AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:20 #21 Del Skrevet søndag kl 07:20 Adrenalina1 skrev (6 minutter siden): Det er ikke noe som heter bare puling(for et vulgært ord). Sex bør ikke taes lett på. Her er vi alle forskjellige. Du har ikke fasiten. Anonymkode: 1d403...15c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:21 #22 Del Skrevet søndag kl 07:21 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig. Det er og en løsning. De fleste menn tør ikke å spørre om dette, for da regner de med at ekteskapet rakner, og ofte gjør det det. Viktig at mennesker for lov til å velge det som er rett for dem uten å bli ført bak lyset. Det er noe av det verste man kan gjøre mot en person. Det er ikke ubetinget kjærlighet. Anonymkode: 568db...e12 Og "den type menn" ønsker som regel ikke en kone som aksepterer den type oppførsel. For da er det gjerne slik at de også vil ligge med andre. Men det vil de ikke ha noe av... Anonymkode: 088cc...498 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:27 #23 Del Skrevet søndag kl 07:27 Har dessverre ikke kilde, men leste en interessant forskning for noen år siden. Forskningen hevdet at dette er helt normalt for menn. Sjeldnere blant kvinner. Samme forskning beskrev også at kvinner forlater sjelden en mann for en ny, men fordi de har fått nok av mannen. Menn derimot har i 99,9% av tilfellene en ny kvinne når de forlater sin partner. Anonymkode: 6ca33...191 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:27 #24 Del Skrevet søndag kl 07:27 Det kan de nok, ja, men om de gjør det har de veldig lite respekt for partneren sin. Og da vil jeg mene at forholdet ikke er liv laga - uansett hvor mye man måtte elske noen. Skal man leve sammen i mange år vil det gå opp og ned, det er respekten for hverandre og det å ikke bare gi opp som gjør at det holder i lengden. Man tar et bevisst valg om å være sammen. Utroskap er et brudd på denne «kontrakten.». Med mindre begge er like da og synes det er helt fint med et åpent forhold, så er det selvfølgelig noe annet. Anonymkode: 27e6e...c4b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:27 #25 Del Skrevet søndag kl 07:27 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og "den type menn" ønsker som regel ikke en kone som aksepterer den type oppførsel. For da er det gjerne slik at de også vil ligge med andre. Men det vil de ikke ha noe av... Anonymkode: 088cc...498 Det er ikke sikkert. Her forskutterer du. Ingen regel uten unntak vet du. Anonymkode: 568db...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:28 #26 Del Skrevet søndag kl 07:28 Utroskap er et svik og har ingenting med kjærlighet å gjøre. Det er også fullt mulig å forelske seg i noen andre samtidig som man er gift og har dyp kjærlighet for ektefellen. Anonymkode: a3638...c99 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:31 #27 Del Skrevet søndag kl 07:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan de nok, ja, men om de gjør det har de veldig lite respekt for partneren sin. Og da vil jeg mene at forholdet ikke er liv laga - uansett hvor mye man måtte elske noen. Skal man leve sammen i mange år vil det gå opp og ned, det er respekten for hverandre og det å ikke bare gi opp som gjør at det holder i lengden. Man tar et bevisst valg om å være sammen. Utroskap er et brudd på denne «kontrakten.». Med mindre begge er like da og synes det er helt fint med et åpent forhold, så er det selvfølgelig noe annet. Anonymkode: 27e6e...c4b Ikke bare partneren sin, men lite respekt for seg selv også. Den må man heller ikke glemme. Å ha respekt for seg selv er veldig viktig ellers kan det gå galt. Det er det ikke alle som husker på. Tror det er mange som er utro som ikke helt forstår konsekvens tenkning. Hadde de gjort det så tror jeg de ikke hadde valgt å være utro. Enten det eller så eier dem ikke samvittighet. Anonymkode: 568db...e12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:33 #28 Del Skrevet søndag kl 07:33 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke sikkert. Her forskutterer du. Ingen regel uten unntak vet du. Anonymkode: 568db...e12 Finnes alltid unntak. Men erfaringsmessig er det slik at den som er utro på en svikefull måte, også er veldig sjalu. Det finnes selvsagt også tilfeller der utroskap kan forstås. Destruktive forhold, der psykisk vold er involvert, hvor den ene er isolert og blir tråkket på og herset med, og de søker nærhet og forståelse, hjelp til å komme seg vekk. Eller forhold der en er rammet av alvorlig og langvarig sykdom, som gjør at forholdet er uten seksuell kontakt over lang tid, kanskje resten av livet. Men dette er unntak fra regelen. Anonymkode: 088cc...498 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:35 #29 Del Skrevet søndag kl 07:35 Jeg tror ikke det, det sier jeg som en som har vært utro og hatt utroskap begått mot meg. En som ligger med andre har en egoistisk måte å elske på, man elsker fordi noe dekker ens behov, gir en noe, ikke fordi en bryr seg om den andre parten. Anonymkode: 59278...9ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:36 #30 Del Skrevet søndag kl 07:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes alltid unntak. Men erfaringsmessig er det slik at den som er utro på en svikefull måte, også er veldig sjalu. Det finnes selvsagt også tilfeller der utroskap kan forstås. Destruktive forhold, der psykisk vold er involvert, hvor den ene er isolert og blir tråkket på og herset med, og de søker nærhet og forståelse, hjelp til å komme seg vekk. Eller forhold der en er rammet av alvorlig og langvarig sykdom, som gjør at forholdet er uten seksuell kontakt over lang tid, kanskje resten av livet. Men dette er unntak fra regelen. Anonymkode: 088cc...498 Det er jeg enig i. Likevel så er det ikke bra. Utroskap kan få store konsekvenser for seg selv og. Det er det ikke så mange som tenker over virker det som. Mange sårer seg selv i prosessen når de velger å være utro. Anonymkode: 568db...e12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:37 #31 Del Skrevet søndag kl 07:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dessverre ikke kilde, men leste en interessant forskning for noen år siden. Forskningen hevdet at dette er helt normalt for menn. Sjeldnere blant kvinner. Samme forskning beskrev også at kvinner forlater sjelden en mann for en ny, men fordi de har fått nok av mannen. Menn derimot har i 99,9% av tilfellene en ny kvinne når de forlater sin partner. Anonymkode: 6ca33...191 Det er greit å ikke huske kildene til alt man har lest i livet. Men ikke påstå at du siterer forskning og dra inn tallet 99,9%. Det tallet dro du helt åpenbart rett ut av ræva. Om det i det hele tatt finnes noe god statistikk på dette, så er tallet garantert ikke 99,9%. Det gjør jo at man tenker at det du skriver her, har du egentlig bare lest på for eksempel kvinneguiden.. ikke en faktisk vitenskapelig artikkel i et fagblad. Anonymkode: d0260...acc 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:37 #32 Del Skrevet søndag kl 07:37 Nei. Gjør man noe man vet vil såre partneren dypt og eventuelt ødelegge familien, så elsker man ikke partneren. Man har ikke respekt for partneren, og man bryr seg ikke om hvordan dette vil påvirke partneren. Det er ikke kjærlighet. Det er mangel på empati, og det er egoisme. Den eneste kjærligheten slike folk er i stand til å føle, er at de elsker hva partneren kan gi de, og de forstår ikke hvorfor utroskap er så galt fordi: "jeg elsker deg fordi du gir meg et stabilt familiehjem, økonomisk trygghet, emosjonell støtte etc. Du gir meg masse, og du bør være glad for at noen andre gir meg sex." Meg, meg, meg. Aldri "hva kan jeg gi deg", bare "hva kan du og andre gi meg". Anonymkode: d3081...bc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:37 #33 Del Skrevet søndag kl 07:37 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Da elsker han henne ikke slik hun fortjener å bli elsket. I tillegg så svikter han seg selv, for han har lovt det på tro og ære foran Gud. Anonymkode: 568db...e12 Ikke om de giftet seg på rådhuset. Anonymkode: 09593...ede 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:37 #34 Del Skrevet søndag kl 07:37 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes alltid unntak. Men erfaringsmessig er det slik at den som er utro på en svikefull måte, også er veldig sjalu. Det finnes selvsagt også tilfeller der utroskap kan forstås. Destruktive forhold, der psykisk vold er involvert, hvor den ene er isolert og blir tråkket på og herset med, og de søker nærhet og forståelse, hjelp til å komme seg vekk. Eller forhold der en er rammet av alvorlig og langvarig sykdom, som gjør at forholdet er uten seksuell kontakt over lang tid, kanskje resten av livet. Men dette er unntak fra regelen. Anonymkode: 088cc...498 I alle disse tilfellene har en valget, å gå fra personen fremfor å være utro. Utroskap er utroskap, man har alltid valget med å gå. Å være i et voldelig forhold er ikke en unnskyldning, det er et dårlig valg å gå rett på en annen, en bør i allefall ta ansvar for det og ikke bruke det dårlige forholdet som en grunn. Anonymkode: 59278...9ef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:47 #35 Del Skrevet søndag kl 07:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I alle disse tilfellene har en valget, å gå fra personen fremfor å være utro. Utroskap er utroskap, man har alltid valget med å gå. Å være i et voldelig forhold er ikke en unnskyldning, det er et dårlig valg å gå rett på en annen, en bør i allefall ta ansvar for det og ikke bruke det dårlige forholdet som en grunn. Anonymkode: 59278...9ef Noen som er i den type voldelige forhold kan ikke "bare gå". At de tør å være utro kan virke rart, men de er desperate etter kjærlighet på en måte som er vanskelig å forstå tror jeg. Har vært borti et par tilfeller, og de er så og si fanget, i reell fare, for fysisk alvorlig vold. Men det er ikke den type utroskap som diskuteres her. Og det jeg prøvde å si er at de som er utro, kun fordi de vil, og kan, de er ofte veldig sjalu selv, og vil ikke ha en kone som også er utro, eller være åpne om det, ei heller vil de være single, de skal ha pose og sekk, og det er en karakterbrist. Anonymkode: 088cc...498 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:52 #36 Del Skrevet søndag kl 07:52 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke om de giftet seg på rådhuset. Anonymkode: 09593...ede Så en borgerlig vielse fratar de ansvaret for troskap? Er det det du mener? Anonymkode: 568db...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:53 #37 Del Skrevet søndag kl 07:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen som er i den type voldelige forhold kan ikke "bare gå". At de tør å være utro kan virke rart, men de er desperate etter kjærlighet på en måte som er vanskelig å forstå tror jeg. Har vært borti et par tilfeller, og de er så og si fanget, i reell fare, for fysisk alvorlig vold. Men det er ikke den type utroskap som diskuteres her. Og det jeg prøvde å si er at de som er utro, kun fordi de vil, og kan, de er ofte veldig sjalu selv, og vil ikke ha en kone som også er utro, eller være åpne om det, ei heller vil de være single, de skal ha pose og sekk, og det er en karakterbrist. Anonymkode: 088cc...498 Ja jeg er enig i at det er den forskjellen, men jeg snakker utfra at jeg også var i et voldelig forhold, utroskap er ikke løsning på den kjærligheten en savner og vil ha, løsningen er å få kontakt med seg selv, men det er en annen diskusjon. Felles for utroskap er at en søker ytre bekreftelse og tror det er svaret på tomheten en føler, tror jeg. Enten en er desperat eller bare vil ha for egen del. Anonymkode: 59278...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:54 #38 Del Skrevet søndag kl 07:54 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen som er i den type voldelige forhold kan ikke "bare gå". At de tør å være utro kan virke rart, men de er desperate etter kjærlighet på en måte som er vanskelig å forstå tror jeg. Har vært borti et par tilfeller, og de er så og si fanget, i reell fare, for fysisk alvorlig vold. Men det er ikke den type utroskap som diskuteres her. Og det jeg prøvde å si er at de som er utro, kun fordi de vil, og kan, de er ofte veldig sjalu selv, og vil ikke ha en kone som også er utro, eller være åpne om det, ei heller vil de være single, de skal ha pose og sekk, og det er en karakterbrist. Anonymkode: 088cc...498 Det er faktisk farligere å være utro enn å gå. Om en psykisk voldelig partner oppdager det... Hva tror du da konsekvensene kan bli? Anonymkode: 568db...e12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:10 #39 Del Skrevet søndag kl 08:10 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er faktisk farligere å være utro enn å gå. Om en psykisk voldelig partner oppdager det... Hva tror du da konsekvensene kan bli? Anonymkode: 568db...e12 Jeg vet hva hva konsekvensen kan bli. I det ene tilfellet ble hun drept. Anonymkode: 088cc...498 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:11 #40 Del Skrevet søndag kl 08:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mulig? At en mann virkelig elsker kona og er utro? Anonymkode: 0f769...db1 Selvfølgelig kan man elske sin partner samtidig som man ligger rundt. Men man har jo verken respekt eller ekte kjærlighet for partneren sin om man går over denne streken. Det skjønner man selv om man er oppegående ellers. Men er man utro føler jo ikke partneren seg elsket i det hele tatt. Så da har det absolutt ingenting å si hva man sier for å unnskylde utroskap. Det går ikke an å stole på folk som tillater seg selv å svikte den personen man lovet å elske. Å unnskylde utroskap med at man jo fortsatt elsker sin partner er så suppete svakt at jeg ikke skjønner at sånne folk klarer å fungere i andre relasjoner heller. Anonymkode: 688d1...94e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå