Gå til innhold

Sølte baby foot peel på sofaen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sølte den væsken som er inne i de baby foot fot peelene på sofaen, ødelegger den tekstil? 😨

Anonymkode: 96c3d...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser forresten sånn ut 

Baby Foot

Ingredienser

AQUA(WATE AQUA(WATER), ALCOHOL, ISOPROPYL ALCOHOL, LACTIC ACID, POLYGLYCERYL-10 LAURATE, GLYCOLIC ACID, BUTYLENE GLYCOL, ARGININE, PARFUM, POTASSIUM HYDROXIDE, GLUCOSE, SALICYLIC ACID, TOCOPHEROL, CITRIC ACID, DIPOTASSIUM GLYCYRRHIZATE, MALIC ACID, O-CYMEN-5-OL, ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL, OLEA EUROPAEA FRUIT OIL, PERSEA GRATISSIMA OIL, SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL, HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL, BETULA ALBA BARK EXTRACT, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, HOUTTUYNIA CORDATA EXTRACT, SAPONARIA OFFICINALIS LEAF EXTRACT, CITRUS LIMON FRUIT EXTRACT, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, CLEMATIS VITALBA LEAF EXTRACT, CHAMOMILLA RECUTITA FLOWER EXTRACT, SPIRAEA ULMARIA FLOWER EXTRACT, HAMAMELIS VIRGINIANA LEAF EXTRACT, BETULA PLATYPHYLLA JAPONICA BARK EXTRACT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser forresten sånn ut 

Baby Foot

Ingredienser

AQUA(WATE AQUA(WATER), ALCOHOL, ISOPROPYL ALCOHOL, LACTIC ACID, POLYGLYCERYL-10 LAURATE, GLYCOLIC ACID, BUTYLENE GLYCOL, ARGININE, PARFUM, POTASSIUM HYDROXIDE, GLUCOSE, SALICYLIC ACID, TOCOPHEROL, CITRIC ACID, DIPOTASSIUM GLYCYRRHIZATE, MALIC ACID, O-CYMEN-5-OL, ARGANIA SPINOSA KERNEL OIL, OLEA EUROPAEA FRUIT OIL, PERSEA GRATISSIMA OIL, SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL, HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL, BETULA ALBA BARK EXTRACT, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, HOUTTUYNIA CORDATA EXTRACT, SAPONARIA OFFICINALIS LEAF EXTRACT, CITRUS LIMON FRUIT EXTRACT, ALOE BARBADENSIS LEAF EXTRACT, CLEMATIS VITALBA LEAF EXTRACT, CHAMOMILLA RECUTITA FLOWER EXTRACT, SPIRAEA ULMARIA FLOWER EXTRACT, HAMAMELIS VIRGINIANA LEAF EXTRACT, BETULA PLATYPHYLLA JAPONICA BARK EXTRACT

Ser det er masse syrer i den. For å nøytralisere syrer kan en bruk en salmiakkblanding. Om det vil gjøre ting bedre eller verre vet eg ikke. Men å tynne ut syrene med en svak salmiakkblanding hadde vert min måte å gjøre det på. Men kan prøve med vann selvsagt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (20 timer siden):

Ser det er masse syrer i den. For å nøytralisere syrer kan en bruk en salmiakkblanding. Om det vil gjøre ting bedre eller verre vet eg ikke. Men å tynne ut syrene med en svak salmiakkblanding hadde vert min måte å gjøre det på. Men kan prøve med vann selvsagt

Gjorde som du sa, og sofaen er like fin i dag 😍 Tusen takk!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde som du sa, og sofaen er like fin i dag 😍 Tusen takk!

TS

Brukte du salmiakk og?

det er ganske klissete de du sølte. Så var bra du fekk det opp da

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (1 minutt siden):

Brukte du salmiakk og?

det er ganske klissete de du sølte. Så var bra du fekk det opp da

Jeg presset håndklær mot flekken etter at jeg dynket flekken med mildt salmiakk vann, flere ganger. Sånn at vannet ble sugd opp mellom hver gang. Sofaen er mørk grå, så jeg var redd den ville bli bleket av baby foot syrene. Men fargen er u endret 😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg presset håndklær mot flekken etter at jeg dynket flekken med mildt salmiakk vann, flere ganger. Sånn at vannet ble sugd opp mellom hver gang. Sofaen er mørk grå, så jeg var redd den ville bli bleket av baby foot syrene. Men fargen er u endret 😊

ts

Ja når det er stofftrekk så er det viktig å få nøytralisert, eller tynnet ut så masse som mulig. 

den baby foot syren ville nok laget en varig flekk hvis du ikke hadde fått det vekk. 

ser du gjorde det som eg selv ville gjort det.

du fekk bare baby foot på den ene foten nå da😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når det er stofftrekk så er det viktig å få nøytralisert, eller tynnet ut så masse som mulig. 

den baby foot syren ville nok laget en varig flekk hvis du ikke hadde fått det vekk. 

ser du gjorde det som eg selv ville gjort det.

du fekk bare baby foot på den ene foten nå da😅

Hahaha jeg får en crusty og en kjempemyk fot nå! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg får en crusty og en kjempemyk fot nå! 😅

Funker det bra dei greiene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (8 minutter siden):

Funker det bra dei greiene der?

Babyfoot fungerer fantastisk, alt flasser av etter noen dager. Et ordentlig styr, enn verdt det etterpå.

de billige merkene fra blant annet Normal fungerer like bra, så trenger absolutt ikke gå for originalen. Et lite tips er å ta på sokker utenpå posene når de virker, da er det sikret kontakt med huden hele tiden og over alt.

Anonymkode: 863f5...b40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Babyfoot fungerer fantastisk, alt flasser av etter noen dager. Et ordentlig styr, enn verdt det etterpå.

de billige merkene fra blant annet Normal fungerer like bra, så trenger absolutt ikke gå for originalen. Et lite tips er å ta på sokker utenpå posene når de virker, da er det sikret kontakt med huden hele tiden og over alt.

Takk for tilbakemeldin😊

da dår eg prøver å lage sommerfoter her og. Eg prøver no å vedlikeholde dei hele året, da tørre sprukne foter er litt uffuff. Spesielt når dei er str 48+ å eg går masse barfot😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (3 minutter siden):

Takk for tilbakemeldin😊

da dår eg prøver å lage sommerfoter her og. Eg prøver no å vedlikeholde dei hele året, da tørre sprukne foter er litt uffuff. Spesielt når dei er str 48+ å eg går masse barfot😅

Gjør det bare i god tid før du MÅ gå i åpne sko, iallfall to uker. Du flasser enormt en periode, og da er det bare tette sokker som gjelder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjør det bare i god tid før du MÅ gå i åpne sko, iallfall to uker. Du flasser enormt en periode, og da er det bare tette sokker som gjelder.

Takk for info. Er det andre sånne ting en bør gjøre før sommeren? Eg er jo mann, så hårfjerning er ikke et tema, vokser meg allerede, å resten får være tenker eg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soft mann skrev (7 minutter siden):

Takk for info. Er det andre sånne ting en bør gjøre før sommeren? Eg er jo mann, så hårfjerning er ikke et tema, vokser meg allerede, å resten får være tenker eg😅

Jeg har det som fast vårrutine, tar nok en runde rette etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det som fast vårrutine, tar nok en runde rette etter påske.

Med hårfjærning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hårfjærning?

Nei babyfoot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei babyfoot. 

Er det nok med en gang, eller gjør du det flere ganger i løpet av sommer?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft mann skrev (14 minutter siden):

Er det nok med en gang, eller gjør du det flere ganger i løpet av sommer?

Jeg bruker det bare på våren, neglisjerer føttene gjennom hele vinteren da så kan være det! Jeg bruker de sokkene i to timer (ikke en som pakken anbefaler) men du kan jo gå og få pedikyr og så vedlikeholder du med baby foot? Baby foot selger maskene i to str, du skal ta den blå om du er str 48! 😊 Ellers så blir sokkene litt små for deg. Og en fot skrubber eller skrubbe hansker når du dusjer, da får du av huden raskere, masken virker etter ca 4-5 dager. 

Du må nesten planlegge å bruke de fordi du begynner å flasse av så mye. Kan ikke gå i sandaler neste uken for å si det sånn 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg bruker det bare på våren, neglisjerer føttene gjennom hele vinteren da så kan være det! Jeg bruker de sokkene i to timer (ikke en som pakken anbefaler) men du kan jo gå og få pedikyr og så vedlikeholder du med baby foot? Baby foot selger maskene i to str, du skal ta den blå om du er str 48! 😊 Ellers så blir sokkene litt små for deg. Og en fot skrubber eller skrubbe hansker når du dusjer, da får du av huden raskere, masken virker etter ca 4-5 dager. 

Du må nesten planlegge å bruke de fordi du begynner å flasse av så mye. Kan ikke gå i sandaler neste uken for å si det sånn 😅

ts

Mange takk igjen😊.

da skal dette prøves😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...