AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:11 #41 Del Skrevet søndag kl 08:11 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja jeg er enig i at det er den forskjellen, men jeg snakker utfra at jeg også var i et voldelig forhold, utroskap er ikke løsning på den kjærligheten en savner og vil ha, løsningen er å få kontakt med seg selv, men det er en annen diskusjon. Felles for utroskap er at en søker ytre bekreftelse og tror det er svaret på tomheten en føler, tror jeg. Enten en er desperat eller bare vil ha for egen del. Anonymkode: 59278...9ef Men jeg tror TS mener den type utroskap der den ene bare er utro for sex og bekreftelse. Den vanligste formen. Som fører til mang en skilsmisse, Anonymkode: 088cc...498 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:15 #42 Del Skrevet søndag kl 08:15 Jeg tror dette er vanskelig og sortere inn i enten eller. Jeg tror ikke det finnes ett svar med to streker under. Jeg har hatt kontakt med tre menn bare det siste året som er gift, som vil ha ett seksuelt forhold og i varierende grad ett forhold. Ingen av de var villige til å gå fra kona. En sier han elsker henne og vil være gift for barnas del, de er enda små, men han har behov for nærhet og sex. Det er helt dødt på sex og nærhets fronten hjemme. Jeg tror ikke han hadde gått så langt som å være faktisk utro heller, han sjekker bare innom av og til for å få bekreftelse. Føle seg begjært. En lovebombet meg til den store gullmedaljen, full av lovnader og fagre ord. Han var åpen om at han ikke elsket kona mer, han likte henne knapt, men gikk ikke likevel. Han unnskyldte seg også med barna, men de er så store at det bare er en undskyldning. Han er en feig løgner. Han hadde lett ligget med meg og sikkert alle andre som kan krype å gå om han fikk muligheten. Han siste er i en mellom kategori. Forholdet er ikke bra, men det er greit nok. Selv uten så mye sex og nærhet så er det trygt og vant. Han liker meg for spenningens skyld. Fordi jeg representerer noe han lengter veldig etter. Men han vil ikke forlate det trygge og kjente for spenning og utrygghet. Han hadde vert utro om han kunne og har gjort alt han kan for å legge til rette for det også. Han mangler både respekt og empati. Han er villig til å sjanse på ett ødelagt familieliv for noen øyeblikk med spenning. Han tror ikke han blir fersket og føler derfor det hadde vert verdt det. Jeg er ikke elskerinnen til noen av disse mennene, men jeg har brukt litt tid på å bli kjent med de, for jeg har vert så nysgjerrig på nettopp dette, hvorfor noen gifte menn er utro. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er en gift mann magnet🤷♀️ Anonymkode: e7b3e...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet søndag kl 08:15 #43 Del Skrevet søndag kl 08:15 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:16 #44 Del Skrevet søndag kl 08:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg tror TS mener den type utroskap der den ene bare er utro for sex og bekreftelse. Den vanligste formen. Som fører til mang en skilsmisse, Anonymkode: 088cc...498 Ja jeg tror ikke de elsker noen som helst. Tomme mennesker som lever på bekreftelse via sex. Anonymkode: 59278...9ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet søndag kl 08:26 #45 Del Skrevet søndag kl 08:26 Helt sikkert. Utro folk er forskjellige og har ulike motiver. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:40 #46 Del Skrevet søndag kl 08:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mulig? At en mann virkelig elsker kona og er utro? Anonymkode: 0f769...db1 Ja, helt klart Anonymkode: e8627...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:45 #47 Del Skrevet søndag kl 08:45 Ja, selvfølgelig! Men det er mange som ikke evner å forestille seg at det er mulig. De som ikke klarer det, har selvsagt ingen tro på at det er mulig. Anonymkode: 1833c...600 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:10 #48 Del Skrevet søndag kl 09:10 Det er fullt mulig! Etter 15 år sammen med småbarnsliv og husvask osv, så er ikke den samme lidenskapen der lenger. Noen ganger ønsker man litt lidenskap/spenning/noe nytt, uten at det betyr at man vil forlate sin partner og familie. Det har ingenting med at man ikke elsker familien sin, man bare trenger noe ekstra. Mvh gift kvinne Anonymkode: 175b6...a31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:17 #49 Del Skrevet søndag kl 09:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fullt mulig! Etter 15 år sammen med småbarnsliv og husvask osv, så er ikke den samme lidenskapen der lenger. Noen ganger ønsker man litt lidenskap/spenning/noe nytt, uten at det betyr at man vil forlate sin partner og familie. Det har ingenting med at man ikke elsker familien sin, man bare trenger noe ekstra. Mvh gift kvinne Anonymkode: 175b6...a31 Hva skjer hvis han finner det ut? Vil denne forklaringen holde? Hvorfor ikke ta opp problemstillingen før utroskap settes igang? Jeg kjenner flere som har denne ordningen, der begge kan søke sex og "spenning" utenfor, men innenfor visse regler. Noen har en regel at det ikke kan være med noen de kjenner, og det skal ikke skje mer enn en gang med samme, andre har regel om at det skal være med en fast annen, at de skal vite om det byttes ut. Anonymkode: 088cc...498 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:26 #50 Del Skrevet søndag kl 09:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror dette er vanskelig og sortere inn i enten eller. Jeg tror ikke det finnes ett svar med to streker under. Jeg har hatt kontakt med tre menn bare det siste året som er gift, som vil ha ett seksuelt forhold og i varierende grad ett forhold. Ingen av de var villige til å gå fra kona. En sier han elsker henne og vil være gift for barnas del, de er enda små, men han har behov for nærhet og sex. Det er helt dødt på sex og nærhets fronten hjemme. Jeg tror ikke han hadde gått så langt som å være faktisk utro heller, han sjekker bare innom av og til for å få bekreftelse. Føle seg begjært. En lovebombet meg til den store gullmedaljen, full av lovnader og fagre ord. Han var åpen om at han ikke elsket kona mer, han likte henne knapt, men gikk ikke likevel. Han unnskyldte seg også med barna, men de er så store at det bare er en undskyldning. Han er en feig løgner. Han hadde lett ligget med meg og sikkert alle andre som kan krype å gå om han fikk muligheten. Han siste er i en mellom kategori. Forholdet er ikke bra, men det er greit nok. Selv uten så mye sex og nærhet så er det trygt og vant. Han liker meg for spenningens skyld. Fordi jeg representerer noe han lengter veldig etter. Men han vil ikke forlate det trygge og kjente for spenning og utrygghet. Han hadde vert utro om han kunne og har gjort alt han kan for å legge til rette for det også. Han mangler både respekt og empati. Han er villig til å sjanse på ett ødelagt familieliv for noen øyeblikk med spenning. Han tror ikke han blir fersket og føler derfor det hadde vert verdt det. Jeg er ikke elskerinnen til noen av disse mennene, men jeg har brukt litt tid på å bli kjent med de, for jeg har vert så nysgjerrig på nettopp dette, hvorfor noen gifte menn er utro. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er en gift mann magnet🤷♀️ Anonymkode: e7b3e...c45 Du er ikke en gift mann-magnet. Det er lett å komme borti gifte menn som vil være utro, men de fleste damer har bedre ting å gjøre enn å høre på historiene deres. Anonymkode: 6521c...0d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:10 #51 Del Skrevet søndag kl 11:10 Ja, jeg tror at et menneske med lite eller ingen moral også er i stand til å elske et annet menneske (kjæreste/ektefelle). Jeg tror drittsekker kan elske partneren sin og i tillegg ønske å ha sex med andre bak dens rygg. Jeg tror umoralske drittsekker kan nyte trygg og god sex med partneren sin, og i tillegg ønsker å nyte spennende, dirty og "ulovlig" sex hos andre. Anonymkode: 861e2...e0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet søndag kl 11:15 #52 Del Skrevet søndag kl 11:15 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det mulig? At en mann virkelig elsker kona og er utro? Anonymkode: 0f769...db1 Ja, det tror jeg så absolutt. Men noen vil ha både i pose og sekk… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:22 #53 Del Skrevet søndag kl 11:22 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg tror at et menneske med lite eller ingen moral også er i stand til å elske et annet menneske (kjæreste/ektefelle). Jeg tror drittsekker kan elske partneren sin og i tillegg ønske å ha sex med andre bak dens rygg. Jeg tror umoralske drittsekker kan nyte trygg og god sex med partneren sin, og i tillegg ønsker å nyte spennende, dirty og "ulovlig" sex hos andre. Anonymkode: 861e2...e0b Hvorfor tar du utgangspunkt i at de som er utro får alt de ønsker seg hjemme i soverommet når det er ganske sikkert å slik gjelder i brøkdel av tilfeller når det er snakk om utroskap? Anonymkode: 7ef76...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:24 #54 Del Skrevet søndag kl 11:24 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som er i den type voldelige forhold kan ikke "bare gå". At de tør å være utro kan virke rart, men de er desperate etter kjærlighet på en måte som er vanskelig å forstå tror jeg. Har vært borti et par tilfeller, og de er så og si fanget, i reell fare, for fysisk alvorlig vold. Men det er ikke den type utroskap som diskuteres her. Og det jeg prøvde å si er at de som er utro, kun fordi de vil, og kan, de er ofte veldig sjalu selv, og vil ikke ha en kone som også er utro, eller være åpne om det, ei heller vil de være single, de skal ha pose og sekk, og det er en karakterbrist. Anonymkode: 088cc...498 I slike tilfeller så tror jeg ikke det er kjærlighet de er ute etter, sånn egentlig. Er man i et voldelig forhold, så har man sjelden en nær omgangskrets; enten fordi man ikke hadde en fra før av, eller fordi man har over tid blitt isolert av den voldelige partneren. Man har blitt brutt ned og har ikke selvfølelse nok til å komme seg vekk på egen hånd. Da griper man gjerne tak i en livlinje. Finner de noen som viser de kjærlighet, kan de muligens få nok selvfølelse og mot til å endelig ta de første stegene for å komme seg ut før de drukner, og de har noen som står klar med håndduk og en varm jakke. Når egenverdien er knyttet til hvordan andre behandler deg, så trenger de kanskje kjærlighet, men jeg tror det de egentlig er desperate etter, er en måte å øke egenverdien så de får nok styrke til å komme seg vekk. Jeg er alltid imot utroskap, men jeg kan ikke dømme noen alt for hardt for å bruke ethvert redskap de trenger for å komme seg vekk fra et voldelig forhold. Dog, jeg vil anbefale å finne en annen måte å øke selvfølelsen på. Det er farlig å være utro når man er i et voldelig forhold, og om man fortsetter å vurdere egen verdi gjennom andre sine øyne, vil man alltid havne tilbake i dårlige forhold. "de som er utro, kun fordi de vil, og kan, de er ofte veldig sjalu selv, og vil ikke ha en kone som også er utro, eller være åpne om det, ei heller vil de være single, de skal ha pose og sekk, og det er en karakterbrist." Enig. Eksen min var ganske bestemt på at han elsket meg, men kjærligheten hans var ikke mye verdt når han var så opptatt av egne behov at han ikke brydde seg om hvilken effekt hans handlinger hadde på meg. Jeg var en eiendel som ingen andre skulle få tilgang til, og min jobb var å få ham til å føle seg bra. I hans øyne var det kjærlighet. I mine øyne er kjærlighet tillit og respekt, god kommunikasjon, toleranse, føle glede av å gi glede, føle smerte når den andre føler smerte, osv. Og, det viktigste er at man elsker seg selv, ellers er man sårbar for å elske på dårlig vis og bli elsket på dårlig vis. Er man i et godt forhold, eller i et forhold som sliter, så har man en stor karakterbrist om man velger å være utro istedenfor å kommunisere eller slå opp. Utro mennesker kan selvfølgelig påstå at de elsker partneren, men da har de et skjevt bilde av hva kjærlighet er, og kjærligheten deres er derfor verdt veldig lite. Det eneste som er verre enn å ikke være elsket, er å være elsket av noen som mangler empati, tillit og respekt. Anonymkode: d3081...bc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:51 #55 Del Skrevet søndag kl 11:51 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): I slike tilfeller så tror jeg ikke det er kjærlighet de er ute etter, sånn egentlig. Er man i et voldelig forhold, så har man sjelden en nær omgangskrets; enten fordi man ikke hadde en fra før av, eller fordi man har over tid blitt isolert av den voldelige partneren. Man har blitt brutt ned og har ikke selvfølelse nok til å komme seg vekk på egen hånd. Da griper man gjerne tak i en livlinje. Finner de noen som viser de kjærlighet, kan de muligens få nok selvfølelse og mot til å endelig ta de første stegene for å komme seg ut før de drukner, og de har noen som står klar med håndduk og en varm jakke. Når egenverdien er knyttet til hvordan andre behandler deg, så trenger de kanskje kjærlighet, men jeg tror det de egentlig er desperate etter, er en måte å øke egenverdien så de får nok styrke til å komme seg vekk. Jeg er alltid imot utroskap, men jeg kan ikke dømme noen alt for hardt for å bruke ethvert redskap de trenger for å komme seg vekk fra et voldelig forhold. Dog, jeg vil anbefale å finne en annen måte å øke selvfølelsen på. Det er farlig å være utro når man er i et voldelig forhold, og om man fortsetter å vurdere egen verdi gjennom andre sine øyne, vil man alltid havne tilbake i dårlige forhold.J "de som er utro, kun fordi de vil, og kan, de er ofte veldig sjalu selv, og vil ikke ha en kone som også er utro, eller være åpne om det, ei heller vil de være single, de skal ha pose og sekk, og det er en karakterbrist." Enig. Eksen min var ganske bestemt på at han elsket meg, men kjærligheten hans var ikke mye verdt når han var så opptatt av egne behov at han ikke brydde seg om hvilken effekt hans handlinger hadde på meg. Jeg var en eiendel som ingen andre skulle få tilgang til, og min jobb var å få ham til å føle seg bra. I hans øyne var det kjærlighet. I mine øyne er kjærlighet tillit og respekt, god kommunikasjon, toleranse, føle glede av å gi glede, føle smerte når den andre føler smerte, osv. Og, det viktigste er at man elsker seg selv, ellers er man sårbar for å elske på dårlig vis og bli elsket på dårlig vis. Er man i et godt forhold, eller i et forhold som sliter, så har man en stor karakterbrist om man velger å være utro istedenfor å kommunisere eller slå opp. Utro mennesker kan selvfølgelig påstå at de elsker partneren, men da har de et skjevt bilde av hva kjærlighet er, og kjærligheten deres er derfor verdt veldig lite. Det eneste som er verre enn å ikke være elsket, er å være elsket av noen som mangler empati, tillit og respekt. Anonymkode: d3081...bc9 Vi er helt enige, med andre ord. Ja, det er livsfarlig å være utro i den type forhold. De er ofte kontrollert og isolert i stor grad, men noen ganger kommer de i kontakt med , som du så fint skriver, noen som de kanskje ser som en livbøye. Men dette blir en annen diskusjon, og handler ikke egentlig om utroskap. Selv om det kan gi formildende straff ved vold og drap i nære relasjoner, noe jeg synes er fælt. Da har de ikke forstått situasjonen. Anonymkode: 088cc...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #56 Del Skrevet søndag kl 11:56 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet hva hva konsekvensen kan bli. I det ene tilfellet ble hun drept. Anonymkode: 088cc...498 Det er det ikke verdt. Anonymkode: 568db...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:57 #57 Del Skrevet søndag kl 11:57 Nei. Man går ikke bak ryggen på den man elsker eller gjør ting man vet vil såre. Anonymkode: 62e2c...4fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:00 #58 Del Skrevet søndag kl 12:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men jeg tror TS mener den type utroskap der den ene bare er utro for sex og bekreftelse. Den vanligste formen. Som fører til mang en skilsmisse, Anonymkode: 088cc...498 Så lenge utroskap blir nevnt så velger jeg å belyse alle sidene. Det synes jeg er viktig. Tror mange ikke forstår omfanget av det de holder på med. Anonymkode: 568db...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:04 #59 Del Skrevet søndag kl 12:04 Mulig noen innbiller seg at det er kjærlighet, men det er i hvertfall ikke nivået av respekt og omtanke jeg kan ha i en relasjon. De grensene vi setter er absolutte inntil annet er avtalt.. Anonymkode: cc5b4...896 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:11 #60 Del Skrevet søndag kl 12:11 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er ikke elskerinnen til noen av disse mennene, men jeg har brukt litt tid på å bli kjent med de, for jeg har vert så nysgjerrig på nettopp dette, hvorfor noen gifte menn er utro. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er en gift mann magnet🤷♀️ Anonymkode: e7b3e...c45 Du beskriver det jo selv, du bruker tid på disse mennene. Mange av oss andre ville ikke en gang sagt hei til de. Anonymkode: d4c49...97b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå