AnonymBruker Skrevet i går, 06:39 #1 Del Skrevet i går, 06:39 Jeg gjør det ikke. Banken min ble sjokkert. Har fond da. Anonymkode: bc3b3...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #2 Del Skrevet i går, 06:42 Sparer i fond SOM pensjonssparing. Det gjør ca alle jeg kjenner, i tillegg til å prioritere å nedbetale bolig. Da har man styringen selv når og hvor mye man tar ut. Hva skjer med vanlig pensjonssparing om man dør? Anonymkode: b5117...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:46 #3 Del Skrevet i går, 06:46 Nei, jeg gjør ikke det. Ønsker ikke å binde opp pengene mine. Anonymkode: cea0a...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phitta Phjong Skrevet i går, 06:48 #4 Del Skrevet i går, 06:48 Pensjonssparing på jobb, og en del tusenlapper i fond hver måned. Burde bli rikelig når jeg er gammel tøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #5 Del Skrevet i går, 06:56 Jeg ønsker å sette en hel sum inn på engang, istedenfor at jeg skal sette inn litt hver måned. Hvor lenge må pengene stå før man tar de ut, og hvilke fond er best? Anonymkode: 99ef8...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:02 #6 Del Skrevet i går, 07:02 Sparer i fond som pensjonssparing. Anonymkode: df4e6...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:08 #7 Del Skrevet i går, 07:08 Nei kunne ikke falt meg inn å låse penger i pensjonssparing. Har mistet for mange nære familemedlemmer som døde før pensjonsalder og ikke en gang fikk sin oppsparte pensjon fra staten. Så jeg sparer i vanlig fond. Og selvfølgelig betaler ned på lån. Det får være sparing nok. Anonymkode: aca39...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #8 Del Skrevet i går, 07:15 Jeg sprer til pensjon i vanlig ASK. Jeg har nada planer om å låse pengene mine til jeg går av med pensjon. Faktisk fått det rådet av alle økonomene jeg har pratet med. Det man får i skattefradrag må man uansett betale tilbake når man tar ut pengene. Og dem er låst om det skulle hende noe som gjør at man trenger dem. Anonymkode: 0bec6...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:17 #9 Del Skrevet i går, 07:17 Nei, har ikke pensjonssparing. Har noe oppspart fra tidligere arbeidsgivere, men nå er jeg selvstendig næringsdrivende og sparer i næringseiendom gjennom å betale ned gjeld på kjøpt eiendom samtidig som jeg satser på at eiendomsprisene fortsetter å stige. Planen er å selge eiendommene når jeg blir pensjonist og leve godt på det. Anonymkode: 26202...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet i går, 07:19 #10 Del Skrevet i går, 07:19 (endret) Jeg låser ikke pengene i pensjonsprodukter, jeg sparer i ask + betaler ned på boligen. Hvis jeg plutselig blir alene og enten må etablere meg på nytt eller må gjøre opp arv med barn/en blir syk og vi må flytte eller bygge om bolig/blir sjuk og må tære av bufferen/en av ungene får problemer etc så vil jeg ha tilgang på pengene. Målet mitt er å spare like mye selv i fond som arbeidsgiver sparer til meg. I mitt tilfelle er det rett over 100k (jeg har en god ordning, de aller fleste har en lavere sparesats enn min arbeidsgiver) Endret i går, 07:21 av Summeer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:19 #11 Del Skrevet i går, 07:19 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor lenge må pengene stå før man tar de ut, og hvilke fond er best? IKKE kjøp nå! De fleste stuper! Vent å se hva som skjer i verden. Man skal egentlig ikke prøve å time det, men de kommer nesten garantert til å falle mer! Anonymkode: b5117...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:34 #12 Del Skrevet i går, 09:34 Sparer i fond til pensjon. Ingen gullgruve akkurat nå selvsagt. Men det er så lenge til jeg er pensjonist at jeg håper noen får rydda opp etter han som syns verden plutselig var for rik... 😆 Anonymkode: d41ee...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå