AnonymBruker Skrevet 7. april #21 Del Skrevet 7. april debatant skrev (1 time siden): Btw hinduismen er selve roten til at India idag er under et ekstremt klasseskille. De behandler mange mennesker værre enn dyr. Mens kristendommen i Europa er opphavet til moderne vitenskap, skoler og helsevesenet. Ser du forskjellen. For noe pisspreik! Anonymkode: 039ff...5db 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 7. april #22 Del Skrevet 7. april debatant skrev (5 minutter siden): Da vet du iallefall hva yoga er. Og dens hensikt. 2 Kor 6.14. Matt 7, 1-5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #23 Del Skrevet 7. april Pilates er jeg blitt anbefalt som alternativ til yoga. Jeg driver ikke med yoga selv, men gjør øvelser jeg har fått av fysioterapeut. Jeg vet ikke hvor ille yoga er, men jeg står personlig over. Jeg liker å ikke danse rundt grensene, men holde meg godt innenfor. Øvelser er veldig nødvendig, og flere har anbefalt meg medisinsk yoga og litt annet, men jeg har pent takket nei til tilbudet. Er mye annet en kan gjøre for å strekke og tøye ut, uten at det er yoga. Jeg tror likevel ikke alle er så pålogget åndeverden når de holder på, så det er jo også noe. Anonymkode: 7faba...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #24 Del Skrevet 7. april oss-to skrev (51 minutter siden): Matt 7, 1-5 Matt 7 sier hvordan en dømmer. Dra ut bjelken av ditt eget øyne.... Jeg kan love deg at jeg ikke driver med yoga. Uten at jeg tror jeg er fullkommen fordet. A hinte her inne at "kristen yoga" er greit, hører ingensteds hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #25 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 time siden): For noe pisspreik! Anonymkode: 039ff...5db Er du for hinduistisk klasseskille, eller imot kristen framgang og frihet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #26 Del Skrevet 7. april debatant skrev (2 timer siden): Yoga er en måte å komme i kontakt med hinduistiske åndsmakter. Altså er yoga en del av hinduismen. For å komme i kontakt med Den Hellige Ånd, omvender en seg fra synd som å lefle med andre religioner. Btw hinduismen er selve roten til at India idag er under et ekstremt klasseskille. De behandler mange mennesker værre enn dyr. Mens kristendommen i Europa er opphavet til moderne vitenskap, skoler og helsevesenet. Ser du forskjellen. Langrenn og svømming er god trening også. Du drar det alt for langt. Selv om yoga har en hinduistisk opprinnelse så er det ingen, i hvert fall stort sett ingen, som driver med det for å "komme i kontakt med hinduistiske åndsmakter". Tenk deg en gruppe satanister som utvikler en helt revolusjonerende treningsform. Skulle vi som er kristne ikke kunne benyttes oss av den kunnskapen fordi vi har forskjellig trosgrunnlag? Anonymkode: cce98...9f6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #27 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du drar det alt for langt. Selv om yoga har en hinduistisk opprinnelse så er det ingen, i hvert fall stort sett ingen, som driver med det for å "komme i kontakt med hinduistiske åndsmakter". Tenk deg en gruppe satanister som utvikler en helt revolusjonerende treningsform. Skulle vi som er kristne ikke kunne benyttes oss av den kunnskapen fordi vi har forskjellig trosgrunnlag? Anonymkode: cce98...9f6 Yoga er en mental/åndelig øvelse med hinduistiske røtter. Det eneste en blir flink i ved å drive yoga er yoga. Om en vil bli sterkere er vekter mye bedre. Løping er mye bedre for kondisjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #28 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det grenser jo til kulturapropropreasjon.. Anonymkode: 4d52f...901 Hva er kultur appropriasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #29 Del Skrevet 7. april debatant skrev (1 time siden): Er du for hinduistisk klasseskille, eller imot kristen framgang og frihet? God dag, mann! Økseskaft! Anonymkode: 039ff...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #30 Del Skrevet 7. april (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): God dag, mann! Økseskaft! Anonymkode: 039ff...5db Jeg prøvde å ta en ab seriøst.. Endret 7. april av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #31 Del Skrevet 7. april debatant skrev (51 minutter siden): Jeg prøvde å ta en ab seriøst.. Det var nøyaktig det du ikke gjorde. Anonymkode: 039ff...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 7. april #32 Del Skrevet 7. april Ikke bare er man så dum at man tror på en Gud, men man tror Yoga hjelper til å få kontakt med ånder. Gi meg styrke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 7. april #33 Del Skrevet 7. april debatant skrev (3 timer siden): Matt 7 sier hvordan en dømmer. Dra ut bjelken av ditt eget øyne.... Jeg kan love deg at jeg ikke driver med yoga. Uten at jeg tror jeg er fullkommen fordet. A hinte her inne at "kristen yoga" er greit, hører ingensteds hjemme. Eg er einig at ordet "kristen yoga" er uheldig. Elles les eg det slik ,at du dømmer kristene som driv med yoga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #34 Del Skrevet 7. april oss-to skrev (26 minutter siden): Eg er einig at ordet "kristen yoga" er uheldig. Elles les eg det slik ,at du dømmer kristene som driv med yoga. Min posisjon er at hinduismen/yoga ikke gir fred med Jesus. Trodde det var en selvfølge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #35 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det var nøyaktig det du ikke gjorde. Anonymkode: 039ff...5db Hva mente ab med pisspreik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 7. april #36 Del Skrevet 7. april debatant skrev (1 minutt siden): Min posisjon er at hinduismen/yoga ikke gir fred med Jesus. Trodde det var en selvfølge. Beklager den skjønner eg ikkje? Eg ser ikkje koblinga med yoga og Jesus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 7. april #37 Del Skrevet 7. april Yoga betyr "union", og er dypt forankret i hinduistisk tilbedelse. Mange av stillingene er knyttet til hinduistiske guder, og ritualer knyttet til disse. Imens vi i vesten fokuserte på hva som er under havets overflate, eller ute i verdensrommet, har indiske yogier i årtusener undersøkt hva som er inni oss selv. Yoga er langt mer enn noen fysiske strekkøvelser. Etter min mening har det ikke noe i en kirke å gjøre. Det betyr ikke at jeg har noe i mot hverken kristne eller yoga praktiserende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 7. april #38 Del Skrevet 7. april (endret) oss-to skrev (2 timer siden): Beklager den skjønner eg ikkje? Eg ser ikkje koblinga med yoga og Jesus. Kristendom har med tro på Jesus Kristus å gjøre. Yoga Har med hinduistiske teknikker å gjøre. Det er to forskjellige ting. Endret 7. april av debatant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #39 Del Skrevet 7. april I India så ler de over oss godtroende vestlige som tror vi gjør "yoga". De ulike yogaøvelsene og posisjonene har ingenting med den opprinnelige Yogasūtra. Allerede på 1910- og 1920-tallet ble indisk yoga blandet med vestlige gymnastikk. Dette av noen oppfinnsomme indere i USA. Yoga ble da forvandlet til trim og gymnastikk. Svensk linjegymnastikk (som Per Henrik Ling oppfant), dansk primitiv gymnastikk (oppfunnet av Niels Bukh), body building, engelsk soldateksersis og andre internasjonale trender for kropp, helse og idrett bidro til utformingen av den moderne kroppsyoga. Anonymkode: 7ec39...352 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet mandag kl 20:12 #40 Del Skrevet mandag kl 20:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): I India så ler de over oss godtroende vestlige som tror vi gjør "yoga". De ulike yogaøvelsene og posisjonene har ingenting med den opprinnelige Yogasūtra. Allerede på 1910- og 1920-tallet ble indisk yoga blandet med vestlige gymnastikk. Dette av noen oppfinnsomme indere i USA. Yoga ble da forvandlet til trim og gymnastikk. Svensk linjegymnastikk (som Per Henrik Ling oppfant), dansk primitiv gymnastikk (oppfunnet av Niels Bukh), body building, engelsk soldateksersis og andre internasjonale trender for kropp, helse og idrett bidro til utformingen av den moderne kroppsyoga. Anonymkode: 7ec39...352 Hvorfor har du et behov for å separere yoga fra dets opprinnelse som er hinduismen? Mener du hinduisme er primitiv gymnastikk? Wow En guru i India mener at hinduisme og yoga er en og samme ting. Han sa yoga kunne være like effektivt som narkotika. Kristne burde holde seg langt unna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå