AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:11 #41 Del Skrevet lørdag kl 21:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her 99% av tiden går det fint. Men i dag var en utrolig vanskelig dag, jeg skulle virkelig hatt hjelp med barna. Han måtte på jobb. Så jeg kom å tenke på kanskje det finnes en eller annen dag der han må være hjemme for å passe barna og ikke meg. Jeg mener ikke han skal passe på meg eller lage middag til meg. Men idag var det lørdag, de var hjemme. Anonymkode: 72487...e47 Da er det syk barnepasser (går på samme kvote som sykt barn). Anonymkode: 4c8a1...5a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:12 #42 Del Skrevet lørdag kl 21:12 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, og da har mannen fri, eller? Da er sykt barnepasser ikke aktuelt. Hvis han har arbeidshelg, kan han selvsagt bruke syk barnepasser. Men jeg forstår det ikke slik at det er tilfelle her? Litt vanskelig å skjønne hva TS mener. Anonymkode: 4c8a1...5a5 Nei han jobbet skrev hun Anonymkode: cacab...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:16 #43 Del Skrevet lørdag kl 21:16 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg skrev kanskje feil, men lurte på om det finnes noe. «Syk» kone dager eller noe som han kan bruke hvis det blir så tøft som det ble idag Anonymkode: 72487...e47 Mulig jeg misforstår, men dersom han jobber kveld/natt/helg og du er for syk til å ta deg av barna, så kan han bruke omsorgsdager, de kan også brukes ved «syk barnepasser», i dette tilfellet deg som er mor. Men ikke på dagtid når de uansett er på skole. Anonymkode: 56a46...6f0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:30 #44 Del Skrevet lørdag kl 21:30 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mulig jeg misforstår, men dersom han jobber kveld/natt/helg og du er for syk til å ta deg av barna, så kan han bruke omsorgsdager, de kan også brukes ved «syk barnepasser», i dette tilfellet deg som er mor. Men ikke på dagtid når de uansett er på skole. Anonymkode: 56a46...6f0 Takk! Dette jeg lurte på Anonymkode: 72487...e47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:39 #45 Del Skrevet lørdag kl 23:39 Jøss, dette var en ny vri. Man leser jo ofte om såkalte uføre damer som tar seg av mange barn og holder hus og hjem i orden og mann kommer hjem til ferdig middag hver dag 😅 Anonymkode: 6964a...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:52 #46 Del Skrevet lørdag kl 23:52 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jøss stått opp med feil bein du eller? Folk er faktisk glad i hverandre og holder sammen tross sykdom og funksjonsnedsettelser. TS -har dere vurdert privat eller kommunal hjelp? Tenker hjelp til rengjøring eller BPA? Anonymkode: a48db...bcb Veldig uvanlig at en mann blir værende hos en syk kone altså, kvinne pleier å bli hos sine menn som blir syke. Er jo bare å lese statistikkene på det. Ts, du må enten få inn folk utenfra som kan gjøre ting for dere eller presse deg selv mer. For mannen din kan ikke gjøre alt, da vil han iallfall forsvinne raskt eller i enda verre selv bli utbrent. Er for øvrig selv kronisk syk og alene og her må jeg bare gjøre tingene for hvis ikke blir ingenting gjort. Kjenner flere som er alene med alt fra fatigue etter kreftsykdom og ME og vi alle er opp og går, fordi vi må. Nå har jo du noen å dele ting med men som sagt, statistisk sett så forsvinner menn raskt når sykdommen kommer i samlivet. Anonymkode: 9a9fe...79d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:07 #47 Del Skrevet søndag kl 00:07 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Veldig uvanlig at en mann blir værende hos en syk kone altså, kvinne pleier å bli hos sine menn som blir syke. Er jo bare å lese statistikkene på det. Ts, du må enten få inn folk utenfra som kan gjøre ting for dere eller presse deg selv mer. For mannen din kan ikke gjøre alt, da vil han iallfall forsvinne raskt eller i enda verre selv bli utbrent. Er for øvrig selv kronisk syk og alene og her må jeg bare gjøre tingene for hvis ikke blir ingenting gjort. Kjenner flere som er alene med alt fra fatigue etter kreftsykdom og ME og vi alle er opp og går, fordi vi må. Nå har jo du noen å dele ting med men som sagt, statistisk sett så forsvinner menn raskt når sykdommen kommer i samlivet. Anonymkode: 9a9fe...79d Har man ME hjelper det ikke at man må. Man klarer ikke å stå, løfte armene, snu seg osv. Hilsen alvorlig ME syk. Anonymkode: 61499...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:16 #48 Del Skrevet søndag kl 00:16 https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/permisjoner/rett-til-permisjon-ved-barns-og-barnepassers-sykdom/ Her Hi. Anonymkode: 61499...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet søndag kl 21:02 #49 Del Skrevet søndag kl 21:02 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå