Knocks Skrevet 6. april #41 Del Skrevet 6. april Finnes det et bra alternativ til Netflix? Tenker bytte til noe norsk/europeisk. Og nettleser? Enkelt alternativ til Google? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #42 Del Skrevet 6. april Så mye jeg kan. Er få ting jeg boikotter, men varer fra Israel og Amerika er absolutt noe jeg gjør. (Amerika blir ikke alt, det er umulig i samfunnet og livet. Men tar det jeg kan.) Anonymkode: 81263...5da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. april #43 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og det har hjulpet eller?😂 Hvordan vil du måle den effekten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #44 Del Skrevet 6. april «Støtte det norske marked» først nå? Hvordan gikk du all in og støtta kun norsk marked i fjor? Nå begynner folk med det tullet sitt igjen…. Anonymkode: 2e318...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 6. april #45 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, kan ikke politikerne bare bestemme at vi bare skal bruke kinesiske mobiler og apper da? Genialt, Egon. Anonymkode: d2d98...9f2 Du vet at det finnes andre enn USA/Kina som produserer gode telefoner og brett? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #46 Del Skrevet 7. april Snok1 skrev (7 timer siden): Hvordan vil du måle den effekten? Det er derfor jeg spør deg, som boikotter. Anonymkode: f03a6...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7. april #47 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er derfor jeg spør deg, som boikotter. Anonymkode: f03a6...f95 Jeg ber deg ikke svare for OM det virker, jeg spør hvordan du ville målt om det virker? Hvordan ville du målt om det virker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #48 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, boikotter alt amerikansk som jeg har mulighet til. Boikotter fra før Israel. Oppdager stadig nye ting som legges til på listen. Det er en prosess, men ganske interessant å se hvor mye som faktisk er amerikansk uten at vi faktisk tenker over det. Det være seg teknologi eller produkter vi bruker i hjemmet. McDonald’s har vi ikke vært på på mange år, så kan i grunnen ikke si at vi boikotter det. Ja, jeg har apple-produkter nå. Men den neste telefonen, den neste daten min osv kommer ikke til å være det. Jeg handler heller ikke i app-store, for der for Apple 50% av prisen. iCloud er redusert til å være gratis. Nettleser er byttet, bruker ikke Google Maps lenger osv osv. Anonymkode: 98135...985 Høres slitsomt ut! Anonymkode: 69283...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #49 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Akkurat Apple produkter sliter jeg med 😅må snart ha ny telefon og vil ha en som kan « snakke « med lesebrettet ( i- pad ) og bare kopiere fra nåværende telefon. Er så lite teknisk at jeg ikke har lyst til og starte på nytt. Mulig jeg jukser der. ja, det er en artig prosess, feria f.eks. visste jeg ikke om. Jeg har veldig mye amerikansk i hjemmet, og mye er lett og bytte ut. Men telefonen da 😅 Anonymkode: b0ddc...f8d Har hatt Apple i ‘alle år’. Men ut fra hva jeg ser, henger de etter med løsninger så den overgangen tror jeg bare blir midlertidig. Jeg gleder meg til å bli ferdig med iPhone og MacBook. Nå er dessverre telefonen bare to år gammel, så den bør jo holde noen år til. Jeg er dog inne i dette for the long game 😅 Jeg håper det kommer et operativsystem som er annet enn Android enn så lenge, for det er jo også amerikansk 🤬 Vanskelig å unngå de helt og holdent, men de gir i det minste ikke penger rett i lomma til den oransje presidenten. Kjøper ikke freia lenger heller. Jeg sparer ikke bare penger, men også masse kalorier. Kroppen min takker meg også 😁 Anonymkode: 98135...985 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #50 Del Skrevet 7. april Prøver å unngå det meste fra Israel og USA. Anonymkode: 31ab5...482 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #51 Del Skrevet 7. april Knocks skrev (9 timer siden): Finnes det et bra alternativ til Netflix? Tenker bytte til noe norsk/europeisk. Og nettleser? Enkelt alternativ til Google? https://www.framtiden.no/tips/slik-kan-du-velge-bort-de-amerikanske-teknologigigantene Nettleser Mozilla Firefox er ikke-kommersiell og drevet av en ideell amerikansk organisasjon. Det tenker vi er bra nok i denne sammenhengen hvis du vil kvitte deg med Edge, Chrome og Safari. Ellers kan du sjekke norske Vivaldi, som er basert på Google Chrome, men ikke deler brukerinformasjon med Google. Jeg bruker Opera. Søketjenester Sjekk tyske Ecosia og franske Qwant. Et alternativ er nederlandske Startpage, som gir deg resultater fra Google og Bing fra Microsoft, men lagrer ikke noe brukerinformasjon. Duckduckgo bruker søketreff fra Google og er amerikansk, men vi tar den med fordi den ikke lagrer brukerinformasjon. Anonymkode: 98135...985 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #52 Del Skrevet 7. april Uanonym bruker skrev (20 timer siden): Nei, jeg ser på forbrukerboikott som helt meningsløst. Forbrukerboikott kan være svært effektivt. Hvis vi alle sluttet å spise Grandiosa i dag så hadde det ikke tatt mange uker før produksjonen ble nedlagt. Og det er forbrukerboikott. Anonymkode: f47a4...ef8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #53 Del Skrevet 7. april JA JEG SKAL GJØRE DET 🌾 Anonymkode: 50632...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #54 Del Skrevet 7. april Kuttet faktisk ut Pepsi Max på dagen, ikke egentlig som en boikott jeg tror monner akkurat, men det er jo et produkt på lisens så en miniboikott blir det. Jeg har vært avhengig av lette coladrikker i over 30 år, har fin helse men ønsket likevel å kutte det ut. Det klarte jeg altså først da jeg bestemte meg for å ikke støtte USA på noen som helst måte da de har et rasistisk og fascistisk regime. Da var det ikke noe problem i det hele tatt å kutte ut den drikken. Har nok en del andre amerikanske produkter i heimen som går litt under radaren her, men prøver å være bevisst forbruker og ønsker å handle mest mulig europeisk. Anonymkode: dde80...fa3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 7. april #55 Del Skrevet 7. april Ja. Men det har jeg egentlig gjort en stund uten å være bevisst på det. Er jo 90% dritt som kommer fra USA uansett. Cola, Pepsi, fastfood, snacks eid av Nestlé og Mondelez. Ganske lett å unngå hvis man ønsker å spise sunt og kjøpe etiske varer. Ser ikke helt hva jeg går glipp av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #56 Del Skrevet 7. april Nei gidder ikke boikotte. Anonymkode: afd75...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #57 Del Skrevet 7. april Nei. Har aldri boikottet noe før, og begynner ikke nå. Jeg kjøper fra de som har de beste produktene. Anonymkode: f7f2c...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 7. april #58 Del Skrevet 7. april Piggsopp skrev (1 minutt siden): Ja. Men det har jeg egentlig gjort en stund uten å være bevisst på det. Er jo 90% dritt som kommer fra USA uansett. Cola, Pepsi, fastfood, snacks eid av Nestlé og Mondelez. Ganske lett å unngå hvis man ønsker å spise sunt og kjøpe etiske varer. Ser ikke helt hva jeg går glipp av. Nestlé? Er ikke det sveitsisk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #59 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg prøver så godt jeg kan. Unngår mais fra USA, det samme med vin fra California, + snacks og brus. Spiser heller ikke på McDonald's og andre amerikanske kjeder. Støtter norsk/europeisk marked ❤️ Anonymkode: 6f493...dad Nei absolutt ikke. Ikke fordi jeg er enig med Trump. Men jeg endrer ikke ting i livet mitt fordi han har økt tollsatsene. Anonymkode: 8819a...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. april #60 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres slitsomt ut! Anonymkode: 69283...5e2 Alt blir rutine og en blir mer bevisst på hva en bruker penger på, som jo ikke er dumt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå