AnonymBruker Skrevet i går, 19:40 #1 Del Skrevet i går, 19:40 Hei. jeg er kronisk syk, mannen stiller opp 100% han tar seg av barn, hus, regninger og hjem. Men han har også en jobb. Noen dager er ekstra vanskelige og da klarer jeg ingenting hjemme, men han må jo på jobb. Han kan jo ikke bli sykemeldt fordi jeg er dårlig. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 72487...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:44 #2 Del Skrevet i går, 19:44 Han kan bli sjukmeldt dersom hans totale belastning blir for stor. Som førebygging mot å bli utbrent/deprimert. Men det er jo ikkje for alltid. Har de økonomi til å ansette vaskehjelp ein gong i veka? Kjøpe matkasser slik at de slepp å planlegge/handle middag? Har de besteforeldre eller vener som kan avlaste med barnevakt? Eller ein ungdom i nabolaget som kan passe dei for litt lønn? Anonymkode: 0f137...946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:02 #3 Del Skrevet i går, 20:02 Spørsmålet er jo hvorfor han skal være sammen med deg sånn egentlig? Gjør absolutt alt, er den som tjener pengene, hva bidrar egentlig du med? Klart han blir sliten, hvem tar vare på hans behov? Blir nok skilsmisse det der, da får han en ny dame som kan gi han fokus, bidra i inntekt og drift av hjemmet. Er jo ikke du som skal klage her, og nei, man blir ikke sykemeldt for å ha en partner som ikke bidrar. Anonymkode: b76a8...9bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:10 #4 Del Skrevet i går, 20:10 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei. jeg er kronisk syk, mannen stiller opp 100% han tar seg av barn, hus, regninger og hjem. Men han har også en jobb. Noen dager er ekstra vanskelige og da klarer jeg ingenting hjemme, men han må jo på jobb. Han kan jo ikke bli sykemeldt fordi jeg er dårlig. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 72487...e47 Da kan dere få hjemmesykepleie og hjemmehjelp gjennom kommunen, men den er inntekts-basert, så det kan jo koste litt. Hvis du er veldig syk i perioder, kan han få pleiepenger. Kanskje ville du kunne hatt hjelp av kognitiv terapi, siden de aller fleste kronisk syke også blir utmattet av å ha vondt, samt av krav og forventninger fra samfunnet rundt. Greier du å ha faste rutiner som kan avlaste mennen din? Anonymkode: e64f4...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:11 #5 Del Skrevet i går, 20:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spørsmålet er jo hvorfor han skal være sammen med deg sånn egentlig? Gjør absolutt alt, er den som tjener pengene, hva bidrar egentlig du med? Klart han blir sliten, hvem tar vare på hans behov? Blir nok skilsmisse det der, da får han en ny dame som kan gi han fokus, bidra i inntekt og drift av hjemmet. Er jo ikke du som skal klage her, og nei, man blir ikke sykemeldt for å ha en partner som ikke bidrar. Anonymkode: b76a8...9bb Jøss stått opp med feil bein du eller? Folk er faktisk glad i hverandre og holder sammen tross sykdom og funksjonsnedsettelser. TS -har dere vurdert privat eller kommunal hjelp? Tenker hjelp til rengjøring eller BPA? Anonymkode: a48db...bcb 6 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet i går, 20:12 #6 Del Skrevet i går, 20:12 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spørsmålet er jo hvorfor han skal være sammen med deg sånn egentlig? Gjør absolutt alt, er den som tjener pengene, hva bidrar egentlig du med? Klart han blir sliten, hvem tar vare på hans behov? Blir nok skilsmisse det der, da får han en ny dame som kan gi han fokus, bidra i inntekt og drift av hjemmet. Er jo ikke du som skal klage her, og nei, man blir ikke sykemeldt for å ha en partner som ikke bidrar. Anonymkode: b76a8...9bb Herregud for en kommentar!? Kan det være at de elsker hverandre, kanskje? 6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #7 Del Skrevet i går, 20:14 Men hva er det som må gjøres som er så prekært at det ikke kan vente til han kommer hjem, da? Anonymkode: 2b424...d87 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #8 Del Skrevet i går, 20:14 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei. jeg er kronisk syk, mannen stiller opp 100% han tar seg av barn, hus, regninger og hjem. Men han har også en jobb. Noen dager er ekstra vanskelige og da klarer jeg ingenting hjemme, men han må jo på jobb. Han kan jo ikke bli sykemeldt fordi jeg er dårlig. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 72487...e47 Er i samme situasjon, jeg har alvorlig grad av ME. Mannen har vært sykemeldt og utbrent en gang, han viser også tegn til utmattelse. Nå er heldigvis ungene våre store men det har ikke vært lett de 7 årene jeg har vært syk. Vi har privat vaksehjelp og handler mat på Oda. Har ikke søkt BPA men vurderer, bare redd det er stress med det både for meg og mannen (han har mye hjemmekontor) . Ikke lett dette her. Anonymkode: a48db...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Men hvorfor skal han sitte hjemme med deg...? Anonymkode: 6310a...0e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva er det som må gjøres som er så prekært at det ikke kan vente til han kommer hjem, da? Anonymkode: 2b424...d87 Tror TS tenke på tips og hvordan man kan avlaste mannen , siden hun ikke kan hjelpe til særlig. Anonymkode: a48db...bcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Hjmmesykepleie/hjemmehjelp eller frigjør han i form av at dere går fra hverandre? Må være temmelig jævlig for han. Anonymkode: bd413...b0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hjmmesykepleie/hjemmehjelp eller frigjør han i form av at dere går fra hverandre? Må være temmelig jævlig for han. Anonymkode: bd413...b0d Artig å tråkke på mennesker som er i en sårbar situasjon? TS har sikkert tenkt at dette er noe som kan skje. Er syk selv med lignende utfordring som TS -tro meg man har evig dårlig samvittighet for at man har blitt syk og er prisgitt hjelp fra ektefelle og at man synes selvfølgelig synd på den som får en ekstra byrde. Hadde TS sagt hun hadde hatt alvorlig kreft så hadde du neppe kommet med den bemerkningen. Anonymkode: a48db...bcb 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hei. jeg er kronisk syk, mannen stiller opp 100% han tar seg av barn, hus, regninger og hjem. Men han har også en jobb. Noen dager er ekstra vanskelige og da klarer jeg ingenting hjemme, men han må jo på jobb. Han kan jo ikke bli sykemeldt fordi jeg er dårlig. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 72487...e47 Er ufør, og syk,MEN jeg gjør mye mer enn jeg klarer og tar virkelig i hjemme. Har ikke samvittighet til å sitte på ræven å se på at mannen skal stå med alt av hus,barn og jobb alene.. En liten periode for å hente deg inn pga alvorlig syk der du absolutt ikke kan bidra med noe ok, ta det rolig og bli bra! Men i lengden, så må alle prøve å gjøre noe. Og JA jeg er syk på mange måter. Det er tungt, men man MÅ prøve!Litt og litt. Tvilet på at alle menn kommer til å holde ut ett helt liv med å ta alt! Ja det er tungt å være syk, en grunn til man er hjemme, men noe må man kunne klare? Om det ikke er sykdom som gjør deg HELT utslått i en liten periode. Klarer du ikke å hjelpe med å få barna klare så han kan levere i bhg/skole? så hviler du mens de er vekke og så må han få kortere dager om det lar seg gjøre? Anonymkode: 40034...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hjmmesykepleie/hjemmehjelp eller frigjør han i form av at dere går fra hverandre? Må være temmelig jævlig for han. Anonymkode: bd413...b0d Vil han få mindre å gjøre av at TS ikke er i huset? Om hun er så dårlig som hun sier kan hun vel ikke ha barna så da blir han jo like alene om barn og hus som nå? Er barna små TS? Har dere familie rundt som kan hjelpe til? Er jo mange som har hus og barn alene uten at de må sykemeldes av den grunn men skjønner jo at det sikkert er ekstra belastning når det er en annen voksen der men den personen er syk. Anonymkode: cf0a6...aff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Jeg skjønner ikke helt hva han skal gjøre hjemme mens du også er hjemme og for syk til å gjøre husarbeid? Mener du at du ikke får til å gjøre husarbeid på dagen? Det gjør jo ikke vi hvor begge foreldre er i jobb på dagen heller, det hudarbeidet gjøres på andre tidspunkt. Det er heller ikke alt vi rekker å gjøre. Da må vi senke terskelen for hva som er ok . Dere kan senke terskelen, og kjøpe dere tjenester. Barna kan hjelpe, hvis de er store nok. Mannen min er sykmeldt nå, i starten var han for syk til å gjøre noe som helst hjemme. Da falt absolutt alt på meg. Da må man gjøre så godt man kan, og kutte ut alt som ikke MÅ gjøres. Anonymkode: 4c8a1...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Har jo litt å si hva som feiler vedkommende å da, å hvor lenge situasjonen har vedvart. Kan sykdommen forbedres eller forverres ved aktivitet? Om ts er så syk at hun ikke greier noe mens barna er på skole/barnehage må de jo søke om hjemmehjelp, vaskehjelp og annen avlastning. Vet noen pårørende søker om omsorgsstønad for tapt arbeidsinntekt ved omsorg for familie. Anonymkode: 30467...feb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden Ts her mannen skal ikke sitte hjemme med meg, men å lage mat og ta seg av barna fordi jeg ikke klarer det. Har en utrolig tung uke Anonymkode: 72487...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her mannen skal ikke sitte hjemme med meg, men å lage mat og ta seg av barna fordi jeg ikke klarer det. Har en utrolig tung uke Anonymkode: 72487...e47 Men da må han gjøre det alene? Hva tror du aleneforeldre gjør? Folk som har partner som jobber i Nordsjøen? Hvis du er for syk til å gjøre noe hjemme denne uka, så må han gjøre det. Han kan selvsagt ikke sykmeldes for å passe unger og lage middag. Anonymkode: 4c8a1...5a5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Spørsmålet er jo hvorfor han skal være sammen med deg sånn egentlig? Gjør absolutt alt, er den som tjener pengene, hva bidrar egentlig du med? Klart han blir sliten, hvem tar vare på hans behov? Blir nok skilsmisse det der, da får han en ny dame som kan gi han fokus, bidra i inntekt og drift av hjemmet. Er jo ikke du som skal klage her, og nei, man blir ikke sykemeldt for å ha en partner som ikke bidrar. Anonymkode: b76a8...9bb Ts her. skal prøve å svare deg så godt jeg kan. han skal være sammen med meg fordi når jeg har 20 gode dager i mnd stiller jeg opp, vasker, bretter tøy, lager middag, frokost og lunsj. Rydder og ordner alt så han ikke trenger å tenke på noe. Lar han sove ut når han har fri. Tar meg av barna, henter og leverer de, gjør lekser, følger de på fritidsaktiviteter. jeg har en utrolig tung uke nå, er kronisk syk, men gir 110% fordi jeg føler det ikke er synd på meg selv om jeg ikke får gjort noe med sykdommen min. Anonymkode: 72487...e47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her mannen skal ikke sitte hjemme med meg, men å lage mat og ta seg av barna fordi jeg ikke klarer det. Har en utrolig tung uke Anonymkode: 72487...e47 Ungene er da i barnehage eller på skole? Og han klarer da å stelle i stand noe mat uten å måtte sykemeldes? Hva tror du aleneforeldre gjør? Og ærlig talt, når du er hjemme hele dagen klarer du å forberede noe middag litt og litt igjennom dagen. Sett potet på kok og klask noen fiskekaker i en stekepanne liksom, så ille er der ikke. Anonymkode: 6310a...0e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå