jodle Skrevet søndag kl 08:39 #1 Del Skrevet søndag kl 08:39 Har noen her gjort det? Vi er tre i familien her. To barn og en voksen. Tre tver, med spillmaskin på hver. Ellers har jeg en robotstøvsuger som trenger nett. Der vi bor har vi god 5gdekning. Jeg ser at det økonomisk sett er mye å spare på å kutte ut wifi, og heller ordne ubegrenset mobildataabonnement til meg og ungene. Har noen her prøvd det?Fordeler/ulemper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:52 #2 Del Skrevet søndag kl 08:52 For guds skyld behold fiber. 539 kroner pr mnd for stabilt nett er ikke dyrt. (det jeg betaler for 1gb/s) 5g er den delt resurs mens fiber er bare for huset du er i. Og om man gamer er 5g ubrukelig. For det dere tror er 5g er egentlig fremdeles bare 4g LTE ekte 5g har en frekvens som faktisk blokkeres av et vanlig a4ark. Latency er alfa og omega om man gamer i dag. Denne går i været om dere går over til bare mobil. Anonymkode: 11adc...587 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:11 #3 Del Skrevet søndag kl 18:11 Jeg har gjort det med 4g og koblet mobilen til pcen med usb. Funket fint med tanke på ping. Var litt stress å måtte koble opp hver gang og å ikke kunne bruke mobil og pc samtidig. Har fiber nå, og det er diggere. Anonymkode: 0c065...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Husk også at "fri bruk" som regel har en del vilkår med liten skrift, eks lavere hastighet etter x GB data brukt per måned. Om man har mulighet til det er det greit å sjekke statistikk på den bruken som er i dag. Spilling i seg selv bruker ikke så mye data (selv om latency er viktig) men eventuell streaming og videotjenester kan bruke veldig mye data. Anonymkode: a78b0...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden jodle skrev (På 6.4.2025 den 10.39): Jeg ser at det økonomisk sett er mye å spare på å kutte ut wifi, og heller ordne ubegrenset mobildataabonnement til meg og ungene. Har noen her prøvd det?Fordeler/ulemper? For husfredens skyld hadde jeg beholdt fiber med unger og flere tver og spillmaskiner. Anonymkode: 6d82d...a8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Husk også at "fri bruk" som regel har en del vilkår med liten skrift, eks lavere hastighet etter x GB data brukt per måned. Om man har mulighet til det er det greit å sjekke statistikk på den bruken som er i dag. Spilling i seg selv bruker ikke så mye data (selv om latency er viktig) men eventuell streaming og videotjenester kan bruke veldig mye data. Anonymkode: a78b0...114 Ja, kun ICE som levererer bra her. 1000GB for 99 kr. Anonymkode: f0d00...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå