Gå til innhold

Kaffebar som lar gjestene selv betjene melkekartongen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt te flere ganger, men det har kommet uten melk. Da ber jeg dem bare om å helle opp i teen for meg. De siste gangene har de gitt meg melkekartongen og latt meg helle oppi selv.  Er ikke det ganske uhygenisk når det er et serveringssted? De vet jo ikke om jeg har vasket hendene før jeg tar i den. 

Dette var Espressohouse.   Til sammenlikning ser jeg at Kaffebrenneriet ikke lar meg plukke kopp og skje på egenhånd. De gir det til meg. 

Hadde dere tenkt at det var ok å la kunden betjene melkekartongen?

Anonymkode: c0703...09b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du at gjester tar seg på tissen og så fingrer melkekartongen? 

Anonymkode: 5be37...11b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vasker ikke de bak kassa hendene vær gang de tar på melkekartonger. Den vaskes heller ikke ved levering fra meieriet. 

Så uansett hvor mye du vrir og vender på det så er den melkekartongen aldri rein 👍

Anonymkode: 46e0d...901

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hva gjester gjør før de betjener kartongen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg ikke..😂 slutter ikke å bli overrasket over andres hygiene 😑

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå vasker ikke de bak kassa hendene vær gang de tar på melkekartonger. Den vaskes heller ikke ved levering fra meieriet. 

Så uansett hvor mye du vrir og vender på det så er den melkekartongen aldri rein 👍

Anonymkode: 46e0d...901

Nei det vet jeg. Men de har jo noen regler for hygiene på arbeidsplassen også.  For de vasker vel hendene før de starter på øka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt te flere ganger, men det har kommet uten melk. Da ber jeg dem bare om å helle opp i teen for meg. De siste gangene har de gitt meg melkekartongen og latt meg helle oppi selv.  Er ikke det ganske uhygenisk når det er et serveringssted? De vet jo ikke om jeg har vasket hendene før jeg tar i den. 

Dette var Espressohouse.   Til sammenlikning ser jeg at Kaffebrenneriet ikke lar meg plukke kopp og skje på egenhånd. De gir det til meg. 

Hadde dere tenkt at det var ok å la kunden betjene melkekartongen?

Hvorfor er det uhygienisk? Melken er jo oppi en kartong og kundene holder jo bare i kartongen og drikker jo ikke av tuten. Det eneste en må passe på er at melken ikke blir stående for lenge framme i romtemperatur. Men det er jo uavhenging av hvem som tømmer i melken.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jo uansett ikke noe å si for melken i kartongen .

Anonymkode: 94939...6a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier folk å putte fingrene i melkekartongen? Nei, det tror jeg ikke. Og du rører vel heller ikke i koppen din med fingrene? 

Anonymkode: 2bc9d...b80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke hva gjester gjør før de betjener kartongen. 

Det vet du ikke med de ansatte heller.  Høres ut som du har litt OCD.

Endret av Grüner
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OCD much?

Er det ikke enklere å bare drikke te hjemme om du er så over sensitiv?

Anonymkode: 37b07...e83

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste sykehus til og med, heller pasientene melk/jus fra kartongene selv, da må det vel være greit på en kafé 😂

Anonymkode: e68e8...420

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

OCD much?

Er det ikke enklere å bare drikke te hjemme om du er så over sensitiv?

Anonymkode: 37b07...e83

Jeg tenkte ikke på meg selv her. For meg er det samme om jeg eller de heller i melka.  Jeg tenkte på betjeningen at de kanskje ønsket å unngå slike berøringspunkter når de skal betjene alt mulig annet der. Det smitter jo ikke over på melka, men om folk har urene hender så kan det jo bli litt gris som de kan føre over til alt mulig annet.  

Men det er sikkert Corona som henger igjen hos meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

På de fleste sykehus til og med, heller pasientene melk/jus fra kartongene selv, da må det vel være greit på en kafé 😂

Anonymkode: e68e8...420

Men der legger de opp til selvbetjening. Det blir kanskje annerledes på en Cafe? eller? Siden de var på opptatt av at jeg ikke skulle ta en kopp selv på Kaffebrenneriet, så ville jeg tro at de på cafeer heller ikke ønsket at kundene skulle betjene melkekartongene. 

For meg er det helt greit å helle selv. Jeg tenkte mer på betjeningen og at folk nødvendigvis ikke har så god håndhygiene når de skal ta på ting og tang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med en cafe/hotellbuffet etc som ofte har en "stasjon" med sukker, melk/kaffefløte mm i kanne som står framme slik at man kan forsyne seg? 

Tenker at dette er helt ok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hadde ikke bekymret meg nevneverdig, men jeg har uansett alltid med meg en liten flaske med håndsprit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan forsyner du deg på hotellbuffet?

I kantina på jobb? 

Desinfiserer du melkekartongene du kjøper på Rema, før du setter dem i kjøleskapet? 

Anonymkode: e6c73...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reagerer så voldsomt på dette, så legg merke til at personalet ikke vasker seg på hendene mellom hver gang de mottar penger heller. 

Anonymkode: 4e9c6...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar til og med på dørhåndtak og stoler mens jeg er på kaffebar. Lever fortsatt.

Anonymkode: 31048...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...