AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:14 #1 Del Skrevet lørdag kl 20:14 Jeg er ansatt i staten og jobber i et prosjekt hvor vi betaler et annet firma for å gjøre en jobb for oss. Jeg har lenge jobbet tett med en i dette firmaet og det har oppstått en flørt. Kan jeg potensielt miste jobben hvis det blir oppdaget? Anonymkode: c735f...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:43 #2 Del Skrevet søndag kl 05:43 Om du er beslutningstaker på om dere skal kjøpe tjenester fra dette firmaet så kan du får problemer med habilitet spørsmål. Hvis både du og den du flørter med kun er vanlige ansatte uten noen innvirkning på kjøpet av tjenesten er det normalt bare å flørte i vei. (Om dere ikke har noen interne retningslinjer som sier noe om dette) Anonymkode: 50454...ce2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:47 #3 Del Skrevet søndag kl 05:47 Jeg er nok beslutningstaker ja…. Anonymkode: c735f...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:43 #4 Del Skrevet søndag kl 10:43 Kanskje ikke miste jobben, men jeg synes du skal være veldig forsiktig. Det tar seg uansett ikke bra ut. Anonymkode: 0164c...98d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvikksand9 Skrevet søndag kl 20:52 #5 Del Skrevet søndag kl 20:52 Siden du er beslutningstaker og jobber i staten, er du underlagt forvaltningsloven, som har strenge regler om habilitet. Det betyr at du skal være upartisk og ikke ha personlige interesser som kan påvirke avgjørelsene dine. Er den andre personen prosjektleder, kontaktperson, leder, altså en nøkkelperson? Da er det mer alvorlig Om vedkommene er en vanlig ansatt, uten beslutningsmyndighet, er det mindre problematisk, men ikke helt uproblematisk heller. Men flørt? Har dere hatt sex, gått på date? Eller bare hyggelig lunsj? Om du begynner å ha sex eller gå på date med han, ville jeg be om å bli vurdert for inhabilitet i saker som gjelder dette firmaet. Det kan være at du blir vurderte habil uansett. Det kan bli ganske så problematisk om det er brudd på habilitetsreglene, men er du åpen om det, så er det bra! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet søndag kl 21:04 #6 Del Skrevet søndag kl 21:04 (endret) har de fått oppdraget og flørten startet etter dette ? Endret søndag kl 21:04 av monican94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:19 #7 Del Skrevet mandag kl 06:19 Jeg jobber i et yrke der dette skjer fra tid til annen. Alt fra med kunder, til kollegaer. Og det er relasjoner som er "forbudt". Det som gjelder er varsling. Da kan man sette på sikkerhetstiltak, eller gjøre endringer. Så største feilen du gjør her er jo å ikke si i fra. Anonymkode: 54de6...42a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet mandag kl 06:26 #8 Del Skrevet mandag kl 06:26 kvikksand9 skrev (9 timer siden): Siden du er beslutningstaker og jobber i staten, er du underlagt forvaltningsloven, som har strenge regler om habilitet. Det betyr at du skal være upartisk og ikke ha personlige interesser som kan påvirke avgjørelsene dine. Er den andre personen prosjektleder, kontaktperson, leder, altså en nøkkelperson? Da er det mer alvorlig Om vedkommene er en vanlig ansatt, uten beslutningsmyndighet, er det mindre problematisk, men ikke helt uproblematisk heller. Men flørt? Har dere hatt sex, gått på date? Eller bare hyggelig lunsj? Om du begynner å ha sex eller gå på date med han, ville jeg be om å bli vurdert for inhabilitet i saker som gjelder dette firmaet. Det kan være at du blir vurderte habil uansett. Det kan bli ganske så problematisk om det er brudd på habilitetsreglene, men er du åpen om det, så er det bra! Jeg mener dette er fasit, TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:26 #9 Del Skrevet mandag kl 06:26 monican94 skrev (9 timer siden): har de fått oppdraget og flørten startet etter dette ? Flørten startet ett år etter personen kom inn i prosjektet, og vedkommende er ikke en nøkkelperson ifht beslutninger osv. En vanlig ansatt. Har ikke gjort noe «ulovlig» enda nei, ville først vite risikoen før jeg eventuelt faller for mine fristelser…:-) Anonymkode: c735f...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:27 #10 Del Skrevet mandag kl 06:27 kvikksand9 skrev (9 timer siden): Siden du er beslutningstaker og jobber i staten, er du underlagt forvaltningsloven, som har strenge regler om habilitet. Det betyr at du skal være upartisk og ikke ha personlige interesser som kan påvirke avgjørelsene dine. Er den andre personen prosjektleder, kontaktperson, leder, altså en nøkkelperson? Da er det mer alvorlig Om vedkommene er en vanlig ansatt, uten beslutningsmyndighet, er det mindre problematisk, men ikke helt uproblematisk heller. Men flørt? Har dere hatt sex, gått på date? Eller bare hyggelig lunsj? Om du begynner å ha sex eller gå på date med han, ville jeg be om å bli vurdert for inhabilitet i saker som gjelder dette firmaet. Det kan være at du blir vurderte habil uansett. Det kan bli ganske så problematisk om det er brudd på habilitetsreglene, men er du åpen om det, så er det bra! Flott, tusen takk for svar!☺️ Anonymkode: c735f...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå