Gå til innhold

Hvor mye har dere som bor alene i huslån?

oslomaraton

Anbefalte innlegg

Jeg bor alene , og har nå 1.3 mill i huslån. Det kan hende at jeg trenger å kjøpe ny bil i løpet av året og vurderer å øke på huslånet for å finansiere dette.  Hvor mye har dere som.bor alene i huslån? Bare spør for å høre hva som er "vanlig" ifht om jeg har mye eller normalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
oslomaraton skrev (Akkurat nå):

Jeg bor alene , og har nå 1.3 mill i huslån. Det kan hende at jeg trenger å kjøpe ny bil i løpet av året og vurderer å øke på huslånet for å finansiere dette.  Hvor mye har dere som.bor alene i huslån? Bare spør for å høre hva som er "vanlig" ifht om jeg har mye eller normalt.

Vel, jeg bor ikke alene, men min andel av boliglånet er 2.1M, også har jeg et studielån på ca 500K, og min andel av et billån som er ca 160K. 

Anonymkode: 54bc6...d0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om min situasjon er vanlig. Bor alene, og gjennom år har jeg aldri hatt mer enn 1 mill i lån som alene. Dvs, at med en samboer har jeg hatt mye større lån. Har bodd mange år i storby, ikke Oslo da. 

Nå bor jeg i en mindre by. Har boliglån på 800 000, verdien er 2.6 mill. Nedbetalt studielån og eier bil uten lån. Ingen forbruksgjeld. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene skrev (10 minutter siden):

Nå vet ikke jeg om min situasjon er vanlig. Bor alene, og gjennom år har jeg aldri hatt mer enn 1 mill i lån som alene. Dvs, at med en samboer har jeg hatt mye større lån. Har bodd mange år i storby, ikke Oslo da. 

Nå bor jeg i en mindre by. Har boliglån på 800 000, verdien er 2.6 mill. Nedbetalt studielån og eier bil uten lån. Ingen forbruksgjeld. 

Om du ikke bor i Oslo, så har du ikke bodd i storby…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2,5 mill i lån her.

De jeg kjenner som eier alene, og som jeg kjenner økonomien til, har 1,5-2 mill i lån.

Anonymkode: 72401...4b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vel, studentbyen Trondheim er heller ikke billig. Men er også enig, Oslo har alltid vært verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0,-

Kjøpte første bolig med arv fra besteforeldre (billig blokkleilighet). Begynte i jobb rett etter videregående (yrkesfag), og sparte halve lønna hver måned. Har kjøpt meg oppover, og sitter nå med enebolig med strandtomt. Har aldri hatt studielån, og bilene jeg har hatt har jeg betalt kontant. Nå er jeg så gammel at jeg har begynt å se etter leilighet igjen, med minst mulig vedlikehold og dugnader. 

Anonymkode: 5ab98...566

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt over 1 mill. Bolig verdi ca 4 mill. Oslo

Har gjennomsnittlig inntekt, betaler ca 13k i boliglån og rundt 7k i felleskostnader.

Anonymkode: 2c138...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så om jeg har bod 3 år i London men holdt meg langt unna Oslo har jeg aldri bod i storby?

Anonymkode: ccdd8...cd7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så om jeg har bod 3 år i London men holdt meg langt unna Oslo har jeg aldri bod i storby?

Anonymkode: ccdd8...cd7

Det var tydelig at vedkommende snakket om Norge…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i Oslo, har 2,6 millioner i boliglån. Det er veldig hardt, betaler 25.000 kr i mnd med alt (renter/avdrag, felleskostnader, strøm og forsikring). Vurderer å kjøpe noe billigere etter hvert, er utrolig kjipt å ikke ha råd til noe som helst. 

Anonymkode: 8df83...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

400K

Lånet var oppe i 1,9 da jeg måtte kjøpe ut eksen i 2013

Anonymkode: 76b12...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.3 mill, verdi på bolig ca 4 mill nå, tatt billån inni boliglån da jeg ikke gidder å ha det så trangt økonomisk som dersom jeg skulle hatt billånet utenom. Ferdig med studielån til høsten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ca. 1 mill i huslån, men svarer også for min del av huslånet i borettslaget på ca. 2.5 mill; noe som betyr at jeg har ca. 3,5 mill i huslån. 

Anonymkode: 2709c...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

2.7 mill her. (Inkludert hytte også.)

Anonymkode: 99b12...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde på det meste 2,8 mill, nå 890000. 

Anonymkode: bdb0c...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 1,2 mill i boliglån. Jeg betaler ned ca 11000 pr mnd. 

Anonymkode: 14a65...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...