AnonymBruker Skrevet 5. april #1 Skrevet 5. april Kjøpte en eiendom for 17,5 mill og har 6 mill i lån og har rente på 5,34. Siden jeg kjøpte for mange år siden fikk jeg nylig en ny e-takst på at eiendommen er verdt 27 mill. Ringte banken min for å forhandle om bedre rente siden verdistigningen er såpass stor men fikk beskjed om at renten jeg har, er det beste de kan tilby. Høres dette riktig ut eller bør jeg forhøre meg med flere banker? Syntes det er merkelig at en såpass stor økning i verdi ikke skal spille inn på renten. Anonymkode: 383b1...575
Ny Bruker Skrevet 5. april #2 Skrevet 5. april Jeg har aldri forstått hvorfor bankene kan være interesserte i å senke renten når boligen stiger i verdi. Hva vinner de på det? Alternativet er å søke lån hos andre banker og så forhandle med egen bank om å matche tilbudet man fikk et annet sted. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #3 Skrevet 5. april Du har temmelig god rente, og belåningsgraden din var i utgangspunktet så lav at jeg ikke er overrasket over at enda lavere belåningsgrad ikke påvirket noe. Jeg tror at belåningsgraden er viktigere når man har over 50% lån. Om man går fra 90% til 75% er noe annet enn om man går fra 33% til 15%. Anonymkode: 871c7...732
AnonymBruker Skrevet 5. april #4 Skrevet 5. april Få konkurrerende bank til å gi bedre tilbud og true med å flytte lånet om de ikke matcher. Anonymkode: 9919f...52c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april #5 Skrevet 5. april Jeg synes du har bra rente. Har 5,39 og får ikke noe lavere noe andre steder. Anonymkode: 6e053...9c1
AnonymBruker Skrevet 5. april #6 Skrevet 5. april Tror ikke økt verdi har så mye å si når du allerede har så lav belåningsgrad. Anonymkode: 0a393...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå