AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #41 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for svar, alle sammen! Bare for å oppklare enkelte spm/kommentarer: - Det er tatt en bra mengde blodprøver, som alle er normale (med unntak av b12, men prøvene er fine så lenge jeg tar tabletter). Kobber/sink er imidlertid ikke tatt, så kan spørre om det. - Det er fastlege som har sagt mulig lupus/sjøgrens. Blodprøver er negative, og dermed ble henvisning til revmatolog avvist. - Jeg har vært hos nevrolog for utredning av MS. Heldigvis negativt. Det var nevrolog som skrev «dreier seg mest sannsynlig om en kronisk utmattelsestilstand. Ingen videre oppfølging herfra nødvendig.» - Øre/nese/hals og tannlege har testet bl.a spyttproduksjon, og den er alvorlig nedsatt (i den grad at jeg nå får dekket en god del tannbehandling). Han nevnte test av spyttkjertler, men ønsket at dette skulle gjøres hos revmatolog, og ba fastlegen min henvise. Denne henvisningen ble som tidligere nevnt avvist. Jeg burde nok «stått på» mer, men verken hode eller kropp er særlig samarbeidsvillig på den fronten, så da føler jeg at jeg blir litt overlatt til meg selv. Så fint med innspill, så jeg kan komme med en mer konkret og begrunnet forespørsel neste legetime. Anonymkode: 973ba...1a7 Tabletter kan øke blodverdier, men det betyr ikke at de har reparert mangelen i seg selv. Jeg fikk også opp mine verdier med tilskudd i perioder, dog ikke særlig høyt. Men det fikset ingenting i kroppen, det var det injeksjoner som gjorde. Men det tok lang tid. Leste du linken du fikk fra b-12 klinikken? Soppinfeksjon, utmateltelse, nervesystem, immunforsvar. Du har som sagt smørbrødliste med symptomer relevant for mangel. Endte selv med å gå med mangel i mange mange år fordi "blodprøver var fine". Så mitt råd til deg er å få legen din med på å teste ut injeksjoner, og mtp symptomtrykket, litt oftere enn standard intervall. Anonymkode: f9018...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #42 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tabletter kan øke blodverdier, men det betyr ikke at de har reparert mangelen i seg selv. Jeg fikk også opp mine verdier med tilskudd i perioder, dog ikke særlig høyt. Men det fikset ingenting i kroppen, det var det injeksjoner som gjorde. Men det tok lang tid. Leste du linken du fikk fra b-12 klinikken? Soppinfeksjon, utmateltelse, nervesystem, immunforsvar. Du har som sagt smørbrødliste med symptomer relevant for mangel. Endte selv med å gå med mangel i mange mange år fordi "blodprøver var fine". Så mitt råd til deg er å få legen din med på å teste ut injeksjoner, og mtp symptomtrykket, litt oftere enn standard intervall. Anonymkode: f9018...3d0 Gjelder dette andre mangler enn b12 også? At det tar lang tid før kroppen fikser mangelen? Hva skal isåfsll til for at man reelt sett ikke har mangel lenger, Anonymkode: 3f404...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #43 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gjelder dette andre mangler enn b12 også? At det tar lang tid før kroppen fikser mangelen? Hva skal isåfsll til for at man reelt sett ikke har mangel lenger, Anonymkode: 3f404...9c0 Ja. Det kommer an på omfanget av mangelen, det kan ta flere mnd avhengig av hva det dreier seg om. Foreslår at du skriver opp info du får på et ark. Anonymkode: f9018...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå