Gå til innhold

Greit og be de nærmeste i 12 års bursdag? Vi har ventet lenge i forhold til mange i klassen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vår fyller 12 i påsken og vi tenkte og ha barneselskap på fredag eller lørdag før påsken begynner, vi får uansett ikke dratt før på søndag på ferie pga småsøsken skal på håndball cup.

Hn vil be de 3 nærmeste, det er  16 stk av samme kjønn. Det er flere som begynte og be noen få fra 4 klasse allerede, så vi og en til har holdt på lengst til i fjor.

hn ble kun bedt til vennen sine i fjor, + hn som feiret med hele klassen den siste gangen, ble ikke bedt i år, så regner med hn har stoppet og be hele klassen også. de er 21 i klassen med alle.

hva tenker dere ?

Anonymkode: 093df...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt greit uansett alder tenker nå jeg. Det er som mindre greit er hvis man utelater bare en eller to, men greit når man inviterer de nærmeste. 

Anonymkode: cf809...8c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 av 16 er da helt innafor. 14-15 av 16 er ikke greit feks, det er tydelig utestenging 

Anonymkode: a1fe2...50c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltid greit å kun be de nærmeste.

Det som ikke er greit, er å utelate bare noen få. 3 av 16 er null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tro det er innafor å bare be de aller nærmeste i denne alderen. 

men til dere som sier at det alltid er greit å be de nærmeste så lenge det ikke er bare noen få som er utelatt. Om man gjør dette fra tidlig barneskole så risikerer man at det alltid er en eller to som ikke blir bedt da det ikke er gitt at alle har en bestevenn. 

tenk å være 6-7-8 år og aldri bli bedt i bursdag fordi alle bare ber de nærmeste! 

Anonymkode: a06d0...ec8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man inviterer bare noen i en klasse, så er skolen feil sted å dele ut innbydelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil tro det er innafor å bare be de aller nærmeste i denne alderen. 

men til dere som sier at det alltid er greit å be de nærmeste så lenge det ikke er bare noen få som er utelatt. Om man gjør dette fra tidlig barneskole så risikerer man at det alltid er en eller to som ikke blir bedt da det ikke er gitt at alle har en bestevenn. 

tenk å være 6-7-8 år og aldri bli bedt i bursdag fordi alle bare ber de nærmeste! 

Anonymkode: a06d0...ec8

Er litt enig med deg. Det vil nok alltid være en som aldri blir bedt. Man må ha det litt i minnet. 

Anonymkode: 6fba0...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge resten av klassen har sluttet å be alle, så er det greit at dere også slutter.

3 av 16 tenker jeg ikke er ekskluderende. Men det er gjerne noen som synes det er ok å be 8 av 16. Det de ikke tenker på er at i løpet av skoleåret, så er det gjerne kun 1 som ikke blir bedt i en eneste bursdag.

Anonymkode: 33e61...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor. Min eldste blir også 12 i år og jeg håper vi er ferdig med barnebursdag nå egentlig. Virker som de andre i klassa hans har begynt å kutte det ut. Mye koseligere å be bestevennene sine på et eller annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...