Gå til innhold

mat i konfirmasjon, jeg synes konfrimaten skal få bestemme,men møter en del motstand

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

barnet mitt skal konfirmeres i mai og vi skal ha feiring hjemme og lage maten selv, barnet ønsker Pizza, Nachos og Taco buffe, noe jeg synes er greit da konfrimaten sin dag, men møter veldig motstand hos mine foreldre og svigerforeldre, de mener jeg må ha koldbord, tapas eller en gryte i tillegg, men synes det blir mye styr.

synes dere at de har rett eller bør konfirmaten bestemme på den dagen ?

Anonymkode: 008c9...5dc

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til flere konfirmanter som har hatt taco og hamburgere, kjør på med konfirmanten ønsker, det er konfirmantens dag. 

Anonymkode: fcfee...ed9

• Liker 35
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da helt opp til deg /dere som foreldre og konfirmanten som bestemmer? Ikke svigers og besteforeldre. 

Hos oss spurte vi konfirmantene selv og de syns det var kjipt med koldtbord, så ville ha noe annet. 

Ingen andre enn dere bestemmer dette. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmanten bør få bestemme, og maten han/hun har valgt ut er jo helt innafor i et selskap! 👍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine konfirmanter har fått komme med ønsker, men ikke bestemme. Den ene ønsket lasagne og den andre ønsket seg vårruller. Da ble dette en del av buffeten. Jeg syns konfirmasjon er en festdag og da serverer man ikke taco og Pizza, som en vanlig fredag. 

Anonymkode: 1e96a...9fe

Taco og pizza er da helt greit! Mange som serverer gryterett i konfirmasjon, og det spiser vi ihvertfall én gang i uka. 

Anonymkode: 34c90...02c

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man skal ha fest mat, ikke hverdagsmat i konfirmasjon. Vi hadde tapas i begge barnedåpene vi har holdt, det var en av rettene pulled pork miniburger, så dere kunne jo kanskje inkludert rettene, i en litt mer delikat måte, enn å bestille ferdig pizza? Sjekk om en tapasleverandør tilbyr noe slikt? 

Anonymkode: 255eb...d8c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har latt begge ønske seg sin favorittmat- og hatt dette som en del av buffeten.

Å kun servere det konfirmanten vil ha, hadde vært litt snevert. Hele slekta stiller opp på en festdag i sitt fineste antrekk. Og så servere pizza er litt respektløst synes jeg. 
Festmat til alle, inkludert undoms-avdelingen. 

Anonymkode: bb87f...fea

takk for svar

jeg synes det blir litt mye jobb,men kan jo se om jeg kan bestille et sted,men jeg synes konfrimaten bør bestemme den dagen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig,  konfirmanten sin dag, da bør konfirmanten bmfå lov til å bestemme mat. Alle voksne klarer å spise pizza og taco én dag. Så kan de heller spise gryte eller lammesteik helgen etter. 

Anonymkode: 72860...947

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco og pizza er da helt greit! Mange som serverer gryterett i konfirmasjon, og det spiser vi ihvertfall én gang i uka. 

Anonymkode: 34c90...02c

takk for det, synes jeg også, er kun besteforeldrene og svigerforeldrene som reager litt, de andre gjestene synes det er helt greit

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Når ungene skal bestemme alt, så blir det vel sånn. Ville aldri servert dette i en konfirmasjon. 

Anonymkode: dfe9d...2c0

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest hadde jeg ikke jublet over junkfood, men hadde ikke gjort noe big deal av det heller 

Anonymkode: a3849...85a

Fjernet sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig,  konfirmanten sin dag, da bør konfirmanten bmfå lov til å bestemme mat. Alle voksne klarer å spise pizza og taco én dag. Så kan de heller spise gryte eller lammesteik helgen etter. 

Anonymkode: 72860...947

Ja er jo konfirmaten sin dag, er mest besteforeldrene som reagerer her, de andre gjestene synes det er helt ok, til og med oldeforeldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Når ungene skal bestemme alt, så blir det vel sånn. Ville aldri servert dette i en konfirmasjon. 

Anonymkode: dfe9d...2c0

barnet bestemmer aldri noe som helst selv ellers, men det er barnet sin dag

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Preben fikk selv bestemme om hummerne skulle være fra Koster eller Lista. Han har tross alt styrt sin egen lille portefølje i over ett år, så litt tillit må vi vise ham, prinsen vår!

• Liker 15
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Min Preben fikk selv bestemme om hummerne skulle være fra Koster eller Lista. Han har tross alt styrt sin egen lille portefølje i over ett år, så litt tillit må vi vise ham, prinsen vår!

synes du viser sjalusi her og ikke tåler at andre gjør sånn de liker

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Enig i at konfirmanten må få bestemme, så sant det ikke er helt ekstrem sær mat som ingen spiser.

Anonymkode: 90b71...f88

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut. Enig i at konfirmanten må få bestemme, så sant det ikke er helt ekstrem sær mat som ingen spiser.

Anonymkode: 90b71...f88

det er sant, men mine foreldre og svigerforeldre spiser dette ,de er bare gammeldags

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi booket lokale på pizza restaurant (kan pynte etter eget ønske ect så blir som et vanlig lokale man leier) for det var det vår konfirmant ønsket. Ser ikke problemet i å gjøre det, er jo tross alt hens dag. Og pizza er favoritten, ikke koldtbord f.eks.

Anonymkode: dd4d7...ba6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...