Gå til innhold

mat i konfirmasjon, jeg synes konfrimaten skal få bestemme,men møter en del motstand

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 15.10):

Selv Jamie Oliver har hatt blogginnlegg der han kaller det tapas/tapas style, men inkluderer flere småretter. 

Anonymkode: af17a...d32

Ekspander  

Er han spansk? Og dessuten sier han tapas style, noe jev ville tolket som tapas inspirert. Ikke at det er tapas

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 8.4.2025 den 8.07):

Er han spansk? Og dessuten sier han tapas style, noe jev ville tolket som tapas inspirert. Ikke at det er tapas

Ekspander  

Folk verden rundt, medier,spisesteder, catering, ja selv kokker kaller småmat for tapas/tapas-style, tapasretter mm Snobbete og nedlatende å gjøre narr av folk som viser til småmat og kaller det tapas. Selv i Spania har jeg opplevd at små pizzaer og dim sum inkluderes i tapas-menyen. Tapas are basically small plates of food. Det er den allmenne oppfatning.

Anonymkode: af17a...d32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker god mat, og tenker lite over hvor "fancy" den er. Snitter, koldtbord og 'tapas' minner mer om en traust frokost enn festmat for å være helt ærlig, men så er det ikke helt min type mat kanskje. Det er likevel gjengangeren i alle konfirmasjoner jeg har vært i, inkludert min egen. Skulle jeg valgt på nytt i dag hadde jeg gått for noe indisk, og gitt litt mer blaffen i hva den eldre garde anser som "fint nok". Håper konfirmasjonene jeg skal i fremover fokuserer mer på smakfullt enn tradisjon.

Anonymkode: 2c9eb...831

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne er invitert i konfirmasjon med servering ala barnemenyen på Egon. Fordi konfirmanten har bestemt det, og "liker ikke ekkel mat". I tillegg har 15 åringen også bestemt at vedkommende " ikke orker" å delta på konfrmasjonsopplæring, fordi det "er så kjedelig". Men skal bare ha en fest og vil selvsagt ha like mye gaver som de andre i klassen som har gjennomført et dannelsesprogram. Og dette har foreldrene gått med på. Helt utrolig, men neppe enestående utifra disse 17 sidene her...

Anonymkode: fa74c...077

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 17.19):

Hvis gjestene ikke er så begeistret for taco, så spiser de neppe chiligryter heller. Like sølete, og sterk smak for den eldre gane. 

Anonymkode: 90b71...f88

Ekspander  

Nå var chili con carne egentlig bare et forslag, men hvorfor skal man ta hensyn til den eldre garde når man sjelden føler man må gjøre det med barn? Og ikke minst konfirmantens ønske? Dessuten - uansett hva man har er det noen som ikke kommer til å like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...