AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:36 #1 Del Skrevet lørdag kl 21:36 Jeg ble utsatt for vold og overgrep for ett år siden. Tiden rett etter det snakket jeg mye med en sjelesørger, noe jeg fortsatt gjør. Den personen har sett meg tiden før og tiden etter hendelsen. Jeg har fortalt henne om enkelte ting som skjedde slik som voldshendelse. Men jeg gikk ikke på detaljnivå at seksuelle ting, men hun fikk vite hva slags vold som ble utført. Og hun har sett min psykiske tilstand på den tiden. Er det vanlig at sjelesørger da kan stille som vitne om saken går videre? Anonymkode: 0a56b...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:37 #2 Del Skrevet lørdag kl 21:37 Ja, hvem som helst kan stille som vitne så lenge det belyser saken. Anonymkode: 6e214...44b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Nei. Et vitne kan bare vitne om hva man har sett eller hørt. En sjelesørger kan dermed bare vitne om din psykiske tilstand. En psykolog kan vitne om at dine pøager kan komme av overgrep og at de er forenelige med det. Men kan heller ikke bekrefte overgrep har skjedd. Legejournaler, politirapporter og lignende er gode bevis. Anonymkode: cc49e...987 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 23.36): Jeg ble utsatt for vold og overgrep for ett år siden. Tiden rett etter det snakket jeg mye med en sjelesørger, noe jeg fortsatt gjør. Den personen har sett meg tiden før og tiden etter hendelsen. Jeg har fortalt henne om enkelte ting som skjedde slik som voldshendelse. Men jeg gikk ikke på detaljnivå at seksuelle ting, men hun fikk vite hva slags vold som ble utført. Og hun har sett min psykiske tilstand på den tiden. Er det vanlig at sjelesørger da kan stille som vitne om saken går videre? Anonymkode: 0a56b...8af Bistandsadvokat, aktor og forsvaret bestemmer hvem som skal vitne under rettssaker. Er aktor/bistandsadvokat eller forsvarer uenige, har dommeren siste ordet. Vitner blir gjerne stevnet. Dvs de blir pålagt å møte, møter de ikke kan politiet hente dem med makt. Anonymkode: ada51...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei. Et vitne kan bare vitne om hva man har sett eller hørt. En sjelesørger kan dermed bare vitne om din psykiske tilstand. En psykolog kan vitne om at dine pøager kan komme av overgrep og at de er forenelige med det. Men kan heller ikke bekrefte overgrep har skjedd. Legejournaler, politirapporter og lignende er gode bevis. Anonymkode: cc49e...987 Feil. Sett deg inn i ting før du feilinformerer. Anonymkode: ada51...4b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feil. Sett deg inn i ting før du feilinformerer. Anonymkode: ada51...4b8 Jurist fra livets harde skole skjønner jeg. Anonymkode: cc49e...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 23.36): Er det vanlig at sjelesørger da kan stille som vitne om saken går videre? Anonymkode: 0a56b...8af Dette må du ta med bistandsadvokaten din. Ikke legg vekt på hva du hører av tilfeldige her på KG. Anonymkode: 61bb3...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 23.36): Jeg ble utsatt for vold og overgrep for ett år siden. Tiden rett etter det snakket jeg mye med en sjelesørger, noe jeg fortsatt gjør. Den personen har sett meg tiden før og tiden etter hendelsen. Jeg har fortalt henne om enkelte ting som skjedde slik som voldshendelse. Men jeg gikk ikke på detaljnivå at seksuelle ting, men hun fikk vite hva slags vold som ble utført. Og hun har sett min psykiske tilstand på den tiden. Er det vanlig at sjelesørger da kan stille som vitne om saken går videre? Anonymkode: 0a56b...8af Dette finner du og advokaten din ut sammen. Anonymkode: 385e0...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Fra et offer til et annet.. ikke undervurder hvor feige folk kan være om overgriper i vold eller overgrep er et ressurssterkt menneske. Klem💗 Anonymkode: 5913c...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå