Gå til innhold

Ettersøkte journalen i januar, men fortsatt ikke fått det....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I januar så ettersøkte jeg journalen min fra DPS, men jeg har fortsatt ikke fått det. Psykologen sa at hun bare sulle sortere og orde det, så skulle jeg få det. Men nå er det april og jeg har fortsatt ikke mottatt det. I tillegg er henne permittert, så hva gjør jeg nå? Vil ikke mase heller,  og jeg får nesten dårlig samvittighet av å pålegge de ekstra arbeid hvis det er så mye arbeid i at jeg skulle få innsyn i journalen, men jeg trenger å se det

Anonymkode: e57b5...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I januar så ettersøkte jeg journalen min fra DPS, men jeg har fortsatt ikke fått det. Psykologen sa at hun bare sulle sortere og orde det, så skulle jeg få det. Men nå er det april og jeg har fortsatt ikke mottatt det. I tillegg er henne permittert, så hva gjør jeg nå? Vil ikke mase heller,  og jeg får nesten dårlig samvittighet av å pålegge de ekstra arbeid hvis det er så mye arbeid i at jeg skulle få innsyn i journalen, men jeg trenger å se det

De har normalt sett en måned på seg til å ordne og utlevere journalen din, etter at du har spurt etter den. 
Så skriv et brev der du skriver at du har bedt om journalen din i januar, og fortsatt ikke har fått den. (Ikke mer enn dette du trenger å skrive. 
Sykehus er ganske strenge generelt sett, de svarer ikke på e-poster av personvernhensyn, og de skal ha krav om innsyn skriftlig av dokumentasjonshensyn. 
Der skal og ligge skjema for krav om innsyn på Helsenorge.no. 
Journaler tilhører sykehus/dps her, så at behandler ikke er i aktiv jobb har ingen betydning for ditt krav om innsyn.

Anonymkode: 6119b...369

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har normalt sett en måned på seg til å ordne og utlevere journalen din, etter at du har spurt etter den. 
Så skriv et brev der du skriver at du har bedt om journalen din i januar, og fortsatt ikke har fått den. (Ikke mer enn dette du trenger å skrive. 
Sykehus er ganske strenge generelt sett, de svarer ikke på e-poster av personvernhensyn, og de skal ha krav om innsyn skriftlig av dokumentasjonshensyn. 
Der skal og ligge skjema for krav om innsyn på Helsenorge.no. 
Journaler tilhører sykehus/dps her, så at behandler ikke er i aktiv jobb har ingen betydning for ditt krav om innsyn.

Så jeg må ettersøkte de på nytt? I skjemasøknad? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare gå i luka til sekretær og få den printet ut. Hele sulamitten. 

Anonymkode: 2d277...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan bare gå i luka til sekretær og få den printet ut. Hele sulamitten. 

Glemte å skrive at du må fylle ut et skjema først, hvis du ikke allerede har gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så jeg må ettersøkte de på nytt? I skjemasøknad? 

Har du ikke levert noe skriftlig, så er det høyst sannsynlig forklaringen på at du ikke har fått noe. 
Men en telefon på mandag kan jo avklare det mye mer enn en tråd på kg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt vil jeg tro at dette ikke er noe behandler selv gjør med dokumentsenteret eller sekretærer. Ellers vil jo ofte mye av journalen din ligge på Helsenorge.

Anonymkode: 60585...35a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du ikke levert noe skriftlig, så er det høyst sannsynlig forklaringen på at du ikke har fått noe. 
Men en telefon på mandag kan jo avklare det mye mer enn en tråd på kg. 

Jo, jeg sendte inn utfylt skjema i innsyn i journal. psykologen sa hun bare skulle gjøre det klart og sortere, så skulle vi gå gjennom det sammen. Men hun er nå permittert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en e-post med purring. Hos oss ligger vi dessverre etter med saksbehandling for tiden. 
Vi får skriftlige forespørsler inn i et saksbehandlingsprogram. Dessverre har vi som sagt lang behandlingstid. At behandler/lege/annen behandler ikke er tilstede, har ingenting å si i forhold til journalutskrift. Jobber på Norges nest største sykehus. 

Anonymkode: 6c317...78b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Normalt vil jeg tro at dette ikke er noe behandler selv gjør med dokumentsenteret eller sekretærer. Ellers vil jo ofte mye av journalen din ligge på Helsenorge.

Anonymkode: 60585...35a

Ja, riktig. Utdkrift av journaler kommer til dokumentsenter, evt til avdeling hvis spesielle ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Send en e-post med purring. Hos oss ligger vi dessverre etter med saksbehandling for tiden. 
Vi får skriftlige forespørsler inn i et saksbehandlingsprogram. Dessverre har vi som sagt lang behandlingstid. At behandler/lege/annen behandler ikke er tilstede, har ingenting å si i forhold til journalutskrift. Jobber på Norges nest største sykehus. 

St. Olavs hospital? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare purre på. Dette har sannsynligvis ikke blitt gjort fordi psykologen din er permittert. En kontrofaglig kan dog fint gjøre denne jobben. Det har sikkert bare ikke blitt videreformidlet fra psykologen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Permittert? Mener du at hun er i permisjon? Finnesingen arbeidsledig psykolog i det offentlige 😂

Anonymkode: 59421...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...