Gå til innhold

mat i konfirmasjon, jeg synes konfrimaten skal få bestemme,men møter en del motstand

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Helt klart konfirmanten som bestemmer maten.
Liker ikke gjestene maten får dem bare sulte fram til kakene kommer fram.

Har aldri vert i en konf hvor ikke konfirmanten har bestemt menyer.
Verken der det er buffet eller på dyre restauranter.
Alltid meny bestemt av konfirmanten

Anonymkode: aa600...b0c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjørte koldtbord der taco var en del av buffeten. Alle fornøyd🤩

Anonymkode: d4cf5...fe6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her har vi booket lokale på pizza restaurant (kan pynte etter eget ønske ect så blir som et vanlig lokale man leier) for det var det vår konfirmant ønsket. Ser ikke problemet i å gjøre det, er jo tross alt hens dag. Og pizza er favoritten, ikke koldtbord f.eks.

Anonymkode: dd4d7...ba6

det høres koselig ut ,men vi har det hjemme og skal lage maten selv

Anonymkode: 008c9...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt klart konfirmanten som bestemmer maten.
Liker ikke gjestene maten får dem bare sulte fram til kakene kommer fram.

Har aldri vert i en konf hvor ikke konfirmanten har bestemt menyer.
Verken der det er buffet eller på dyre restauranter.
Alltid meny bestemt av konfirmanten

Anonymkode: aa600...b0c

tror de fleste liker denne maten :) 

ja så bra dere har i sånne kofirmasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med at konfirmanten får bestemme mat. Tacobuffet er jo kjempegodt, og det er så mye snadder man kan ha med der da. Masse grønnsaker, salater, gøye dipper, kjøttdeig, kylling, pulled pork, forskjellige oster… Jeg går ut ifra at det ikke skal serveres kun kjøttdeig og ost i billigste sort skjell, liksom. 

Anonymkode: d3075...f1e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte koldtbord der taco var en del av buffeten. Alle fornøyd🤩

Anonymkode: d4cf5...fe6

hvis jeg skal lage pizza, nachos , Taco og Koldbord blir det innmari mye og mye jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mine konfirmanter har fått komme med ønsker, men ikke bestemme. Den ene ønsket lasagne og den andre ønsket seg vårruller. Da ble dette en del av buffeten. Jeg syns konfirmasjon er en festdag og da serverer man ikke taco og Pizza, som en vanlig fredag. 

Anonymkode: 1e96a...9fe

Kanskje ting er i ferd med å endre seg ☺️

Anonymkode: b570d...382

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skal være festmat og ikke junk. For meg er det også en viktig del i oppfostringen, å holde et selskap og ikke kun nach. 

Anonymkode: afc8d...7d4

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med at konfirmanten får bestemme mat. Tacobuffet er jo kjempegodt, og det er så mye snadder man kan ha med der da. Masse grønnsaker, salater, gøye dipper, kjøttdeig, kylling, pulled pork, forskjellige oster… Jeg går ut ifra at det ikke skal serveres kun kjøttdeig og ost i billigste sort skjell, liksom. 

Anonymkode: d3075...f1e

Ja helt enig, nei blir ikke kjøttdeig for det liker ikke hn,men blir masse gode grønnsaker, dipper, kylling, biffstimler, oster, og kanskje litt kebabkjøtt som jeg vet flere av søskenbarna liker i tacoen

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med mexikansk buffet, så kan gæmlisene få kose seg med chili con carne gryterett og salat mens de andre spiser tacos og nachos? 

Anonymkode: c01d4...032

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du kan stå i dette og gjøre som du vil. Det er vel dere som skal betale😊 Nå har ikke jeg konfirmant enda, men når den dagen kommer vil jeg at det skal være noe ekstra. Noe man ikke spiser ellers i året. Ungen kan fint få være med å bestemme både pynt, kakebord og venner som skal bes, men pizza og taco kan vi spise resten av året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det skal være festmat og ikke junk. For meg er det også en viktig del i oppfostringen, å holde et selskap og ikke kun nach. 

Anonymkode: afc8d...7d4

det må du jo få lov til og mene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør: Må innrømme at jeg hadde syntes det var litt rart å komme som gjest i en konfirmasjon hvor det hadde vært kun taco og pizza. Sitte der i bunaden å gaffle innpå "fredagsmat"...nuvel.

Ville hatt et alternativ for den eldre generasjonen som er vant til at det skal være noen rammer rundt en slik dag.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med mexikansk buffet, så kan gæmlisene få kose seg med chili con carne gryterett og salat mens de andre spiser tacos og nachos? 

ikke det hn ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kan du jo lage kvelden i forveien også, så kan den putre seg varm på gryta på konf dagen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes konfirmanten kan komme med ønsker, men ikke bestemme. En 14-15-åring har sjelden greie på hva slags mat som fungerer i selskap.

Vi hadde tapas, konfirmantene fikk lov til å velge noen av rettene, men ikke bestemme hele greia, det var det vi foreldrene som gjorde. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lnh9 skrev (1 minutt siden):

Tenker du kan stå i dette og gjøre som du vil. Det er vel dere som skal betale😊 Nå har ikke jeg konfirmant enda, men når den dagen kommer vil jeg at det skal være noe ekstra. Noe man ikke spiser ellers i året. Ungen kan fint få være med å bestemme både pynt, kakebord og venner som skal bes, men pizza og taco kan vi spise resten av året. 

bra alle gjør forskjellig :)  Ja vi betaler hele konfirmsjonen selv og blir ikke så dyrt når vi lager maten og er hjemme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes konfirmanten kan komme med ønsker, men ikke bestemme. En 14-15-åring har sjelden greie på hva slags mat som fungerer i selskap.

Vi hadde tapas, konfirmantene fikk lov til å velge noen av rettene, men ikke bestemme hele greia, det var det vi foreldrene som gjorde. 

da får vi være enig om og være uenig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke det hn ønsker :)

"Hn" ønsker ikke at besteforeldrene skal få noe de liker å spise? Hvorfor så mye trass mot å lage en gryterett på kvelden som kan få lov til å stå på ei kokeplate under selskapet? 

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den moderne Nordmann er blitt så konform at de ikke lenger vet forskjell på hverdag og fest. 
Hvis jeg pynter meg i min fineste stas, kjøper en dyr gave og bruker en hel dag på et annet menneske så forventer jeg faktisk at maten står i stil med alt det andre. 
Å servere taco/pizza tenker jeg egentlig er et hån mot alle som kommer. 
Pizza og taco er IKKE festmat, og det bør ungdommen faktisk også lære seg. 
Inkluder det som en del av maten, men for guds skyld ikke la det være det eneste dere serverer!

Som gjest hadde jeg ikke sagt noe der og da, men hadde definitivt tenkt ganske negativt om det

Anonymkode: c6874...caa

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...