Gå til innhold

Jeg får ikke dekket brystoperasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått henvisning til plastikk kirurg pga tubulære bryst, da jeg var hos plastikk kirurg konkluderte de med at jeg ikke får dekket operasjon. Har helt åpenbart tubulære bryst. Er kun en kjempestor nippel og det lille brystvevet jeg har er bare en liten hoppbakke. De stikker helt til siden brystene. 

Har slitt med dem siden jeg var ung og viser dem ikke en gang til kjæreste! Er ganske lei, men trist at det ikke skal bli dekt når det åpenbart er ett avvik. 

Er eneste mulighet da å gjøre det privat å betale selv når en plastikk kirurg har sagt det ikke blir dekt?

Anonymkode: 97545...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At noe er avvik er ikke nok for å få det dekket offentlig. Det må som regel medføre komplikasjoner og helseutfordringer for å få det dekket. Du må nok mest sannsynlig dekke dette selv om du vil fikse på det. Eller du kan snakke med noen om kompleksene dine knyttet til det, mest sannsynligvis rimeligere.

Anonymkode: 617ae...14f

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når du har fått beskjed om at du ikke får det dekt så har du jo ikke så mange andre alternativer enn å betale selv.

Anonymkode: 5435c...6ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle du få dekket brystoperasjon for noe som åpenbart kun er kosmetisk?

Endret av Lorieen
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at jeg har stygg nese, kan jeg få det dekket av det offentlige da? 😇

Anonymkode: 65de3...531

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det offentlige må sette en grense for hva som kan dekkes av fellesskapets midler, men samtidig forstår jeg godt at det er fortvilende å være pasient i slike tilfeller. Lurer på om reglene er strammet inn her med årene også, for jeg vet om en dame som fikk dekket brystløft med silikon etter barnefødsel. Og det var mest kosmetisk det også, men hun fortalte legen hvordan det gikk på selvtilliten løs.

Anonymkode: 8fa65...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 9.22):

Hei

Jeg har fått henvisning til plastikk kirurg pga tubulære bryst, da jeg var hos plastikk kirurg konkluderte de med at jeg ikke får dekket operasjon. Har helt åpenbart tubulære bryst. Er kun en kjempestor nippel og det lille brystvevet jeg har er bare en liten hoppbakke. De stikker helt til siden brystene. 

Har slitt med dem siden jeg var ung og viser dem ikke en gang til kjæreste! Er ganske lei, men trist at det ikke skal bli dekt når det åpenbart er ett avvik. 

Er eneste mulighet da å gjøre det privat å betale selv når en plastikk kirurg har sagt det ikke blir dekt?

Anonymkode: 97545...22e

Ekspander  

Nei, betyr nei. Vil du ha dette gjort, så må du først få en vurdering på om det er mulig å gjøre noe med, dernest om en kirurg er villig til å gjøre jobben. 
Dette ble òg skrevet i den andre tråden du hadde for kort tid siden. 
Norsk helsevesen skal spare penger og skru ned ventetiden, derfor påtar de seg ikke lenger like mange oppdrag som tidligere. 

Anonymkode: 8c5d2...a88

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til en second opinion, og bør absolutt benytte deg av dette i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 1101a...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange forskjellige pupper. Jeg har også sånne som avviker fra «idealet», i veldig stor grad. Vil bare anbefale å prøve å omfavne puppene du har. De er dine, og du trenger ikke å føle skam for dem. Vil tro at kjæresten din også er glad i dem. Beklager unsolicited advice.

Anonymkode: e2bc1...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...