Gå til innhold

Noen som har hatt dårlig magefølelse før Ma/sa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Anyone? Jeg har akkurat vært gjennom en MA i uke 11 og har hele veien hatt en dårlig følelse og derfor (heldigvis nå) klart å ikke glede meg så mye.

Vi hadde litt lav hcg, men legene sa det var helt normalt. Dårlig magefølelse. Hjerterytmen var litt lav statistisk sett for uken vi var i, men legene sa igjen at det var normalt. Fortsatt dårlig følelse. Fikk høre hjerte, men til slutt sluttet det å slå. Jeg visste hele tiden at jeg ikke kom til å få noe barn ut av denne graviditeten. Var bare noe som så sterkt "sa" det til meg. Andre som har opplevd det samme? Er det underbevisstheten?

Anonymkode: 4b764...055

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Hadde dårlig mage følelse før MA i uke 11 selv med mante ultralyder som viste normal vekst(var på ultralyd bare dager før hjertet stanset og alt så normalt ut) og SA i uke 5. bare en ulmende følelse av noe var «off». 

Anonymkode: 2b8c9...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde dårlig følelse fra uke 5. fikk mye symptomer som forsvant, så kom de tilbake. I uke 6 på ul var ikke ting som «forventet», men en uke senere var alt normalt. Slo meg ikke til ro og venta på at noe skulle skje. Deretter forsvant symptomene over natten i uke 8 og jeg bare visste at nå var det over. Ny ul samme dag som bekrefta det. Klarte aldri glede meg over dette, jeg bare hadde en følelse fra start om at dette ikke kom til å gå bra 😅 Sa det også til flere venninner at det ikke kommer til å bli noe baby av dette.

Anonymkode: c6a17...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , kjente det var noe galt når gravid symptomene avtok .... Og det viste seg være helt riktig . Ingen hjerteaksjon når kom på legevakta for sjekk . Uke 11 , stoppet i uke 9 ca ,så tok litt tid før symptomene avtok ... 

Gravidtesten var også helt blass i fargen , i motsetning til de første som hadde sterke normale og tydelige teststreker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Syns hcg ved positiv test var lav. To dager etterpå var den mye mer enn dobblet og jeg leste veldig raskt stigning i hcg kunne være tvillinger eller noe galt med foster. Var på tidlig ultralyd i uke 8. De fant hjerteslag og et foster, men fosteret ble målt til 6+4, til tross for at jeg visste det var uke 8 pga IVF. De beroliget oss med å si at det kan være vanskelig å måle korrekt fordi de er så små, men jeg hadde dårlig magefølelse. Brystene har siste uka gradvis blitt mindre ømme, og kvalmen noe avtagende. Begynte å blø i går, var på UL i dag, uke 9+4. UL viste et foster, men de fant ikke hjerteslag, og ble målt til uke 7 🥺 I kveld har det kommet noen vonde tak, smerter i korsryggen og ganske store blødninger. 

Anonymkode: bf426...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foorige svangerskap hadde jeg en dårlig følelse hele veien ja. Selv med UL i uke 8 og 10 der alt så normalt ut. På ordinær tidlig ultralyd i uke 12, ba jeg om å gå rett på ultralyden fordi jeg ville se om det var liv før vi fylte ut papirene. Og da hadde hjertet sluttet å slå for 3-4 dager siden.

Var så rart, for en kveld uka før la kjæresten øret inntil magen, og da kjente vi begge en bevegelse. I ettertid tenker jeg at det kanskje var den kvelden livet ebbet ut, og at det var en slags siste hilsen💕

Anonymkode: 46d19...c83

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 18.42):

Anyone? Jeg har akkurat vært gjennom en MA i uke 11 og har hele veien hatt en dårlig følelse og derfor (heldigvis nå) klart å ikke glede meg så mye.

Vi hadde litt lav hcg, men legene sa det var helt normalt. Dårlig magefølelse. Hjerterytmen var litt lav statistisk sett for uken vi var i, men legene sa igjen at det var normalt. Fortsatt dårlig følelse. Fikk høre hjerte, men til slutt sluttet det å slå. Jeg visste hele tiden at jeg ikke kom til å få noe barn ut av denne graviditeten. Var bare noe som så sterkt "sa" det til meg. Andre som har opplevd det samme? Er det underbevisstheten?

Anonymkode: 4b764...055

Ekspander  

Ja dessverre.

Jeg hadde kvalme fra en annen verden. Og kvalmen ble trigget av bevegelser, smått og stort. Det var ekstremt og ubehagelig. Minus 6kg.  Det måtte være noe galt. Ingen symptomer eller plager uten om det. 

Bestilte UL time, fikk time i uke 12 Fostret var død siden uke 5. 

Hadde gått rundt med død foster som gjorde meg syk. Kroppen begynte å støte den ut dagen etter UL uten tiltak. 

Anonymkode: 269cd...60d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjempe dårlig magefølelse når vi opplevde exu, mens legene var super optimistiske. Magefølelsen skal man ikke skimte av. 

Anonymkode: f48b7...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde dårlig magefølelse på alle mine 3 spontanaborter. Bare visste at noe var gærent liksom. Med de 3 andre som har gått bra har jeg vært totalt avslappet, null bekymring for å miste🤷‍♀️ Litt rart da.. 

Anonymkode: a2434...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merket at det skjedde "noe". Plutselig forsvant en del av gravidsymtomene, og da vi var på UL fikk vi det bekreftet.

Anonymkode: af6dd...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...