AnonymBruker Skrevet 7. april #81 Del Skrevet 7. april Snok1 skrev (4 timer siden): Ok. Du har ingen kunnskap om temaet og ønsker ikke å tilegne det det. Det kunne sagt like tydelig tidligere. Du har akkurat like lite kunnskap, siden ingen av oss kan si hvor mye det hjelper. Anonymkode: f03a6...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7. april #82 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du har akkurat like lite kunnskap, siden ingen av oss kan si hvor mye det hjelper. Anonymkode: f03a6...f95 Det er poenget mitt, og det er derfor jeg spør. Hvorfor svarer du ikke bare at du har like lite peiling som oss andre? Hvorfor opptrer du med slik falsk skråsikkerhet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #83 Del Skrevet 7. april De amerikanske varene jeg bruker, er i hovedsak produsert i Norge. Det er jo dumt å la det gå ut over norske produsenter, det vil ramme våre egne arbeidsplasser Anonymkode: 6a06d...12a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #84 Del Skrevet 7. april Nei, på tross av alt, så skjønner jeg att amerikanerne er desperate etter å få gang igjen på landet sitt. Selv om de nok har mye av skylden selv. En flagger da helt frivillig bedriften utav landet til fordel for billigere arbeidskraft feks. Det ble nok litt for mye, litt for fort, og en får se om noen av tiltaka blir reversert, men noe boikott blir det ikke her. Anonymkode: cf1f8...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #85 Del Skrevet 7. april Nei. Fordi jeg er en superegoist, som tenker mer på hva jeg personlig taper med produktboikott enn å se meg selv som deltaker for å bedre verden til de som skal overta den. Anonymkode: 4f800...18a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #86 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det der er intet annet enn godhetsposering. Flaut! Anonymkode: dc72d...a35 Javisst. Gode verdier er skikkelig flaut! Anonymkode: 4f800...18a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 7. april #87 Del Skrevet 7. april Snok1 skrev (6 timer siden): Denne artikkelen forteller om hvor vanskelig det kan være å boikotte USA: https://www.nrk.no/direkte/xl/uken-uten-usa-1.17344455 Uavhengig av hva man mener om boikott er dette skremmende. Nettopp. Det er skremmende, men også på høy tid, å innse hvor avhengig vi har gjort oss av USA. Jeg boikotter de varene jeg kan, men mest for min egen selvfølelse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #88 Del Skrevet 7. april Det er planen. I allefall etter dusten Trump kom med sin toll og priser på det vi før har kjøpt har gådd opp ser jeg ingen grunn i å støtte denne globale idioten. Anonymkode: 90d76...c4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #89 Del Skrevet 7. april Thildamor skrev (11 timer siden): Nestlé? Er ikke det sveitsisk? Nestle har blod på hendene sine og vell så det. Anonymkode: 98135...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #90 Del Skrevet 7. april Jeg bor i Canada og selv om det er ganske vanskelig å komme seg unna alle amerikanske varer, så gjør jeg det jeg kan. Boikotten av amerikanske varer her er ganske omfattende og det er ingen tvil om at det har en effekt. Anonymkode: 55c84...d91 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #91 Del Skrevet 7. april Snok1 skrev (6 timer siden): Denne artikkelen forteller om hvor vanskelig det kan være å boikotte USA: https://www.nrk.no/direkte/xl/uken-uten-usa-1.17344455 Uavhengig av hva man mener om boikott er dette skremmende. Den viser bare hvor viktig det er at vi faktisk finner alternativer til de produktene. Å være avhengig av et land alene, er farlig! Anonymkode: 98135...985 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. april #92 Del Skrevet 7. april (endret) AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 11.53): Jeg prøver så godt jeg kan. Unngår mais fra USA, det samme med vin fra California, + snacks og brus. Spiser heller ikke på McDonald's og andre amerikanske kjeder. Støtter norsk/europeisk marked ❤️ Anonymkode: 6f493...dad De som virkelig burde boikottes er jo de de store IT-oligarkene! Men vanskelig å klare seg i dagens samfunn uten Microsoft, Google, Facebook, Instagram, Netflix, ChatGPT, Apple, Amazon… Klarer du å kutte alle de, er du god! Endret 7. april av Grüner 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7. april #93 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bor i Canada og selv om det er ganske vanskelig å komme seg unna alle amerikanske varer, så gjør jeg det jeg kan. Boikotten av amerikanske varer her er ganske omfattende og det er ingen tvil om at det har en effekt. Anonymkode: 55c84...d91 Jeg beundrer kanadiske myndigheters prinsippfasthet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #94 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 14.12): Har du sjekket eierskap og investorer da? Anonymkode: f03a6...f95 Nope. Da må jeg leve øde i skogen, og leve på det jeg finner der tenker jeg, om jeg skal ha en sterk mening om hvem jeg skal støtte. Anonymkode: 8a47a...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #95 Del Skrevet 7. april Det fascistiske terror-regimet er under boikott fra min side der jeg enn kan. Poenget er å redusere så mye som mulig. Fast food og brus er ute av bildet uansett, bruker det sjeldent. Prime Video har jeg kuttet ut og Netflix er kansellert. Drikker heller ikke amerikansk vin eller noe sånt. Har heller ikke noe Tesla dritt og planlegger aldri å kjøpe det heller. Det jeg fortsatt har som jeg kjøpte for et par år siden er vanlig iPhone og det er det og bruker Google Chrome, men skal se på de andre nettlesere nå som er foreslått her i tråden. Er minimalt på sosiale medier som X-SHIT-ter 😂 og Insta-Crap. Har bare anonymer profiler på begge, men driver ikke med følgere eller med å skrive masse meldinger eller legger ut noe. Reiser heller ikke til terror-Right-Wing-Mussolini-regimet, så det er heller ingen fare for det heldigvis. Anonymkode: b691b...45e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #96 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 18.15): Har du sett på hvordan alle aksjer har utviklet seg den siste tiden? Teslasalget har forresten skutt i været både i Norge og andre land, og Tesla topper salgsstatistikken. Teslaboikotten er vel et glimrende eksempel på uttrykket "mye skrik og lite ull", og bekrefter til fulle at boikott blant et mikroskopisk mindretall ikke betyr noe som helst. Anonymkode: d2d98...9f2 Kun hvis -40,8 % per første kvartal 2025 betyr "skutt i været" 😅 Anonymkode: 8d3ec...0a0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #97 Del Skrevet 7. april Snok1 skrev (1 time siden): Det er poenget mitt, og det er derfor jeg spør. Hvorfor svarer du ikke bare at du har like lite peiling som oss andre? Hvorfor opptrer du med slik falsk skråsikkerhet? Fordi folk har «boikottet» varer fra Israel så lenge jeg har fulgt med på nyheter, altså i godt over 20 år. Synes du Israels behandling av palestinere har avtatt av den grunn…? Anonymkode: f03a6...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7. april #98 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fordi folk har «boikottet» varer fra Israel så lenge jeg har fulgt med på nyheter, altså i godt over 20 år. Synes du Israels behandling av palestinere har avtatt av den grunn…? Anonymkode: f03a6...f95 Man kan slå opp en hvilken som helst avis en hvilken som helst dag og se at boikott ikke har fått israelerne til å respektere de internasjonale avtalen og grensene satt for staten Israel. Hvis dette er målet med boikotten, er målet åpenbart ikke nådd. Men dette er jo ingen grunn til å påstå at boikotten ikke har hatt effekt. Vi kan umulig måle det mot en situasjon hvor det ikke har vært en boikott, så derfor er min hypotese simpelthen at vi vet ikke effekten av boikotten. Gitt Israels økende råskap etter at det kom en ny beboer i det Hvite Hus, kan vi anta at boikotten har hatt en viss begrensende effekt, men det kan vi heller ikke måle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #99 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fordi folk har «boikottet» varer fra Israel så lenge jeg har fulgt med på nyheter, altså i godt over 20 år. Synes du Israels behandling av palestinere har avtatt av den grunn…? Anonymkode: f03a6...f95 Israel gir blanke faen i hva folk gjør så lenge de har usa sin støtte. Og på grunn av usa sin støtte, tar heller ikke nasjoner og iverksetter boikotter slik man ser at Russland får pga Ukraina. For der såg man at det kom sanksjoner raskere enn svint. Russland var allerede en fiende, så det kosta ikke Europa fem øre å iverksette noe imot de. Men så lenge Israel har usa sin støtte, tør ikke Europa eller noen å sanksjonere de i frykt for hvilken motreaksjon de da får fra usa. La oss forbrukere da gjøre det lille vi kan. Vi kan boikotte og vi kan la den stemmen bli hørt litt. Vi kan gjøre at folk kan huske på hva som skjer. Selv om det er tydelig at man her gir en blanke faen så lenge de får sein sodastream og sine poteter. Anonymkode: 98135...985 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 7. april #100 Del Skrevet 7. april (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Begynn med kreftbehandling, internett og mobiltelefon👏 Anonymkode: dc72d...a35 Boikotter det jeg KAN!! Må jo være realistisk også ikke sant? Endret 7. april av Urwa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå