Gå til innhold

Trenger man babycall?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi det er helt vanlig her i Norge at ungen(e) sover ute i vogn, selv hos de som bor i blokk setter gjerne ungen ut på balkongen i vogn. Hvertfall gjør de jeg kjenner som bor i blokk det. 

Anonymkode: cd50b...062

Om man setter ungene ut i bagen på balkongen, så trenger man ikke baby all av den grunn. Bagen står slik at man lett ser barna og hører når de er våkne. Man setter ikke ungene ut og går og legger seg til å sove selv, vel? 

Anonymkode: 31573...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har brukt den masse, men vi hører ikke ungene fra soverommet om TVen står på. Har også brukt den mye når de sover ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om man setter ungene ut i bagen på balkongen, så trenger man ikke baby all av den grunn. Bagen står slik at man lett ser barna og hører når de er våkne. Man setter ikke ungene ut og går og legger seg til å sove selv, vel? 

Jeg vet ikke med deg, men jeg pleier i alle fall å f.eks støvsuge når babyen sover ute, og da er det veldig greit å ha babycall med vibrering. Har ikke balkong, men kunne i utgangspunktet hatt vinduet oppe for å høre baby skrike, men når man støvsuger er det ikke så lett å høre. 

Anonymkode: b0785...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte babycall da babyen sov ute/andre siden av huset feks. Bruker det også mye om vår/sommer når han sover og vi er ute å holdt på i hagen/nøt kveldssola på terrassen. Vi har også en hagestue vi gjerne sitter i om vi har besøk på kveldstid etc for å slippe og måtte være stille pga sovende barn, liker da også å ha babycall på for å kunne reagere kjappere og gå inn (i stede for at barnet må komme ut til oss).

Anonymkode: a424e...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt babycallene våre mye! Vi har soverom i en annen etasje og hører ikke barna hvis vi ser på tv, eller hvis babyen sover i vogn og vi sitter inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte ikke det i starten, når baby sov på/ved meg. Men etterhvert begynte jeg å legge i egen kribbe på eget rom og da meldte behovet seg fort. Kan f.ex. høre når hun mistet smokk og er på vei til å våkne, da kan man være lynrask og sette den inn før full oppvåkning. Mens gjennom dører hadde jeg ikke hørt det. Også hvis hun sovner i vår seng er det greit å høre det fort, før hun rekker å åle seg til kanten og hoppe ned. Da passer jeg ekstra godt på uanssett og er rett i nærheten.. men sånn kamera har vi ikke hatt behov for ennå, og hun blir 1 år straks.

Anonymkode: e19fa...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Med nr 1 har vi brukt og bruker kamera, ikke babycall. Vi har samsovet og for meg var det viktig å se at hun er trygg og hvordan hun sover i sengen. Vi bruker fortsatt kamera men venter nr 2 snart. Har gått til innkjøp av en babycall da vi nå har en innesperret terrasse, som kaanskje kan brukes til soving i vogn av og til. For oss har det alltid vært uaktuelt å la baby sove mot åpen gate hvor folk spaserer forbi, eller utenfor kafé. Så derfor egentlig ikke hatt behov for babycall. Vi får se hvor mye den blir brukt men tenker det er greit å ha noe mer portabelt dersom feks baby sover i kjelleretasje og jeg skal i toppetasjen å hente noe eller gjøre noe der. 

Anonymkode: d88a6...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig greit med babycall. Du hører jo ikke gråten om du er i en annen etg og f.eks bruker kjøkkenmaskiner som bråker, har litt høy lyd på TV, hører musikk, støvsuger el. l.

Anonymkode: 46b82...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at det har vært veldig høvelig å ha. Jeg har styrt med mitt, og hører barna uansett hvor i huset jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde også video.

Synes det var en stor trygghet, og det gjorde at jeg slappet mer av og gjorde mine ting. 

Kunne ta en lang dusj. Lage mat, selv om det bråkte litt. Høre podcast. Stelle litt i hagen. 

Eller om en av oss døste av litt etter nattevåk. 

Og på besøk, når det gjerne var litt støy i rommet. Reise. På café eller andre treff, der man ikke var rett ved vogn. Man sitter jo ikke alltid hjemme.

Tror jeg ville stresset med å løpt frem og tilbake om jeg ikke hadde denne løsningen. 

Anonymkode: e3f4c...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Brukte ikke det i starten, når baby sov på/ved meg. Men etterhvert begynte jeg å legge i egen kribbe på eget rom og da meldte behovet seg fort. Kan f.ex. høre når hun mistet smokk og er på vei til å våkne, da kan man være lynrask og sette den inn før full oppvåkning. Mens gjennom dører hadde jeg ikke hørt det. Også hvis hun sovner i vår seng er det greit å høre det fort, før hun rekker å åle seg til kanten og hoppe ned. Da passer jeg ekstra godt på uanssett og er rett i nærheten.. men sånn kamera har vi ikke hatt behov for ennå, og hun blir 1 år straks.

Anonymkode: e19fa...1e4

Det er også et veldig godt poeng. 

Vi var nok neppe så langt unna, eller dypt inn i søvnen, at vi ikke hadde hørt det. Men å høre disse små klynkene som gjør at du kan løpe til, fikse dyne, stryke litt, fikse smokk, betydde enormt. 

Når det gjelder kamera var det mer egen sikkerhet. Ga meg ro å kunne kaste et raskt blikk på at alt var akkurat slik som det skulle være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 17.50):

Man blir jo veldig bundet til å være rett i nærheten, og ikke ha på noe lyd, da. Det ville vært veldig begrensende. Kjøkkenmaskinen går, man ønsker litt musikk, venninner på besøk (kjedelig å måtte hysje for å sjekke om man hørte noe), man står rett ved tørketrommel og bretter klær en stund. 

Og mange trenger nok også en dupp når barnet først sover, da kan det ta tid å høre gråt. Gjaldt ikke meg. Men mannen som måtte kombinere turnus + nattevåk hadde nok mye glede i å sette call på maks, og så ta noen minutter på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hvordan man bor og lever.. 

For oss var det helt nødvendig på grunn av husets utforming, men har venner som nesten aldri har brukt det. 

Anonymkode: 53b72...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig greit å ha syntes vi da våre var små, rekkevidden var slik vi kunne sitte hos naboen å gå hjem om det kom noe lyd

Anonymkode: 205f4...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (På 5.4.2025 den 21.49):

Folk klarte seg jo før baby-call også

Før baby-call mente folk babyer bare hadde godt av å ligge og gråte.. bra for lungene. I dag vet vi bedre. 

Anonymkode: 89421...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hører du babyen også om du har på tv eller musikk? Eller om du har besøk, og de sitter og skravler og kauker? 

Det er også greit å kunne la babyen sove ute i vogn, uten å måtte ha vinduet oppe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 17.50):

Noen gjør det, jo? Noen går også i et annet rom for å brette klær, eller støvsuger, lager mat, prøver å se på tv, osv. Og nei, man hører ikke "lett" en baby som smågriner om man har dører og vinduer lukket.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 21.45):

Er det noe alle trenger? Vet ikke om jeg skal kjøpe på forhånd eller avvente å se an behovet. Bor i lite hus, så vil fint høre når babyen gråter på soverommet oppe, hvis jeg er nede.

Anonymkode: 98f35...d9b

Med mine eldste barn hadde vi en gammeldags babycall som kun tok inn lyd. Men da mitt yngste barn ble født måtte jeg etterhvert kjøpe en med kamera, og jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan jeg skulle klart meg uten. Tanken på å ikke kunne følge med på barnet gjør meg alt for urolig. Pluss at jeg gjerne ønsker å være litt i forkant av oppvåkning slik at barnet lettere faller i søvn igjen.

Anonymkode: 79c13...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i liten leilighet, har kun brukt vår babycall på besøk hos familie hvor soverommet er i en annen etasje. Kjøpt kun for å bruke der, hadde ikke trengt ellers. 

Anonymkode: ce462...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var veldig opptatt av å bruke babycall med de to eldste. Med yngste glemte vi egentlig ofte av den. Men har absulutt vært fint å ha det. Ville ikke vært foruten.

Anonymkode: fc3e5...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...