AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:26 #81 Del Skrevet søndag kl 23:26 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ei venninne av meg hadde en elsker i ett år. Jeg er helt sikker på at hun genuint elsket sin ektemann hele denne tida. Så det er tydeligvis mulig. Selv om jeg ikke evner å forstå at man kan leve slik. (Vårt vennskap raknet). Anonymkode: d41ac...50f Kan det være at din venninne elsket ektemannen så mye at hun skjønte at hun trengte en elsker om hun skulle holde ut sammen med han resten av livet. Med det så mener jeg at hun manglet noe vesentlig i samlivet som ektemannen ikke kunne gi henne, men bortsett fra det så var han den mannen hun virkelig elsket. Anonymkode: a54cc...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:37 #82 Del Skrevet søndag kl 23:37 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva skjer hvis han finner det ut? Vil denne forklaringen holde? Hvorfor ikke ta opp problemstillingen før utroskap settes igang? Jeg kjenner flere som har denne ordningen, der begge kan søke sex og "spenning" utenfor, men innenfor visse regler. Noen har en regel at det ikke kan være med noen de kjenner, og det skal ikke skje mer enn en gang med samme, andre har regel om at det skal være med en fast annen, at de skal vite om det byttes ut. Anonymkode: 088cc...498 Visst du har lest litt på KG så vet du at å bare nevne noe sånt eller ymte frempå om noe sånt, så har du vært utro i tankegangen og da er det rett på dør. Anonymkode: a54cc...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet søndag kl 23:39 #83 Del Skrevet søndag kl 23:39 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:26 #84 Del Skrevet i går, 00:26 Jeg tror det er fullt mulig, men det krever at man kan skille mellom sex og kjærlighet. Hvor mange har ikke hatt et ONS, et ONS er ikke basert på kjærlighet, men sex, tiltrekning og spenning. Så det betyr at mange ihvertfall klarer å skille mellom sex og kjærlighet, altså de kan nyte sex uten kjærlighet er involvert. Mye av vårt syn på sex henger sammen med religion, hvor sex ble ønsket kontrollert gjennom ekteskapet, og aller helst ikke så mye sex der heller, da idealet først var livslang avholdenhet utenom forplantning. Derfor kyttes det også den dag i dag stor skam til sex, derfor er det enklere å knytte sexen til kjærlighet, altså noe mer verdig en selve nytelsen av sex. For å holde sex innenfor ekteskapet så ble det funnet opp betegnelser som hore og skjøge, mens menn ikke ble like hardt fordømt. Anonymkode: a54cc...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:29 #85 Del Skrevet i går, 00:29 Veldig mange gode innspill, her. Jeg har grublet en del på denne problemstillingen etter at jeg ble utsatt for utroskap. Hadde spørsmålet blitt stilt for noen år siden, da jeg bestemte at vi skulle separere oss, ville jeg helt bastant svart at "nei, det er ikke mulig". Jeg følte meg sviktet på alle plan, og hadde ingen tro på at han kunne elske meg. Vi er fortsatt skilt, og kommer aldri til å flytte sammen igjen. Jeg har likevel forstått at han har sterke følelser for meg, og han forsøker å holde kontakten med meg mest mulig. Så det er ikke helt svart/hvitt, dette. Han var som i en boble den tiden, han trodde faktisk at han skulle kunne fortsette samlivet med meg, når han hadde hatt et forhold til en annen kvinne i flere måneder. Jeg mener utroskap kan være en slags flukt fra virkeligheten, en spenning som river en ut av en til tider ensformig hverdag. Så faller man pladask til jorden igjen, og man klarer å se at det man hadde før utroskapen, det er den virkeligheten man ønsker seg likevel. Jeg er ingen enkel person å leve med, jeg klarer å reflektere over ting som jeg burde gjort annerledes. Vi burde snakket mer sammen, det har jeg innsett. Og jeg tok ham på mange måter som en selvfølge, små hint som han ga, tenkte jeg ikke over før lenge etterpå. Likevel er det han gjorde et stort svik, og han hadde blitt rasende om jeg hadde gjort noe lignende, for han er ganske sjalu. Så svaret mitt nå, er at jeg tror man kan elske partneren sin og likevel være utro. Men jeg tror det må være noe i samlivet som skurrer, noe som gjør at den høye terskelen det bør være for å svikte sin nærmeste, er blitt lavere. På det tidspunktet burde man reflektere over hva man er i ferd med å gjøre, og man bør for alvor ta en samtale med partneren sin om forholdet og veien videre. Anonymkode: 43cbb...7ad 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:45 #86 Del Skrevet i går, 08:45 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så med andre ord så gjelder det ikke like mye visst paret giftet seg borgerlig. Anonymkode: a54cc...656 Jo det vil jeg si det gjør. Å love hverandre er å gi hverandre et løfte. Holder man ikke det løftet så er man ikke en ærlig sjel. Da lar man egoismen råde. Ubetinget kjærlighet handler om å sette andre foran seg selv. Anonymkode: 568db...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 09:27 #87 Del Skrevet i går, 09:27 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 9.00): Ja, det tror jeg. Mange menn har et stort seksuelt behov. Både fysisk men også oppmerksomhetsbehov. Er dessverre vanskelig for ei kvinne å dekke dette behovet alene i lengden. Da tenker jeg det er både fint og lurt om han får dekket dette behovet andre steder. Bør ikke fortelle kona om dette. Anonymkode: e3a0f...ffc Gjelder det samme for kvinner som har større sexbehov enn mannen sin? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 09:29 #88 Del Skrevet i går, 09:29 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 9.21): Og "den type menn" ønsker som regel ikke en kone som aksepterer den type oppførsel. For da er det gjerne slik at de også vil ligge med andre. Men det vil de ikke ha noe av... Anonymkode: 088cc...498 Dette. Jeg foreslo for min utro eks at vi åpnet forholdet. Han var helt imot det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:33 #89 Del Skrevet i går, 09:33 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 8.35): Selvsagt. Det er da bare puling. Anonymkode: 1d403...15c Nei, det er ikke bare puling. Det er løgner, hemmeligholdelse og tillitsbrudd, noe som for mange oppleves som mye verre enn selve pulingen. Anonymkode: 2f087...416 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:33 #90 Del Skrevet i går, 09:33 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 8.35): Selvsagt. Det er da bare puling. Anonymkode: 1d403...15c Enig i denne. Kunne sikkert fint klart å være utro selv om jeg elsker mannen min også. Men så velger jeg selvsagt å ikke gjøre det. Men et godt ligg er jo ikke vondt selv om man elsker en annen. Så fullt fysisk mulig å klare det vil jeg tro ja. Man kan faktisk også både elske en person, og også like, bli glad i og antagelig også elske, enda en person. Eller flere. Man kan være forelsket i flere samtidig. Monogami er nok mer et valg enn en fysisk evne... Anonymkode: 1e70b...3c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet i går, 09:44 #91 Del Skrevet i går, 09:44 Selvfølgelig. Men jeg vil si det er å elske uten ansvar. At man har noen sår, feil og mangler som gjør at man er i stand til å splitte seg selv på den måten. Det er ikke normalt å kunne knulle en dame i lunsjen, for så å dra hjem fra jobb å klemme barn å kone. Men man kan fortsatt forgude partneren sin og være tilfreds med livet man har. Noen har bare lettere for å leve med kognitiv dissonans og klarer ikke å være lykkelige med mindre de får alt på en gang. Jeg tror det er typisk for de som er litt døde på innsiden. Få ting hever pulsen så mye som et sidesprang liksom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:35 #92 Del Skrevet i går, 10:35 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvorfor tar du utgangspunkt i at de som er utro får alt de ønsker seg hjemme i soverommet når det er ganske sikkert å slik gjelder i brøkdel av tilfeller når det er snakk om utroskap? Anonymkode: 7ef76...7a5 Jeg har ikke skrevet at de som er utro får nok sex hjemme. Jeg skrev at jeg tror at det er mulig å få nok sex hjemme og likevel være utro. Det kan være 20% av tilfellene, det kan være 0,1%. Det skrev jeg ingenting om. Anonymkode: 861e2...e0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:10 #93 Del Skrevet i går, 11:10 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har ikke skrevet at de som er utro får nok sex hjemme. Jeg skrev at jeg tror at det er mulig å få nok sex hjemme og likevel være utro. Det kan være 20% av tilfellene, det kan være 0,1%. Det skrev jeg ingenting om. Anonymkode: 861e2...e0b Ikke sant? Her fikk eksen masse tilbud om sex hjemme, men valgte å sultefôre meg på sex og heller pule elskerinnen. Til elskerinnen sa han at jeg avviste ham. Når det i realiteten var han som avviste meg 10 av 10 ganger. Anonymkode: 95f8b...3cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:14 #94 Del Skrevet i går, 11:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke sant? Her fikk eksen masse tilbud om sex hjemme, men valgte å sultefôre meg på sex og heller pule elskerinnen. Til elskerinnen sa han at jeg avviste ham. Når det i realiteten var han som avviste meg 10 av 10 ganger. Anonymkode: 95f8b...3cd Hva skjedde videre? Anonymkode: 568db...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 11:21 #95 Del Skrevet i går, 11:21 Jeg tror jo at den som velger å være utro gjør det av en grunn. Ikke nødvendigvis fordi han/hun ikke elsker sin partner, men det ligger noe der som hindrer han/henne i å være 100% dedikert og forpliktet. Og det kan være hva som helst.. Relasjonelle traumer fra barndom. En følelse av å ikke bli sett eller hørt. Ekstremt behov for oppmerksomhet eller nærhet, som aldri helt blir tilfredstilt. Jeg tror årsakene til utroskap kan være komplekse og sammensatte. Livet er liksom ikke sort eller hvitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #96 Del Skrevet i går, 11:29 AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 8.28): Er det mulig? At en mann virkelig elsker kona og er utro? Anonymkode: 0f769...db1 Ja. Og samme andre veien. Anonymkode: 93bb0...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #97 Del Skrevet i går, 11:29 Nei. Hvis man virkelig, virkelig elsker noen så er man ikke utro. Men "elsker" brukes jo i hytt og pine, etter å ha kjent hverandre et par uker osv. Utvanna uttrykk Anonymkode: 6b47d...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:36 #98 Del Skrevet i går, 11:36 det enkle og raske svaret er ja selvsagt er det mulig å elske noen og likevel bedra dem - det betyr bare at man elsker seg selv mer.. Anonymkode: 1340f...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #99 Del Skrevet i går, 11:42 Jeg tror ikke menn er i stand til å elske noen mer enn seg selv. Anonymkode: 0973b...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #100 Del Skrevet i går, 11:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke menn er i stand til å elske noen mer enn seg selv. Anonymkode: 0973b...195 Visse menn ...... Og visse damer. Anonymkode: af8cd...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå