Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 8.28):

Er det mulig? At en mann virkelig elsker kona og er utro?

Anonymkode: 0f769...db1

Mulig er det jo selvfølgelig.

Ta mannen som er blitt seksuelt avvist i mange år, og som har holdt ut inntil han til slutt gir etter når han tilfeldigvis møter en annen.

Er det dermed gitt at all kjærlighet for kona er borte?

Anonymkode: 0ad59...b75

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mulig er det jo selvfølgelig.

Ta mannen som er blitt seksuelt avvist i mange år, og som har holdt ut inntil han til slutt gir etter når han tilfeldigvis møter en annen.

Er det dermed gitt at all kjærlighet for kona er borte?

Anonymkode: 0ad59...b75

Jeg tror kjærligheten er borte, men ikke nødvendigvis følelsene. Det er ikke helt det samme. 

Anonymkode: 568db...e12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror absolutt det, men det finnes ingen respekt for partneren om man velger å være utro. 

Anonymkode: 9279e...473

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, det er ikke bare puling. Det er løgner, hemmeligholdelse og tillitsbrudd, noe som for mange oppleves som mye verre enn selve pulingen.

Anonymkode: 2f087...416

Men da må de ordne dette mentalt i hodet på et tidlig tidspunkt. Vips, så er man fri for problemer.

Anonymkode: 1d403...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men da må de ordne dette mentalt i hodet på et tidlig tidspunkt. Vips, så er man fri for problemer.

Det er ikke i hodet sånt ordnes, men i praten og kommunikasjonen. Vær ærlig om ønsket om et åpent forhold, så kan interesserte være ærlige om hva de vil delta i. 

Anonymkode: 6521c...0d4

Skrevet

Det er fullt mulig å elske kona si og slå henne ihjel, også.

Handlingene man gjør reflekterer ikke alltid følelsene man har.

Det unnskylder ikke at man har gjort noe galt. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis man er utro elsker man ikke personen man er utro mot. Da har man valgt sitt eget begjær, sin egen lyst og spenning/glede/tilfredsstillelse ect fremfor sin partners følelser og forholdet man har med partneren. 

Anonymkode: 7e755...166

Skrevet

Absolutt ikke. Ekte kjærlighet og utroskap er nærmest komplett umulig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 16.40):

Tull og tøys, jeg gidder da ikke knulle noen på si som er mindre attraktiv og sexy enn hun jeg har hjemme.

Anonymkode: af8cd...82e

Alt med puls blir oppsøkt av UTRO mannfolk. Nødvendigvis gjelder det da ikke menn som ikke er utro🙄

God dag, god dag.....

Anonymkode: cc5b4...896

AnonymBruker
Skrevet

Ved å bende på betydningen av "elsker" så er alt mulig.

Anonymkode: 73982...8e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er mulig. Jeg var elskerinnen..Han elsket oss begge på hver sin måte. Men ingen fullt og helt. Mest av alt elsket han seg selv. 

Anonymkode: d8a6b...834

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det. Men jeg tror det er en mangel i forholdet, det er nok ikke sånn at man kun får lyst på en annen og hopper på hvis alt er rosenrødt. Vi mennesker er komplekse og det samme er utroskap.  

Anonymkode: 9023f...4f4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 8.35):

Tja. Erfaringen jeg har er at de som er utro mangler noe essensielt. De mangler selvfølelse, eller de er egoistiske uten empati for andre, hensynsløse. En gang utro osv. Det er noe som vil gjenta seg, og den som velger å leve med dem må akseptere denne karakterbristen. Jeg tror ikke de er i stand til å elske slik de bør elske. De vil bare eie, og bli elsket.

Anonymkode: 088cc...498

Dette stemmer nok ikke helt. Jeg har vært utro en gang, og aldri mer! Var grusomt å såre et menneske sånn. Det er dessverre menneskelig å ta dumme/fatale valg noen ganger. For å svare på spørsmålet til TS så tror jeg ( dette er altså min mening bare) at partneren som er utro ikke elsker partneren sin sånn dypt og hellig. Elsker man noen høyt, er nok terskelen utrolig høy for å såre den andre. Det handler også om respekt for den andre. 

Anonymkode: 7c1cf...28d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mulig. Fullt mulig faktisk. Jeg elsker min samboer veldig veldig høyt. Dessverre så er jeg usikker på om det er gjensidig. Jeg har i alle fall følt på utrolig mye sorg over alle gangene jeg har blitt avvist. Når 9 av 10 sexuelle initiativ ender med at man bare blir trist, isteden for den gode fantastiske opplevelsen som sex er, så gjøre det noe med meg. 

Det endte i utroskap for min del da jeg møtte en flott jente som virkelig utstråler at hun hadde skikkelig lyst på meg og tente på meg. Jeg klarte ikke holde tilbake, og følelsen av å kjenne noen tenne på meg på den måten var fantastisk. Men jeg kjente ingenting annet rundt det. Vi hadde sex noen ganger, før jeg avsluttet det hele. 

Hver gang vi hadde sex hadde jeg bare et inderlig ønske om at det var min kjære samboer som skulle se meg, og ha lyst på meg på den måten. Og det gjorde meg bare trist at disse opplevelsene var med en annen jente enn hun som jeg virkelig elsket og ville ha. 

Jeg elser henne fremdeles, men har bestemt meg for å gå fra henne. Jeg blir bare ulykkelig av å være sammen med en som ikke klarer å gjengjelde det. 

Anonymkode: caf04...dc6

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Beloved skrev (På 8.4.2025 den 14.39):

Det er fullt mulig å elske kona si og slå henne ihjel, også.

Handlingene man gjør reflekterer ikke alltid følelsene man har.

Det unnskylder ikke at man har gjort noe galt. 

Du elsker ikke barna dine hvis du dreper dem. Du elsker ikke en du dreper. Du gjør det på grunn av en handling som handler om deg. Om du personlig velger å være utro (skjule det) eller være åpen om det fordi det er greit for partneren din og alle andre involverte, så har det alt å si.
Men den der drepte i kjærlighet. Yeah, right.
Elske" er selvsagt et spekter det også. Så jo, vi kan med denne logikken både elske og gjøre de mest ekstreme ting som motbeviser det, skulle jeg anta.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker kona mi, men hun liker ikke å suge, og det savner jeg så at jeg oppsøker en elsker som tar den fantasien

Anonymkode: b59ae...a5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 13.07):

Nei, hvis man er utro elsker man ikke personen man er utro mot. Da har man valgt sitt eget begjær, sin egen lyst og spenning/glede/tilfredsstillelse ect fremfor sin partners følelser og forholdet man har med partneren. 

Anonymkode: 7e755...166

Om man ikke får det man ønsker og har behov for seksuelt, er det faktisk ikke ulovlig å hente det andre steder. Derfor sier jeg aldri nei til noe, selv etter 20 års ekteskap.  Enkelt og greit. :)  

Anonymkode: 3bc8c...398

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om man ikke får det man ønsker og har behov for seksuelt, er det faktisk ikke ulovlig å hente det andre steder. Derfor sier jeg aldri nei til noe, selv etter 20 års ekteskap.  Enkelt og greit. :)  

Anonymkode: 3bc8c...398

Ulovlig å hente nei. Men hvis du ikke er åpen om denne hentinga, er du jo bare en løgner.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ulovlig å hente nei. Men hvis du ikke er åpen om denne hentinga, er du jo bare en løgner.

Taushet er gull. Man trenger ikke si alt, spesielt ikke ting man vet lager oppstyr og spesielt ikke ting som ikke skader noen på noen måte i praksis. Man sier f.eks ikke til kona at hun er feit heller.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du elsker ikke barna dine hvis du dreper dem. Du elsker ikke en du dreper. Du gjør det på grunn av en handling som handler om deg. Om du personlig velger å være utro (skjule det) eller være åpen om det fordi det er greit for partneren din og alle andre involverte, så har det alt å si.
Men den der drepte i kjærlighet. Yeah, right.
Elske" er selvsagt et spekter det også. Så jo, vi kan med denne logikken både elske og gjøre de mest ekstreme ting som motbeviser det, skulle jeg anta.

Jeg sa ikke at folk dreper FORDI de elsker, jeg sa at folk kan drepe SELV OM de elsker. Ikke alt i verden er like logisk, og å drepe noen du elsker er ekstremt ulogisk, men det betyr ikke at det ikke kan skje. Akkurat som folk kan være utro selv om de elsker partneren sin. Fordi mennesker er idioter - eller i det minste gjør idiotiske valg - noen ganger. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...