Gå til innhold

Kjæresten leier ut leiligheten på AirBnb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp fått meg kjæreste som eier en stor 3-roms leilighet, sentralt i Oslo og med en garasjeplass. Han leier ofte ut det andre rom via Airbnb og har dermed ofte gjester i leiligheten. Jeg synes det er slitsomt, fordi jeg er sjenert for å ha sex når det andre her, i tillegg til at jeg sover naken, og dermed må kle på meg for å gå på badet om morgenen eller hvis jeg skal på badet midt om natten...  Jeg vet at han tjener veldig godt på det, men han har allerede en god nok inntekt til å klare seg uten den inntekten... Jeg bor ikke hos ham fast, men er mye hos ham, fordi vi er nyforelsket og jeg er student og bor på kollektiv...

Anonymkode: b2596...799

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kle på seg... det holder vel å slenge på seg en morgenkåpe?

Du kan jo spørre om oversikt når rommet er utleid, og prioritere overnatting de dagene rommet ikke er utleid?

Anonymkode: 3cad1...0cc

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde heller ikke ønsker å betale for en Airbnb hvor jeg måtte høre på at vertskapet har sex så dette går jo begge veier. 

Anonymkode: a8916...0d0

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 roms i Oslo er ikke billig med en inntekt. 

Synes du har absolutt null å si når du bare er på besøk

Anonymkode: 68f17...65c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

3 roms i Oslo er ikke billig med en inntekt. 

Synes du har absolutt null å si når du bare er på besøk

Anonymkode: 68f17...65c

Joda, men han har mange dyre vaner, spanderer mye på meg og tar meg mye ut å spise, det trenger jeg overhodet, jeg vil mye heller ha et privat liv med ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du bor jo i kollektiv, så for han er det jo samme greia når han besøker deg?

Syntes absolutt ikke du skal blande inn i hans måte å tjene penger på, ikke så tidlig, ikke så lenge han ikke ødelegger for seg selv, og ikke når du ikke bor/leier der.

Anonymkode: 3afa4...23b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli hjemme hos deg selv vel. Problem solved.

Anonymkode: 11309...216

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det et ekstra rom i leil. som han leier ut ?  Så dere må dele på kjøkken og do/bad ?    Det var jo rimelig spesielt, da skjønner jeg bedre.  

Anonymkode: e3bfc...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, hos deg er det alltid andre. Så det er jo ikke noe bedre.

Tenker at han må løse sine ting p best mulig måte. Om du kjøper deg inn, eller selv om du bare flytter inn vil dere jo bli to om mange faste utgifter..

Skjønner at du gjerne vil ha to og frihet utenfor egen bosituasjon, men nå valgte du en fyr som lever livet og leier ut leiligheten sin for å få det til..?

Anonymkode: cbdd7...167

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok... Og? Poenget ditt er?

Slutt å sov naken, vær mer hos deg og ha sex der i stedet. Eventuelt slutt å være så sjenert over at dere har sex. Det er ikke noe å skamme seg over, alle skjønner at dere har sex. 

Hans leilighet, han bestemmer. 

Anonymkode: 5d65e...ea4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har nettopp fått meg kjæreste som eier en stor 3-roms leilighet, sentralt i Oslo og med en garasjeplass. Han leier ofte ut det andre rom via Airbnb og har dermed ofte gjester i leiligheten. Jeg synes det er slitsomt, fordi jeg er sjenert for å ha sex når det andre her, i tillegg til at jeg sover naken, og dermed må kle på meg for å gå på badet om morgenen eller hvis jeg skal på badet midt om natten...  Jeg vet at han tjener veldig godt på det, men han har allerede en god nok inntekt til å klare seg uten den inntekten... Jeg bor ikke hos ham fast, men er mye hos ham, fordi vi er nyforelsket og jeg er student og bor på kollektiv...

En del av pakken som kommer med kjæresten din her er utleie, er dette for brysomt for deg så får du avslutte. Å forvente at han skal slutte med utleier er å kreve for mye. 
Ditt argument med at du må kle på deg for å gå på badet, henger ikke på greip når du ellers bor i kollektiv. Hva gjør du der? 
Slutt å sutre, dette er flisespikkeri. 

Anonymkode: 8fd24...1e0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjæresten din er smart, og jeg ville gjort det samme om jeg var i hans situasjon. Hadde en ny kjæreste bemerket min ekstra Airbnb inntekt eller motsatt seg at jeg leide ut, så ville forholdet vært over for min del. 

du sier han tjener godt, men har dyre vaner. Antagelig er det den ekstra inntekten som gjør at han kan ha dyre vaner. Han har antagelig gjort en overveiing, og funnet ut at han vil holde på de dyre vanene og at Airbnb er muligheten han har for å gjøre det. 

mange leier også ut gjennom Airbnb for å knytte beskjentskaper. Jeg gjorde dette i noen år, og jeg har på den måten skaffet meg venner over hele verden. Venner jeg opprettholder Kontakten med. Venner som gir meg anledning til å reise og å oppleve masse fordi jeg kan Bo gratis eller svært billig hos de. 

du kan velge å ikke sove hos ham de nettene han har gjester. 

Anonymkode: aa41e...57f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får ordne deg egen leilighet da så kan dere være hos deg.

Anonymkode: 22333...f08

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

En del av pakken som kommer med kjæresten din her er utleie, er dette for brysomt for deg så får du avslutte. Å forvente at han skal slutte med utleier er å kreve for mye. 
Ditt argument med at du må kle på deg for å gå på badet, henger ikke på greip når du ellers bor i kollektiv. Hva gjør du der? 
Slutt å sutre, dette er flisespikkeri. 

Anonymkode: 8fd24...1e0

Der bor jeg med jenter som jeg trener på samme lag som, vi dusjer sammen etter trening flere ganger i uka og vi har sett hverandre nakne mange ganger. Vi kan absolutt være hos meg, men det er mest naturlig å være hos ham føler jeg, fordi det kan være litt mye liv i kollektivet mitt av og til.... Som sagt, jeg trenger ikke alle de greiene han spanderer på meg, jeg trenger ikke å reise til utlandet på ferie... Jeg er ikke så kravstor som han tror, jeg vil bare gjerne ha privatliv med kjæresten når jeg er nyforelsket og alt fremdeles er så fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M65: Hvis du føler ubehag ved noe din kjæreste gjør, uansett hva det er, så må  du snakke med ham om det. Sitt ned sammen eller snakk sammen når dere går leietur, snakk sammen! Å snakke sammen er å bygge forholdet. Jeg forstår godt du ikke trives i situasjonen,  vile reagert på  samme måte selv. Det er lov å si "vet du hva, det er så ubehagelig for meg at jeg ikke klare hygge meg når du har folk i leiligheten din". Dialog bør løse alt i et forhold, hvis ikke er det ikke grobunn for noe mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenk om kjæresten din misliker at du bor i kollektiv. Vil du være villig til å finne deg en leilighet som du har helt for deg selv, bare fordi kjæresten din ikke liker at du bor med venninnene dine?

Anonymkode: a9a78...331

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er jo ikke sånn at noen tvinger deg å bo hos han akkurat de dagene han leier ut, vel? Sov hjemme når det er andre der, og overnatt når dere kan være alene.

Anonymkode: e8fe3...ba2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...