lion.) Skrevet søndag kl 05:34 #1 Del Skrevet søndag kl 05:34 Sorry, men jeg føler det nå slik. jeg bryr meg ikke om noe ting og syntes alle mine forrige interesser ikke interessere meg lenger. jeg finner min livsglede i å spise, gå tur og se på naturen, og se på serier. jeg likte å spise og gå tur før også, men da likte jeg også å lese bøker, å jobbe med skole for å bli god, og hjelpe familien med hjmmets oppgaver. nå gjør gjør kun det som jeg blir spurt om og bare nødvendigeste for å fullføre vgs. jeg syntes det er herlig å kunne våkne og så ikke gidde å gjøre noe ting enn å finne noe god mat og serien jeg ser på. resten av dagen gjør jeg bare ting slik jeg føler for det. jeg liker også å planlegge ting (hvordan rutiner skal være, treningsplaner, ting jeg skal gjøre, reiser til noe sted), men vil liksom aldri gjennomføre noe av det. jeg finner liksom bare gleden i se for meg det som kunne ha skjedd. vet foresten ikke helt sikkert om det er depresjon, men jeg føler meg fornøyd med å leve livet slik. det er liksom å bare ta alt som det kommer, og hvis det går dårlig barer prøve igjen neste gang. så lenge man er fornøyd så går det vel greit å leve sånn? vet det kan hørte slitt patetisk ut å spørre om det, men ville bare se hva jeg får av svar. (til de som sliter med depresjon: beklager hvis jeg sårer dere på noe vis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:41 #2 Del Skrevet søndag kl 05:41 Høres mer ut som om du er lat. Anonymkode: 92e8e...888 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:45 #3 Del Skrevet søndag kl 05:45 Høres ikke akkurat ut som du har depresjon nei… Anonymkode: 20e29...696 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:46 #4 Del Skrevet søndag kl 05:46 Du er lat, ikke deprimert. Anonymkode: bbbeb...645 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:48 #5 Del Skrevet søndag kl 05:48 Så bra du kan finne glede og livsglede i livet ditt. Det går an å være glad og deprimert samtidig. Å sette grenser for seg selv er veldig viktig slik at ting man gjør ikke tapper unødvendig ellers går man på dørken. Så det er viktig å si ja til seg selv. Det har jeg tenkt. Å si nei og sette grenser er ikke nødvendigvis negativt. Ved å si nei til noe så sier man ofte ja til noe annet. Nemlig seg selv. Bare man ikke blir utpreget egoist så tenker det er innafor. I en periode av livet så kan det være helt nødvendig for å bygge seg opp, og det må være lov. Presser man seg unødvendig så kan det få alvorlige konsekvenser. Jeg så på en dame som fortalte om veien fra MEvog fybriomylagi. Hun fortalte at hun var så dårlig, at hun kastet opp på vei til jobb pga hun presset seg for mye. Så hun fikk faktisk ung ufør en periode av livet for å stable seg på beina. Idag er hun grunder og bedriftseier så det var veldig oppløftende og inspirerende å høre om. Så det er viktig å ta vare på seg selv ❤️ Det har man mye igjen for. Anonymkode: 64b8f...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:51 #6 Del Skrevet søndag kl 05:51 lion.) skrev (15 minutter siden): Sorry, men jeg føler det nå slik. jeg bryr meg ikke om noe ting og syntes alle mine forrige interesser ikke interessere meg lenger. jeg finner min livsglede i å spise, gå tur og se på naturen, og se på serier. jeg likte å spise og gå tur før også, men da likte jeg også å lese bøker, å jobbe med skole for å bli god, og hjelpe familien med hjmmets oppgaver. nå gjør gjør kun det som jeg blir spurt om og bare nødvendigeste for å fullføre vgs. jeg syntes det er herlig å kunne våkne og så ikke gidde å gjøre noe ting enn å finne noe god mat og serien jeg ser på. resten av dagen gjør jeg bare ting slik jeg føler for det. jeg liker også å planlegge ting (hvordan rutiner skal være, treningsplaner, ting jeg skal gjøre, reiser til noe sted), men vil liksom aldri gjennomføre noe av det. jeg finner liksom bare gleden i se for meg det som kunne ha skjedd. vet foresten ikke helt sikkert om det er depresjon, men jeg føler meg fornøyd med å leve livet slik. det er liksom å bare ta alt som det kommer, og hvis det går dårlig barer prøve igjen neste gang. så lenge man er fornøyd så går det vel greit å leve sånn? vet det kan hørte slitt patetisk ut å spørre om det, men ville bare se hva jeg får av svar. (til de som sliter med depresjon: beklager hvis jeg sårer dere på noe vis) Så lenge du klarer deg, og gjør det som er bra for deg selv, så ser jeg ingenting galt i det. Livsgnist er veldig viktig. Du sårer ikke meg ihvertfall så det skal du ikke tenke på 😉 Anonymkode: 64b8f...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:53 #7 Del Skrevet søndag kl 05:53 Det du beskriver er ikke depresjon. Anonymkode: 81766...545 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet søndag kl 05:55 #8 Del Skrevet søndag kl 05:55 Du høres mer demotivert og sliten ut enn deprimert, men det kan selvsagt være en lett depresjon, hva vet jeg. Uansett så er det fint du har har funnet noe du syns fungerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lion.) Skrevet søndag kl 06:02 Forfatter #9 Del Skrevet søndag kl 06:02 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så bra du kan finne glede og livsglede i livet ditt. Det går an å være glad og deprimert samtidig. Å sette grenser for seg selv er veldig viktig slik at ting man gjør ikke tapper unødvendig ellers går man på dørken. Så det er viktig å si ja til seg selv. Det har jeg tenkt. Å si nei og sette grenser er ikke nødvendigvis negativt. Ved å si nei til noe så sier man ofte ja til noe annet. Nemlig seg selv. Bare man ikke blir utpreget egoist så tenker det er innafor. I en periode av livet så kan det være helt nødvendig for å bygge seg opp, og det må være lov. Presser man seg unødvendig så kan det få alvorlige konsekvenser. Jeg så på en dame som fortalte om veien fra MEvog fybriomylagi. Hun fortalte at hun var så dårlig, at hun kastet opp på vei til jobb pga hun presset seg for mye. Så hun fikk faktisk ung ufør en periode av livet for å stable seg på beina. Idag er hun grunder og bedriftseier så det var veldig oppløftende og inspirerende å høre om. Så det er viktig å ta vare på seg selv ❤️ Det har man mye igjen for. Anonymkode: 64b8f...c7e AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så lenge du klarer deg, og gjør det som er bra for deg selv, så ser jeg ingenting galt i det. Livsgnist er veldig viktig. Du sårer ikke meg ihvertfall så det skal du ikke tenke på 😉 Anonymkode: 64b8f...c7e Tusen takk for fine svar! Det var veldig oppløftende :) det kan godt være at jeg bare er lat, demotivert, og sliten. litt godt å høre at det ikke helt sikkert er depresjon, da. noen andre som kjenner seg igjen? hvordan håndterte dere det? hvordan ble det til slutt med dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet i går, 17:23 #10 Del Skrevet i går, 17:23 lion.) skrev (På 6.4.2025 den 7.34): Sorry, men jeg føler det nå slik. jeg bryr meg ikke om noe ting og syntes alle mine forrige interesser ikke interessere meg lenger. jeg finner min livsglede i å spise, gå tur og se på naturen, og se på serier. jeg likte å spise og gå tur før også, men da likte jeg også å lese bøker, å jobbe med skole for å bli god, og hjelpe familien med hjmmets oppgaver. nå gjør gjør kun det som jeg blir spurt om og bare nødvendigeste for å fullføre vgs. jeg syntes det er herlig å kunne våkne og så ikke gidde å gjøre noe ting enn å finne noe god mat og serien jeg ser på. resten av dagen gjør jeg bare ting slik jeg føler for det. jeg liker også å planlegge ting (hvordan rutiner skal være, treningsplaner, ting jeg skal gjøre, reiser til noe sted), men vil liksom aldri gjennomføre noe av det. jeg finner liksom bare gleden i se for meg det som kunne ha skjedd. vet foresten ikke helt sikkert om det er depresjon, men jeg føler meg fornøyd med å leve livet slik. det er liksom å bare ta alt som det kommer, og hvis det går dårlig barer prøve igjen neste gang. så lenge man er fornøyd så går det vel greit å leve sånn? vet det kan hørte slitt patetisk ut å spørre om det, men ville bare se hva jeg får av svar. (til de som sliter med depresjon: beklager hvis jeg sårer dere på noe vis) For meg virker ikke det som at du er deprimert, men heller litt demotivert og sliten (men jeg er ikke fagperson, så jeg skal ikke si noe definitivt). Jeg har vært deprimert og for meg var det totalt motsatt av det du opplever. Jeg orket ikke å stå opp av sengen, jeg orket ikke å lage mat, gjøre husarbeid, vaske klær, dusje, gå på butikken og handle, jeg hadde ikke livsgnist osv. Alt føltes som et ork, alt var håpløst og alt virket uoverkommelig. Det er noe av det verste jeg har opplevd i mitt liv og ikke noe jeg unner min verste fiende. Depresjonen slapp heldigvis taket, men det var 4-5 måneder med helvete. Men det er nå bra at du har funnet livsglede og ikke føler at situasjonen du er i er håpløs. Man har lov til å si nei til å være med og gjøre på ting og ta vare på seg selv. Man må ikke være på farten hele tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:46 #11 Del Skrevet i går, 17:46 Du bobler over av livsslyst og syns det er "herlig å våkne". Høres ut som hva jeg føler i ferier. Ellers er hverdagen et håndterlig slit. Jobber du ikke? Anonymkode: c2325...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet i går, 17:51 #12 Del Skrevet i går, 17:51 Høres ikke spesielt deprimert ut synes jeg, men om du er bekymret bør du jo smake med leggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet i går, 17:55 #13 Del Skrevet i går, 17:55 lion.) skrev (På 6.4.2025 den 7.34): Sorry, men jeg føler det nå slik. jeg bryr meg ikke om noe ting og syntes alle mine forrige interesser ikke interessere meg lenger. jeg finner min livsglede i å spise, gå tur og se på naturen, og se på serier. jeg likte å spise og gå tur før også, men da likte jeg også å lese bøker, å jobbe med skole for å bli god, og hjelpe familien med hjmmets oppgaver. nå gjør gjør kun det som jeg blir spurt om og bare nødvendigeste for å fullføre vgs. jeg syntes det er herlig å kunne våkne og så ikke gidde å gjøre noe ting enn å finne noe god mat og serien jeg ser på. resten av dagen gjør jeg bare ting slik jeg føler for det. jeg liker også å planlegge ting (hvordan rutiner skal være, treningsplaner, ting jeg skal gjøre, reiser til noe sted), men vil liksom aldri gjennomføre noe av det. jeg finner liksom bare gleden i se for meg det som kunne ha skjedd. vet foresten ikke helt sikkert om det er depresjon, men jeg føler meg fornøyd med å leve livet slik. det er liksom å bare ta alt som det kommer, og hvis det går dårlig barer prøve igjen neste gang. så lenge man er fornøyd så går det vel greit å leve sånn? vet det kan hørte slitt patetisk ut å spørre om det, men ville bare se hva jeg får av svar. (til de som sliter med depresjon: beklager hvis jeg sårer dere på noe vis) Det høres ikke ut som depresjon, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:03 #14 Del Skrevet i går, 18:03 Hadde du vært deprimert hadde du ikke funnet glede i mat eller serier heller. Mange deprimerte ser på serier men tipper de fleste finner det lite «gøy» Anonymkode: 7a7b6...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #15 Del Skrevet i går, 18:04 Skulle ønske min depresjon opplevdes sånn😳 Anonymkode: 9346f...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:04 #16 Del Skrevet i går, 18:04 Les 12 rules for life av Jordan Peterson så får du gode tips til å komme over kneika du er i Anonymkode: 7a7b6...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:06 #17 Del Skrevet i går, 18:06 Noen av de viktigste faktorene med depresjon er at man ikke er fornøyd med livet og at man ikke finner glede i hverdagen... Å være fornøyd med livet er det stikk motsatte av å være deprimert. Anonymkode: 2faa1...f43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:09 #18 Del Skrevet i går, 18:09 Man kan være glad og deprimert samtidig. Det er mulig. Man kan merke det på at man ikke har så mye krefter som ellers. Veldig bra at du kjenner på livskvalitet og livsglede. Det er veldig viktig. Anonymkode: 64b8f...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:11 #19 Del Skrevet i går, 18:11 Støtter meg til resten som sier at du er lat, og ikke lider av noen depresjon. Ingen som lider av depresjon syns at det er herlig. Anonymkode: 772dc...f79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet i går, 19:03 #20 Del Skrevet i går, 19:03 Overskriften din sier meg at du ikke er deprimert. Så tror du bør lese deg opp på diagnosen før du skriver sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå