Gå til innhold

Annenhver ferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter at barnefar fikk barn med ei ny, så har han valgt å ikke lenger ha vår datter annenhver ferie, 17. mai og velger vekk noen av feriene, som påskeferie og 17.mai og høytidsdager generelt. Den eneste ferien han bryr seg om er sommerferie. Hvordan hadde dere tatt det? Kjenner jeg er skuffet, men kan heller ikke tvinge en voksen mann til samvær/avtalen. 

Anonymkode: 226b5...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Familievernkontoret og ny skriftlig avtale. Det skal være forutsigbarhet for både barnet og deg.

Du kan kanskje ikke tvinge ham, men du burde i hvertfall snakke med han.

Anonymkode: 366c9...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på om dette er litt for vanlig mannfolk-«greie»? At de velger bort den gamle familien til fordel for den nye. Nå er det selvfølgelig ikke greit, men jeg er litt fascinert over mønsteret jeg begynner å se.

Håper dere finner en god løsning ❤️

Anonymkode: 6c528...794

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Etter at barnefar fikk barn med ei ny, så har han valgt å ikke lenger ha vår datter annenhver ferie, 17. mai og velger vekk noen av feriene, som påskeferie og 17.mai og høytidsdager generelt. Den eneste ferien han bryr seg om er sommerferie. Hvordan hadde dere tatt det? Kjenner jeg er skuffet, men kan heller ikke tvinge en voksen mann til samvær/avtalen. 

Hadde nok blitt lei meg og skuffet på barnas vegne,men hadde bare tenkt at dette er faktisk hans tap med tiden.  Min eks som er far til mine 2 største som nå er 22 og 24, fikk ny familie når våre var 7 og 9 og han kuttet rett og slett ut kontakten med dem, fikk 3 nye, så at han enda er i livet hennes er jo fint. han har prøvd og ta kontakt nå som barna er voksen og han ene har blitt pappa selv ,men de er ikke intressert.

mens pappan til  12åring er helt motsatt, han kan ikke ha barnet nok, selvom han har fått en ny familie med 3 barn til, som nå er 6,4 og 1 år , og min har en kjempe godt forhold til søskene sine

Anonymkode: f5bbb...79a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan hadde dere tatt det? Kjenner jeg er skuffet, men kan heller ikke tvinge en voksen mann til samvær/avtalen. 

Få det skriftlig og krev bidrag deretter. Du får heller glede deg over mer tid mer tid med barnet. Har selv min (ja min) datter 100%. Hans valg å ikke ha samvær bekrefter jo bare hvorfor det ble brudd. 

Man kan være skuffet på barnets vegne, men det endrer ikke noe. Det er det det er. Som du sier, man kan ikke tvinge de til samvær. De kan fram til ett visst punkt komme tilbake og få samvær på nytt igjen, helt til barna selv bestemmer omfanget av samværet. Her prøvde bf å komme tilbake etter noen år, men da ble han kontant avvist (selv om jeg prøvde å pushe på) av dattera. Hun husker godt hvordan han holdt på før han plutselig forsvant. 

Anonymkode: 37bd1...215

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er hyggeligere for barnet å være sammen med deg enn med far som faktisk ikke savner barnet sitt.

Er det noen andre i familien hans som har lyst på besøk av barnet? For hvis min sønn hadde oppført seg slik så hadde jeg jo invitert barnebarnet på ferier til meg. Eventuelt reist med barnet hvis vi bodde på samme sted og det var greit for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Få det skriftlig og krev bidrag deretter. Du får heller glede deg over mer tid mer tid med barnet. Har selv min (ja min) datter 100%. Hans valg å ikke ha samvær bekrefter jo bare hvorfor det ble brudd. 

Man kan være skuffet på barnets vegne, men det endrer ikke noe. Det er det det er. Som du sier, man kan ikke tvinge de til samvær. De kan fram til ett visst punkt komme tilbake og få samvær på nytt igjen, helt til barna selv bestemmer omfanget av samværet. Her prøvde bf å komme tilbake etter noen år, men da ble han kontant avvist (selv om jeg prøvde å pushe på) av dattera. Hun husker godt hvordan han holdt på før han plutselig forsvant. 

Tror ikke størrelsen på bidraget betyr så mye her, men det at barnet skal føle seg mindre viktig for pappaen enn stesøsken, er veldig sårt. Håper den mannen kommer til fornuft.

Anonymkode: 3ebaf...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trist at han ikke vil ha mer ferie og høytider med barnet. Men når det først er sånn, så bør dere få det fastsatt at det kun er sommerferie dere skal dele på, slik at ikke barnet blir skuffet over at 17. mai og julaften etc avlyses i siste liten.

Anonymkode: ba72e...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke størrelsen på bidraget betyr så mye her, men det at barnet skal føle seg mindre viktig for pappaen enn stesøsken, er veldig sårt. Håper den mannen kommer til fornuft.

Anonymkode: 3ebaf...e0f

Alle monnner drar for ts som skal ha ungen langt mer. Det er dyrt å ha barn. 
Da hjelper det med mer penger slik at ts kanskje får mulighet til å gjøre mer med ungen og skape minner sammen. 

Ja, det er sårt å være mindre verdt for pappaen en stesøsken. Det vet jeg alt om, jeg er selv et særkullsbarn som er valgt bort av far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...