Gå til innhold

Sverget på at jeg aldri skulle veie 100 kg igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men i dag viste vekta 100 kg. 

Har vedlikeholdt på 89 kg i ett års tid. Så skjøt vekta i været nå på nyåret. Ja, jeg har gått opp 11 kg siden januar. 

Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive det her. Jeg er lei meg, skuffet, mistet motivasjonen. Sint fordi jeg har latet som om jeg er blind når jeg har visst veldig godt at jeg har spist altfor mye. Klærne mine passer snart ikke lenger, alt er trangt, alt er tungt. Likevel sier hodet mitt til meg at det bare er å gi faen og spise så mye jeg vil, det betyr ikke noe uansett for er ikke slik at jeg skal bli gammel uansett.. 

Å være deprimert og ha spising som coping mechanism er virkelig ingen spøk. Det suger så inn i helvete. 

Anonymkode: 292c3...fda

• Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:gruppeklem: Sender deg en klem. Har du noen å snakke med? Fastlegen kan ofte hjelpe med både samtaler og en del oppfølging, og kommunen har lavterskeltilbud. Høres ut som du trenger det når du er deprimert og sliter. Ikke godt å gå med tingene alene 💚

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er i alle fall to… er drit forbannet på meg selv for å ha levd på smågodt og pizza siden jul, fordi det er det eneste som gjør meg glad 🙈 Ser meg selv i speilet og det er krise. Jeg er blubbete i ansiktet og klærne (som i utgangspunktet er 2 størrelser over der jeg burde være) strammer overalt og det er ekkelt og ubehagelig.

Anonymkode: d96b0...f95

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet hvordan det er! Jeg skulle aldri veie 96 igjen når jeg hadde gått ned til 70. 10 år frem i tiden så kom jeg meg opp på 120. Mental uhelse suger! Ikke var så hard mot deg selv! Du kommer deg ned igjen! Jeg også! Vi fikser dette! 🩷

Anonymkode: 6ff80...989

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du? Hallo? Dette klarer du! Start nå og begynn med trening i morgen. Jeg lover deg at det er verdt jobben og alle heier på deg. Du kan lett ned gå ned 10 kg til sommeren om du vil. Jeg er helt sikker på du klarer det. Gjør hva enn som motivere deg.

Anonymkode: 6b2a9...0e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig lett å ty til trøstespising når man er deprimert, man må bare bli streng med seg selv på en måte. Istedenfor noe usunt, så ha gjerne noe frukt eller knaskerøtter tilgjengelig for å dempe trangen for å spise.

Men du må bare ta småskritt om gangen, hjelper ikke å hoppe altfor høyt på en gang.  Men som andre skriver her, dette klarer du etterhvert og heier på deg :)

Endret av Breeze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk dere. Det er godteri, sjokolade, potetgull og alt det drittet som er problemet. Spiser normalt av vanlig mat, men kaster jo i meg alt mulig helvetes søppel. 

Jeg tror jeg kan gå ned relativt raskt om jeg bare kutter ut all sjokoladen og potetgullet. Men så er det å gjøre det da... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke alene. 

Gikk opp 20 kg fra juli til september etter vekttap. Har gått opp og ned de samme 4-5 kiloene siden september/oktober!! Jeg bruker 2-3 uker på å gå ned 4 kg, går på en smell og går opp 5 kg på to dager. Så går jeg opp og ned den siste kiloen i ukesvis før jeg endelig klarer å gå ned 4 kg til, så skjer det igjen og jeg går opp 4-5 kg på to dager. Holdt på slik siden oktober, er så dritt lei!! 

Er deprimert og bruker mat. Overspiser til jeg ikke får til å røre meg. 

Anonymkode: 89e97...4df

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men i dag viste vekta 100 kg. 

Har vedlikeholdt på 89 kg i ett års tid. Så skjøt vekta i været nå på nyåret. Ja, jeg har gått opp 11 kg siden januar. 

Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive det her. Jeg er lei meg, skuffet, mistet motivasjonen. Sint fordi jeg har latet som om jeg er blind når jeg har visst veldig godt at jeg har spist altfor mye. Klærne mine passer snart ikke lenger, alt er trangt, alt er tungt. Likevel sier hodet mitt til meg at det bare er å gi faen og spise så mye jeg vil, det betyr ikke noe uansett for er ikke slik at jeg skal bli gammel uansett.. 

Å være deprimert og ha spising som coping mechanism er virkelig ingen spøk. Det suger så inn i helvete. 

Det er ikke for sent, går bra. Stor klem. Du kan gjøre endringer fremover, selv små. Ta en dag av gangen, finn en annen koping mekanisme, men tilgi deg selv, du har gått på trynet, det gjør folk med usunne måter å handtere ting på. Enten det er røyk, dop, alkohol osv, eller mat. Dette går bra, det er en ny dag i morgen, nye valg og nye muligheter. 

Anonymkode: 77700...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Panikk følelse!!!! Kjenner meg igjen å har lakt på meg 15 kilo siden jul og hadde lovet meg selv at det IKKE skulle skje flere ganger, men here we are again…

ingen klær passer og nå har jeg faktisk grått i dag fordi jeg blir så fortvila!! Det er den sommeren som stresser meg opp enda mere!! Nå vil jeg bare være i Januar så jeg hadde hatt mere tid på meg.

Jeg spiser en hel Almondy kake og en hel plate med sjokolade alene på under 3 kvarter og jeg bryter innpå alt jeg ser, har i skapene og det jeg kan ha penger til.. 

Har virkelig lida under spise forstyrrelser og mye overspising!!!!!! Er så mentalt sliten og lei nå…

Håper ikke jeg bare deppa deg enda mere ned nå, men jeg føler med deg skal du vite ❤️ Måtte vi begge to få det bedre å gå NED👍

Anonymkode: 3c590...e98

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet hva du snakker om, jeg veide 100kg for noen år siden, og for 1,5år siden så gikk jeg ned til 75kg, men så skjedde det noe fælt og jeg gikk opp til 80kg ifjor som jeg klarte å opprettholde hele året men før jul skjedde det noe mer og i starten av Februar veide jeg 89,7kg. Klarte heldigvis å stoppe der og nå er jeg nede på 83kg. Husk at hvis du ikke stopper så fortsetter det bare, og du kommer til å føle deg enda værre på 120kg enn 100kg, så vær takknemlig for at du stopper nå også prøver du igjen! :) Du trenger ikke kutte ut alt godt, tell kaloriene så har du plass til litt godt hver dag. Jeg foreks. spiste i Februar 30g sjokolade nesten hver dag (fikk i gave) og gikk fortsatt ned i vekt. Dette klarer du, lykke til!

Anonymkode: b0dc7...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først; en god klem til deg🤗

Du har klart og mestret dette før, dette vil du klare igjen. Skriv ned tiltakene eller si de høyt til deg selv og gjennomfør! Bytt ut spisecopinga med turer ut, helt til DU klarer å kontrollere det.

Naturen er noe av den beste medisinen mot depresjon, angst og smerter. Du vet det selvsagt allerede, men det er fort at slik knowledge blir borte i alt annet støy.

Er du klar for å ta et tak?

Anonymkode: 43ee0...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har fått nok. Om jeg føler for å overspise, trøstespise, hva nå enn jeg gjør, så får jeg bare grine og bli hysterisk og stå i det. Eventuelt prøve å finne en verdig erstatter, som ikke får meg til å gå opp i vekt. 

Takk for svar dere. Var bare synd at jeg måtte gå opp i vekt igjen for å skjønne hvor ille denne spisingen faktisk er. Når jeg ser på svarene her så er det virkelig ikke verdt å holde på sånn, det er så trist å se at andre kan relatere, jeg føler med dere alle. ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg den første episoden til podcasten Linnea Myhre som har kommet ut. Den handler om akkurat det her egentlig❤️ hjalp meg mye iallefall 

Har du vurdert wegovy? Psykolog kan også være til hjelp❤️

Klem sendes! Dette klarer du👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...