AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:53 #1 Del Skrevet søndag kl 09:53 Jeg prøver så godt jeg kan. Unngår mais fra USA, det samme med vin fra California, + snacks og brus. Spiser heller ikke på McDonald's og andre amerikanske kjeder. Støtter norsk/europeisk marked ❤️ Anonymkode: 6f493...dad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet søndag kl 10:00 #2 Del Skrevet søndag kl 10:00 (endret) Nei, jeg ønsker alt det gode livet har å by på enten det kommer fra USA eller Mexico eller sogndal. Vi lever i en globalisert verden og jeg liker nytteverdien av dette. Endret søndag kl 10:08 av skreppamedleppa 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:02 #3 Del Skrevet søndag kl 10:02 Nei, hvorfor skal jeg boikotte det? Det går vel bare utover meg selv. Anonymkode: d2d98...9f2 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:06 #4 Del Skrevet søndag kl 10:06 McDonald’s for eksempel, bruker mye norske og europeiske råvarer i sin mat og dessuten lager de mange norske arbeidsplasser. Så å boikotte McDonald’s er jo bare tull (med mindre du gjør det for å spise sunnere). Man skal bojkotte det som blir importert fra USA. Anonymkode: f7178...1ee 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:06 #5 Del Skrevet søndag kl 10:06 Hjelper ikke om du kjøper «norske» eller «europeiske» varer, når amerikanske eiere og investorer tjener penger på disse. Mange nordmenn, bl.a. pensjonsfondet, har jo eierskap og investeringer i amerikanske selskaper også. Anonymkode: f03a6...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet søndag kl 10:11 #6 Del Skrevet søndag kl 10:11 Nei, jeg ser på forbrukerboikott som helt meningsløst. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:55 #7 Del Skrevet søndag kl 10:55 Nei. Jeg kjøpte med mye forskjellig da jeg var i USA i november. Skal tilbake nå i mai. Da kommer jeg også til å ta med meg masse hjem. Samme når jeg skal dit i Oktober igjen. Anonymkode: dd2a6...7e8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet søndag kl 11:04 #8 Del Skrevet søndag kl 11:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøver så godt jeg kan. Unngår mais fra USA, det samme med vin fra California, + snacks og brus. Spiser heller ikke på McDonald's og andre amerikanske kjeder. Støtter norsk/europeisk marked ❤️ Anonymkode: 6f493...dad Jeg forsøker, og gjør en god del. USA er nok utelukket som reisemål, dessverre. En av grunnene til at jeg er på KG er at jeg ikke er på en Meta-plattform. Det begynner jo å bli en del land og virksomheter å boikotte, så bildet er komplekst. Jeg er ikke absolutt, men tenker at mange bekker små…. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:12 #9 Del Skrevet søndag kl 11:12 Nja... hvis det finnes en tilsvarende vare som ikke er produsert i USA, så velger jeg heller den. Men jeg leser bøker av amerikanske forfattere, ser amerikanske filmer og serier, hører på amerikansk musikk osv. Anonymkode: 39102...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:13 #10 Del Skrevet søndag kl 11:13 Vi har sett gjennom forbruket vårt, og vi bruker heldigvis få matvarer og forbruksvarer som er amerikanske, så er veldig lett å styre unna det, men teknologien er vanskeligere å gå bort ifra. Spesielt siden vi også har prøvd å styre bevisst unna kinesisk programvare (komponenter er umulig å unngå helt). Anonymkode: 8a47a...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:12 #11 Del Skrevet søndag kl 12:12 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi har sett gjennom forbruket vårt, og vi bruker heldigvis få matvarer og forbruksvarer som er amerikanske, så er veldig lett å styre unna det, men teknologien er vanskeligere å gå bort ifra. Spesielt siden vi også har prøvd å styre bevisst unna kinesisk programvare (komponenter er umulig å unngå helt). Anonymkode: 8a47a...91b Har du sjekket eierskap og investorer da? Anonymkode: f03a6...f95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet søndag kl 13:17 #12 Del Skrevet søndag kl 13:17 Jeg må innrømme at her boikottes lite. Allergihusstand med diverse annet i tillegg, så her spises og brukes det som kan spises og brukes. Er nok begrensninger som det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:20 #13 Del Skrevet søndag kl 13:20 Nei,boikotter ingenting.blir planlagt ferie til New York i juli. Anonymkode: 23ebd...493 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:21 #14 Del Skrevet søndag kl 13:21 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 9b542...62f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:42 #15 Del Skrevet søndag kl 13:42 Uanonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg ser på forbrukerboikott som helt meningsløst. du synes det altså? Har du sett hvordan Teslaaksjen har utviklet seg i det siste? Anonymkode: 1b50a...e7b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:46 #16 Del Skrevet søndag kl 13:46 Prøver. Boikotter en del. Anonymkode: b0ddc...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:48 #17 Del Skrevet søndag kl 13:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Jeg kjøpte med mye forskjellig da jeg var i USA i november. Skal tilbake nå i mai. Da kommer jeg også til å ta med meg masse hjem. Samme når jeg skal dit i Oktober igjen. Anonymkode: dd2a6...7e8 Er det ting du ikke får tak i Norge? Ellers er det vel ikke mye og spare på og handle i usa lenger? Om det ikke var black week kupp i november da. Anonymkode: b0ddc...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet søndag kl 13:48 #18 Del Skrevet søndag kl 13:48 Nei, hvorfor skulle jeg det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet søndag kl 13:48 #19 Del Skrevet søndag kl 13:48 Ja, det gjør jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:49 #20 Del Skrevet søndag kl 13:49 Nei, i utgangspunktet ikke. Er ikke en storforbrukere av amerikanske produkter uansett, og ingen planer om å reise dit. Men har ingen planer om å støtte deres økonomi mer enn nødvendig. Anonymkode: 64ef5...498 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå