Gå til innhold

Resept cosylan 12 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter 11 døgn med hoste, lite søvn og en forverring av symptomer i går kveld og natt har vi i dag vært på legevakt med vår 12 åring. Konkluderte med et kraftig virus, kunne ikke teste mere spesifikt på legevakt.  Fikk resept på cosylan, hun trenger sårt nattesøvn nå. Har forsøkt noskapin tabl-null effekt! Er skeptisk til å gi 12 åringen pracet og ibux i utgangspunktet, men blir desperat ettee å lindre hosten. 

Er cosylan virsomt og trygt for en 12 åring å ta? 

Anonymkode: 992ad...1a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenk litt nå. 

Legen, som er utdannet i dette, har skrevet det ut for 12-åringen din. 

Og du spør totalt fremmede på internett du ikke ANER er kompetente til å svare, skal avgjøre om du gir medisinen til datteren din? 

Anonymkode: 98a5c...615

• Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det verste kom kan skje om barnet ditt får colsylan som er foreskrevet av lege?

Anonymkode: ca910...9bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tenk litt nå. 

Legen, som er utdannet i dette, har skrevet det ut for 12-åringen din. 

Og du spør totalt fremmede på internett du ikke ANER er kompetente til å svare, skal avgjøre om du gir medisinen til datteren din? 

Dette 👆🏻

Anonymkode: ab9a7...5e9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette 👆🏻

Burde være lov å stille spm ved enhver stilling i dette landet. Jeg har selv mange neg erfaringer med leger både feil medisinering og dårlig/ingen oppfølging..vi drt beste for barna, mine, men cosylan ser jeg inneholder morfin,  derav spm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri opplevd at cosylan har hjulpet, hverken for barn eller voksne. Om noe, har det bidratt til å forlenge hosten. Men det er mine erfaringer, du bør følge legens råd og evt kontakte fastlegen hvis du er i tvil.

Anonymkode: 617ee...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen fare med hverken Cosylan eller Paracet. Gi slikt så hun slipper å ha vondt! Vårt problem når sønnen vår er syk, er at han ikke vil ta det.... 

Anonymkode: 7ec06...dc1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Burde være lov å stille spm ved enhver stilling i dette landet. Jeg har selv mange neg erfaringer med leger både feil medisinering og dårlig/ingen oppfølging..vi drt beste for barna, mine, men cosylan ser jeg inneholder morfin,  derav spm

Syns det er hårreisende, på grensen til uansvarlig faktisk, at du lar fremmede mennesker på internetts svar avgjøre hvordan du behandler ditt syke barn. 

Å være kritisk til leger er helt OK, og ja - ingen er feilfrie. Men risikoen for at det går ordentlig galt er større av å høre på fremmede folk på forum, enn leger. 

:sjokkert: 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cosylan er fint. 

Å være skeptisk til paracet og ibux er sært.

Anonymkode: 8024e...f87

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Cosylan er fint. 

Å være skeptisk til paracet og ibux er sært.

Anonymkode: 8024e...f87

enig med deg :)

Anonymkode: 63fe8...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen fare med hverken Cosylan eller Paracet. Gi slikt så hun slipper å ha vondt! Vårt problem når sønnen vår er syk, er at han ikke vil ta det.... 

Anonymkode: 7ec06...dc1

Hun har ingen problemer med å svelge  medisin om det lindrer. Skal til fastlege i morgen, skal ringe for akuttime for å sjekke for mykoplamsna lungebetennelse.  Legevaktlegen sa det var opp til oss,  men sa samtidig at en evnt medisin mot det ikke ville ha så stor effekt nå etter så mange dager . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du mer tiltro til vilkårlig svar på KG, enn av legen som har undersøkt barnet ditt ?

Anonymkode: d3418...de4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk smittsom hjernehinnebetennelse som 12 åring , og faktisk så var det på hekta før jeg ble frisk . 
Jeg fikk så mye intravenøs antibiotika, kvalmestillende og gud vet hva i rikelig monn for å berge livet mitt .
Så det å gi 12 åringen din  Paracet og Cosylan burde ikke være noe problem overhodet 

Anonymkode: 7c64b...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk smittsom hjernehinnebetennelse som 12 åring , og faktisk så var det på hekta før jeg ble frisk . 
Jeg fikk så mye intravenøs antibiotika, kvalmestillende og gud vet hva i rikelig monn for å berge livet mitt .
Så det å gi 12 åringen din  Paracet og Cosylan burde ikke være noe problem overhodet 

Ikke sammenlignbart. 

Det betyr ikke at man skal pøse på med alt mulig, bare fordi noen andre får cellegift som er sterkere. 

TS skal forholde seg til legen. Men dette var et svært dårlig eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det, men det er derimot ikke lov å gi medisinske råd her inne…

Anonymkode: 6149f...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke sammenlignbart. 

Det betyr ikke at man skal pøse på med alt mulig, bare fordi noen andre får cellegift som er sterkere. 

TS skal forholde seg til legen. Men dette var et svært dårlig eksempel. 

Hvem har sagt noe om cellegift ? 
Det var et eksempel på at en tåler mye medisin om en må , og i TS sitt tilfelle hadde legen skrevet ut Cosylan . 
En lege er vel kvalifisert til å gi råd og behandling ?  
Folk trenger ikke å bli hysterisk over den minste form for medisinsk behandling 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke farlig...vi fikk dette utskrevet når vårt barn var 6 år...gikk da etter dose etter det legen skrev. 

Paracetamol og ibux kan du go gi fra barna er små...grunn til at det finnes stikkpiller til baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (43 minutter siden):

Ikke farlig...vi fikk dette utskrevet når vårt barn var 6 år...gikk da etter dose etter det legen skrev. 

Paracetamol og ibux kan du go gi fra barna er små...grunn til at det finnes stikkpiller til baby

Har brukt lite paracet og ibux selv og har heller ikke gitt barna det mye. Tenker det er fint å lære seg å håndtere milde smerter, men at de finnes løsninger om de øker i styrke. Er selv oppdratt slik. Datter virker å være mere følsom ifht smerte enn det jeg og de endre barna er, så hun får når hun spør,  etter at jeg har konferert med lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har brukt lite paracet og ibux selv og har heller ikke gitt barna det mye. Tenker det er fint å lære seg å håndtere milde smerter, men at de finnes løsninger om de øker i styrke. Er selv oppdratt slik. Datter virker å være mere følsom ifht smerte enn det jeg og de endre barna er, så hun får når hun spør,  etter at jeg har konferert med lege

Men ringer du lege vær gang dine barn skal få paracetamol?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ringe lege for å gi en smertestillende liksom… slutt å kaste bort tiden til leger 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...