AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Etter 11 døgn med hoste, lite søvn og en forverring av symptomer i går kveld og natt har vi i dag vært på legevakt med vår 12 åring. Konkluderte med et kraftig virus, kunne ikke teste mere spesifikt på legevakt. Fikk resept på cosylan, hun trenger sårt nattesøvn nå. Har forsøkt noskapin tabl-null effekt! Er skeptisk til å gi 12 åringen pracet og ibux i utgangspunktet, men blir desperat ettee å lindre hosten. Er cosylan virsomt og trygt for en 12 åring å ta? Anonymkode: 992ad...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Tenk litt nå. Legen, som er utdannet i dette, har skrevet det ut for 12-åringen din. Og du spør totalt fremmede på internett du ikke ANER er kompetente til å svare, skal avgjøre om du gir medisinen til datteren din? Anonymkode: 98a5c...615 18 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Hva er det verste kom kan skje om barnet ditt får colsylan som er foreskrevet av lege? Anonymkode: ca910...9bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tenk litt nå. Legen, som er utdannet i dette, har skrevet det ut for 12-åringen din. Og du spør totalt fremmede på internett du ikke ANER er kompetente til å svare, skal avgjøre om du gir medisinen til datteren din? Anonymkode: 98a5c...615 Dette 👆🏻 Anonymkode: ab9a7...5e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette 👆🏻 Anonymkode: ab9a7...5e9 Burde være lov å stille spm ved enhver stilling i dette landet. Jeg har selv mange neg erfaringer med leger både feil medisinering og dårlig/ingen oppfølging..vi drt beste for barna, mine, men cosylan ser jeg inneholder morfin, derav spm Anonymkode: 992ad...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Aldri opplevd at cosylan har hjulpet, hverken for barn eller voksne. Om noe, har det bidratt til å forlenge hosten. Men det er mine erfaringer, du bør følge legens råd og evt kontakte fastlegen hvis du er i tvil. Anonymkode: 617ee...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Ingen fare med hverken Cosylan eller Paracet. Gi slikt så hun slipper å ha vondt! Vårt problem når sønnen vår er syk, er at han ikke vil ta det.... Anonymkode: 7ec06...dc1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Burde være lov å stille spm ved enhver stilling i dette landet. Jeg har selv mange neg erfaringer med leger både feil medisinering og dårlig/ingen oppfølging..vi drt beste for barna, mine, men cosylan ser jeg inneholder morfin, derav spm Anonymkode: 992ad...1a9 Syns det er hårreisende, på grensen til uansvarlig faktisk, at du lar fremmede mennesker på internetts svar avgjøre hvordan du behandler ditt syke barn. Å være kritisk til leger er helt OK, og ja - ingen er feilfrie. Men risikoen for at det går ordentlig galt er større av å høre på fremmede folk på forum, enn leger. Anonymkode: 98a5c...615 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Cosylan er fint. Å være skeptisk til paracet og ibux er sært. Anonymkode: 8024e...f87 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Cosylan er fint. Å være skeptisk til paracet og ibux er sært. Anonymkode: 8024e...f87 enig med deg Anonymkode: 63fe8...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen fare med hverken Cosylan eller Paracet. Gi slikt så hun slipper å ha vondt! Vårt problem når sønnen vår er syk, er at han ikke vil ta det.... Anonymkode: 7ec06...dc1 Hun har ingen problemer med å svelge medisin om det lindrer. Skal til fastlege i morgen, skal ringe for akuttime for å sjekke for mykoplamsna lungebetennelse. Legevaktlegen sa det var opp til oss, men sa samtidig at en evnt medisin mot det ikke ville ha så stor effekt nå etter så mange dager . Anonymkode: 992ad...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Har du mer tiltro til vilkårlig svar på KG, enn av legen som har undersøkt barnet ditt ? Anonymkode: d3418...de4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden Jeg fikk smittsom hjernehinnebetennelse som 12 åring , og faktisk så var det på hekta før jeg ble frisk . Jeg fikk så mye intravenøs antibiotika, kvalmestillende og gud vet hva i rikelig monn for å berge livet mitt . Så det å gi 12 åringen din Paracet og Cosylan burde ikke være noe problem overhodet Anonymkode: 7c64b...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk smittsom hjernehinnebetennelse som 12 åring , og faktisk så var det på hekta før jeg ble frisk . Jeg fikk så mye intravenøs antibiotika, kvalmestillende og gud vet hva i rikelig monn for å berge livet mitt . Så det å gi 12 åringen din Paracet og Cosylan burde ikke være noe problem overhodet Anonymkode: 7c64b...9c1 Ikke sammenlignbart. Det betyr ikke at man skal pøse på med alt mulig, bare fordi noen andre får cellegift som er sterkere. TS skal forholde seg til legen. Men dette var et svært dårlig eksempel. Anonymkode: d3418...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde være lov å stille spm ved enhver stilling i dette landet. Jeg har selv mange neg erfaringer med leger både feil medisinering og dårlig/ingen oppfølging..vi drt beste for barna, mine, men cosylan ser jeg inneholder morfin, derav spm Anonymkode: 992ad...1a9 Det er det, men det er derimot ikke lov å gi medisinske råd her inne… Anonymkode: 6149f...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke sammenlignbart. Det betyr ikke at man skal pøse på med alt mulig, bare fordi noen andre får cellegift som er sterkere. TS skal forholde seg til legen. Men dette var et svært dårlig eksempel. Anonymkode: d3418...de4 Hvem har sagt noe om cellegift ? Det var et eksempel på at en tåler mye medisin om en må , og i TS sitt tilfelle hadde legen skrevet ut Cosylan . En lege er vel kvalifisert til å gi råd og behandling ? Folk trenger ikke å bli hysterisk over den minste form for medisinsk behandling Anonymkode: 7c64b...9c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden Ikke farlig...vi fikk dette utskrevet når vårt barn var 6 år...gikk da etter dose etter det legen skrev. Paracetamol og ibux kan du go gi fra barna er små...grunn til at det finnes stikkpiller til baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden mommyaka skrev (43 minutter siden): Ikke farlig...vi fikk dette utskrevet når vårt barn var 6 år...gikk da etter dose etter det legen skrev. Paracetamol og ibux kan du go gi fra barna er små...grunn til at det finnes stikkpiller til baby Har brukt lite paracet og ibux selv og har heller ikke gitt barna det mye. Tenker det er fint å lære seg å håndtere milde smerter, men at de finnes løsninger om de øker i styrke. Er selv oppdratt slik. Datter virker å være mere følsom ifht smerte enn det jeg og de endre barna er, så hun får når hun spør, etter at jeg har konferert med lege Anonymkode: 992ad...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har brukt lite paracet og ibux selv og har heller ikke gitt barna det mye. Tenker det er fint å lære seg å håndtere milde smerter, men at de finnes løsninger om de øker i styrke. Er selv oppdratt slik. Datter virker å være mere følsom ifht smerte enn det jeg og de endre barna er, så hun får når hun spør, etter at jeg har konferert med lege Anonymkode: 992ad...1a9 Men ringer du lege vær gang dine barn skal få paracetamol? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har brukt lite paracet og ibux selv og har heller ikke gitt barna det mye. Tenker det er fint å lære seg å håndtere milde smerter, men at de finnes løsninger om de øker i styrke. Er selv oppdratt slik. Datter virker å være mere følsom ifht smerte enn det jeg og de endre barna er, så hun får når hun spør, etter at jeg har konferert med lege Anonymkode: 992ad...1a9 Ringe lege for å gi en smertestillende liksom… slutt å kaste bort tiden til leger Anonymkode: ab9a7...5e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå