AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Litt mange tradisjonelle tanker ute og går. Men påske fungerer uten snø også. Påske i seg selv er en høytid, ikke påtenkt for ferie og snø. Det er bare mange som ikke kjenner til høytiden eller vet hva det er. Anonymkode: 89233...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Min påske har aldri involvert snø. Snøen tilhører fortiden og snøen som falt i fjor. Jeg ser våren i møte, jeg lengter etter grønt landskap og blomster som igjen gror og spirer, ikke snø. For meg er påsken en hedensk vårfest..🪻 For det var jo tross alt det det var. Det er krimbøker og krim på tv/streaming. Det er rødvin i sofakroken og påskegodis. Påskepynt? Selvsagt.. Det går mot lysere og lysere tider, vi har snudd klokken rett vei Påsken er late deilige dager og turer i naturen. Jeg er ikke kristen men de feiret påsken lenge før Jesus tilsynelatende skal ha blitt korsfestet. Påsketradisjonene er både mer meningsfulle og eldre enn bibel og kirke. Som julen har påsken blitt kidnappet av kristendommen, i dag har påsken lite med både Jesus og fruktbarhetsgudinne Ostarta, eller Ishtar eller andre hedenske "avguder" som ble feiret på våren for å hedre fruktbarhet, skapelse og oppstandelse og skikker vi hadde før Jesus. Uansett hvordan påsken tilbringes, enten det er i kirken, på hytta, i skiløyper eller ved sjøen så lager vi stort sett vår egen påske og innhold etter hva vi selv synes er meningsfullt og rett for oss selv og våre og det er nok det som gir påsken innhold fremfor at andre skal fortelle oss hva vi skal tro på eller hva vi skal gjøre. Noen fokuserer på snøen og øyner håp for den siste skituren for sesongen men noen andre (som meg) ønsker å komme lengst mulig vekk fra skiløypene og koser seg med andre aktiviteter. De fleste klarer å lage en fin påske som gir mening for de og det er jo toppers uansett hva den måtte inneholde😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Har ikke feiret påske med snø. Påske for meg forbinder jeg med at våren er i anmarsj. At en koser seg gjerne ute med bål, grilling, gode venner og familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå