremtidig intervjuer gjør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han har like mye rett på sin versjon av dette som du har av din. 

Anonymkode: 0977b...248

Bullshit. Når han lyger for å sverte henne og gjøre seg selv til offeret. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser vi har opplevd ganske like menn, får bare understreke det du sa om at vi får være glad vi er kvitt de! Men det svir nok ekstra mye fordi det var så mye dritt og mye var pga de, som jeg og sikkert du og holdt ut altfor lenge og prøvde å fikse, så går DE rundt og syter 😅 nei uff, som du sier, heve seg over og gå videre, feige fyrer. 

Jg hat opplevd det samme. Fryktelig vondt, og jeg mistet kontakten med de fleste venner. Jrg innså at de alle trodde på han uten å engang stille meg noen spørsmål.

Det tok tre år før sannheten begynte å vise seg, men nå forstår alle hvem han er og alle ser hvem jeg faktisk var, og er. Words lie, but patterns don't. Hans mønster gjentok seg igjeb, og mitt mønster har vist stabilitet, ærlighet og økt livsglede etter at forholdet tok slutt. Hans er fylt med drama.

Anonymkode: d85b7...55e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...