AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:45 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:45 Er det noe alle trenger? Vet ikke om jeg skal kjøpe på forhånd eller avvente å se an behovet. Bor i lite hus, så vil fint høre når babyen gråter på soverommet oppe, hvis jeg er nede. Anonymkode: 98f35...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet lørdag kl 19:49 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:49 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe alle trenger? Vet ikke om jeg skal kjøpe på forhånd eller avvente å se an behovet. Bor i lite hus, så vil fint høre når babyen gråter på soverommet oppe, hvis jeg er nede. Anonymkode: 98f35...d9b Folk klarte seg jo før baby-call også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:51 #3 Del Skrevet lørdag kl 19:51 Regner med ungen din skal sove ute i vogn? Så ja vil jeg si da. Anonymkode: cd50b...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet lørdag kl 19:51 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:51 (endret) Tja, vi bruker det ikke daglig, og ville nok klart oss fint uten, men det er veldig kjekt å ha hvis vi holder på med noe som bråker litt slik at det ikke er like lett å høre baby, hvis jeg tar meg en dusj når han sover for eksempel, eller om han sover i vogna ute. 😊 Endret lørdag kl 20:23 av MariaIsabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:55 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:55 Jeg synes det var veldig greit, vi brukte den lenge, gutten vår kunne snakke til oss, så svarte vi med den andre delen 😊. Anonymkode: f49e7...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:55 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:55 Selv om det kan være kjekt å ha, er det absolutt ingen nødvendighet. Folk har hatt barn å passe på i 200 000 år, men babycall har vi vel kanskje hatt i 40 år? Tror det går helt fint uten, jeg. Det gjelder i stor grad mye annet babyutstyr også. Det er nesten ingenting man MÅ ha, men selvsagt mye som er kjekt å ha. Det å ha barn kan koste nesten ingenting de første par årene, og det kan koste en formue. Alt ettersom hvor villig man er til å svi av en masse penger på "kjekt-å-ha-ting", eller om man bare fokuserer på MÅ-delen og i tillegg skaffer MÅ-tingene brukt, gjennom arv eller på annet vis billig. Anonymkode: 119fe...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:58 #7 Del Skrevet lørdag kl 19:58 Vi prøvde oss uten de første 6 mnd av babyens liv. Men så fikk vi det i gave. Den ble brukt veldig flittig. Gjorde det mye enklere å høre etter hvis vi fikk besøk, dro på besøk, var på turer eller selskaper. Da var det bare å trille baby inn på et rom med babycallen så var man «fri som fuglen» Anonymkode: bf9ba...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:59 #8 Del Skrevet lørdag kl 19:59 Kommer an på hvordan man bor og hvordan man lever. Du trenger jo ikke å kjøpe før du har et behov selv. Jeg syns det var fint å ha babycall for å være sikker på at ikke tv-en overdøvet babygråt (har stue og soverom i hver sin etasje). I tillegg sov babyen ofte i vogn på balkongen eller utenfor kafé, så da var det for vår del veldig fint og praktisk å ha babycall. Anonymkode: 70c08...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:00 #9 Del Skrevet lørdag kl 20:00 Vi har et hus med flere etasjer, men oppholder oss stort sett i én etasje hvor alle soverommene og stue/kjøkken er. Vi bruker det hele tida, også nå når ungen er to år. Selvfølgelig når han har sovet i vogn ute, men også i perioder hvor det har vært viktig å komme kjapt inn på rommet om han våkner for å gi smokk, så ikke han våkner for mye til liv. Anonymkode: c9fe5...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:03 #10 Del Skrevet lørdag kl 20:03 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Regner med ungen din skal sove ute i vogn? Så ja vil jeg si da. Anonymkode: cd50b...062 Hvorfor regner du med det? Det er vel ikke vanlig om man eks bor i blokk. Anonymkode: 98f35...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondiemamma Skrevet lørdag kl 20:04 #11 Del Skrevet lørdag kl 20:04 Jeg ville sett an hvis jeg var deg. Vi fikk en babycall når eldstemann ble født. Har aldri brukt den til noen av barna. Vi har også hus med flere etasjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:05 #12 Del Skrevet lørdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det noe alle trenger? Vet ikke om jeg skal kjøpe på forhånd eller avvente å se an behovet. Bor i lite hus, så vil fint høre når babyen gråter på soverommet oppe, hvis jeg er nede. Anonymkode: 98f35...d9b Hva du trenger og hva som er kjekt å ha, finner du ut av selv. Vi klarte oss uten baby call lenge, men da vi fikk den så forstod vi ikke hvordan vi hadde klart oss uten. Anonymkode: 31573...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:13 #13 Del Skrevet lørdag kl 20:13 Var i tvil selv. Men har kjøpt fordi jeg ønsker at baby skal sove ute i vogn på dagtid. Og jeg er en podcast queen som stort sett «alltid» hører på podcast når jeg gjør husarbeid, og jeg studerer og hører på endel webinarer. Så tror det er lurt sånn at jeg slipper å måtte gå rundt og lytte etter babyen. Anonymkode: 0604f...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:29 #14 Del Skrevet lørdag kl 20:29 Grüner skrev (37 minutter siden): Folk klarte seg jo før baby-call også AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Selv om det kan være kjekt å ha, er det absolutt ingen nødvendighet. Folk har hatt barn å passe på i 200 000 år, men babycall har vi vel kanskje hatt i 40 år? Tror det går helt fint uten, jeg. Det gjelder i stor grad mye annet babyutstyr også. Det er nesten ingenting man MÅ ha, men selvsagt mye som er kjekt å ha. Det å ha barn kan koste nesten ingenting de første par årene, og det kan koste en formue. Alt ettersom hvor villig man er til å svi av en masse penger på "kjekt-å-ha-ting", eller om man bare fokuserer på MÅ-delen og i tillegg skaffer MÅ-tingene brukt, gjennom arv eller på annet vis billig. Anonymkode: 119fe...535 Var vel litt vanligere for 40+ år siden at man enten hadde baby på seg alltid og sov sammen alle mann, eller at man lot baby gråte alene i mye større grad. Litt avhengig av tidsperiode man ser på. Så at man ikke trengte noe før betyr jo ikke at det ikke er fint å ha nå. Vi bor i liten leilighet og selv hjemme var babycall supert. Hørte da baby tidlig så jeg kunne noen ganger forhindre at hun våknet ordentlig. Og jeg/mannen kunne ha på øreklokker og høre på musikk/podcast uten å være redd for å ikke høre baby. Brukte den også på hytta, på besøk hos familie med hus, i vogna ute osv. Med utesoving i vogn syntes jeg og det var veldig praktisk med temperaturmåleren på babycallen som sa ifra om det ble for varmt eller kaldt, spesielt med tanke på overopphetning i vogna som jeg alltid var litt bekymret for. Anonymkode: dff12...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet lørdag kl 20:43 #15 Del Skrevet lørdag kl 20:43 Vi bruker fremdeles baby call til vår på 2,5. Synes det er veldig kjekt å kunne høre han raskt. Ofte drømmer han mareritt om natten og kan da bli urolig, fint at vi hører han og kan gå inn og berolige før han evt våkner helt. Som baby brukte vi den overalt og ga veldig frihet og trygghet til å f.eks å kunne sitte ute på balkongen om sommeren selv om han sover på rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:01 #16 Del Skrevet lørdag kl 21:01 Vi har både med kamera og uten. den uten kamera bruker vi når ungen sover ute i vogn. Da kan vi sette vogna hvor som helst avhengig av feks vær eller om vi skal holde på med noe ute så vogna står et annet sted. den med kamera hadde vi på rommet hennes helt til vi kuttet ut sprinkelsengen, da det var enklere å se om hun trengte oss hvis hun våknet eller fant roen igjen selv, nå i stor seng kommer hun bare ut til oss hvis det er noe så babycall er ikke nødvendig. Man finner ut hva som passer seg selv best. Det er noe du kan vente med å kjøpe tenker jeg, for noen har aldri brukt det mens andre (som vi) har brukt det omtrent daglig. Anonymkode: f15ac...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:40 #17 Del Skrevet søndag kl 11:40 Vi hadde ikke klart oss uten babycall med kamera. Ungen vår har sovet med oss i dobbeltsenga fra start, og da er det ekstremt nyttig å kunne se om han ruller mot kantene av senga. Selv om han hadde sovet i egen seng ville det også vært viktig her, han var ekstremt god på å sparke av seg babydyna helt fra start, og da var det greit å kunne se at han ikke fikk den over hodet, eller tippet sidelengs og havnet med hodet ned i madrassen (det skjedde også før han egentlig kunne rulle). Noen ganger satt han fast gulp i halsen i søvne og sleit med å puste, det hadde vi heller ikke fått med oss om vi bare satt i stua uten babycall, for han klarte ikke alltid gråte da, bare hostet. Og sånn generelt er det veldig deilig å slippe å gå inn til ungen hver gang man hører en lyd, ikke uvanlig at de gråter et sekund i søvne og så sovner igjen umiddelbart. Så ja, man må ikke ha det, men vi hadde vært mye mer stressa uten. Den uten kamera har vi brukt sjeldent (bor i blokk, baby sover aldri alene ute i vogn), mens den med har vært gull for oss. Anonymkode: 5ee08...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:47 #18 Del Skrevet søndag kl 11:47 Vi kjøpte babycall når eldste begynte å legges før oss på kvelden, ca 4 eller 5mnd. Bruker den når han sover ute i vogn også. Nå er han snart 2 år. Anonymkode: 0c583...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:04 #19 Del Skrevet søndag kl 15:04 Jeg brukte aldri det med mine to eldste barn. Hørte dem alltid hvis de gråt uansett. Kommer nok til å ha det denne gangen, fordi vi har flytta til et større hus som også er bedre lydisolert, slik at man ikke nødvendigvis hører hva som foregår oppe på soverommene når man sitter nede i stua. Bor du i en ganske liten leilighet vil jeg si det er unødvendig. Anonymkode: e8ca0...600 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:41 #20 Del Skrevet søndag kl 15:41 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor regner du med det? Det er vel ikke vanlig om man eks bor i blokk. Anonymkode: 98f35...d9b Fordi det er helt vanlig her i Norge at ungen(e) sover ute i vogn, selv hos de som bor i blokk setter gjerne ungen ut på balkongen i vogn. Hvertfall gjør de jeg kjenner som bor i blokk det. Anonymkode: cd50b...062 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå