Gå til innhold

Tise bud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk et bud på Tise for et par sko som opprinnelig kostet 2000kr noe. De har virkelig nesten ikke blitt brukt og ingen bruksmerker. Fikk et bud på 1000kr. Er det fair? La dem ut for 1500. 

Anonymkode: df625...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke godkjent det budet selv, men kanskje kommet med motbud på 1200,- eller noe. Jeg pleier å være villig til å gå ned LITT i pris hvis noen byr, men å legge inn et bud der 1/3 av satt pris er fjernet synes jeg er ganske frekt.

Anonymkode: b944c...d8b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja synes du har fått et fair bud. Du har jo priset de altfor høyt i utgangspunktet.

Anonymkode: 5060f...cb8

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg hadde ikke godkjent det budet selv, men kanskje kommet med motbud på 1200,- eller noe. Jeg pleier å være villig til å gå ned LITT i pris hvis noen byr, men å legge inn et bud der 1/3 av satt pris er fjernet synes jeg er ganske frekt.

Hvorfor er det frekt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakv pris av ny er normalt så ikke å regne med du vil få noe mer

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å legge ut på finn/tise bør være halvparten (minst!) av ny pris, ja. 
Ellers kan man like så godt kjøpe på salg i butikk.

Anonymkode: f2325...ceb

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko er ofte på salg 20-40% gjerne 50% og. Så eg vil si du her heldig hvis du får 50% av ny. Det eg har kjøpt er mye dyrer ting. Som ikke har vert andre sin kroppsdeler i. Da begynner eg med 50% av 50% eller en 1/4 ish

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det frekt?

Selger har jo satt en pris som vedkommende tenker er fornuftig..? Helt greit å prute litt, men skambud er ganske frekt - sånne besvarer jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Frakt og gebyr til Tise kommer i tillegg, så da kjøper jeg heller nytt enn å spare 2-300 kr på brukt…

Anonymkode: 5b931...310

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Frakt og gebyr til Tise kommer i tillegg, så da kjøper jeg heller nytt enn å spare 2-300 kr på brukt…

Anonymkode: 5b931...310

Ikke sant! Blir fort 80+ kr mer enn prisen

Anonymkode: dd9c3...9ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selger har jo satt en pris som vedkommende tenker er fornuftig..? Helt greit å prute litt, men skambud er ganske frekt - sånne besvarer jeg aldri.

Det var da ikke et skambud TS fikk? Hun fikk et bud er mer reelt hva varen er verdt når den er brukt

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt et greit bud. Synes selv at brukte sko med kun 25% avslag i forhold til nypris var utrolig dyrt, så hadde nok budt det samme.

Med mindre tingen er utrolig billig tar jeg det alltid som en selvfølge at en ting er lagt ut til litt over hva selger egentlig vil selge for. Så byr alltid litt under oppgitt pris.

Anonymkode: 9eb7f...285

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det var da ikke et skambud TS fikk? Hun fikk et bud er mer reelt hva varen er verdt når den er brukt

Jeg synes absolutt det er skambud når noen byr 500,- under satt pris, som i dette tilfellet var 1500,-. For et par sko som er så og si nye er 1500,- en fair pris hvis de kostet 2000,- nye. Jeg selger mye på tise selv, og legger meg aldri så lavt som halv pris av ny pris på dyre ting. Får alltid solgt likevel, men noen ganger tar det litt tid 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes absolutt det er skambud når noen byr 500,- under satt pris, som i dette tilfellet var 1500,-. For et par sko som er så og si nye er 1500,- en fair pris hvis de kostet 2000,- nye. Jeg selger mye på tise selv, og legger meg aldri så lavt som halv pris av ny pris på dyre ting. Får alltid solgt likevel, men noen ganger tar det litt tid 👍🏻 

For dyre ting som fesk vesker eller limited editions så er jeg enig med deg, da kan man legge seg høyere enn 1/2 pris.

Men for et par sko som koster 2000 nye er jo 1500 for et par brukte overpris. Sko er det ofte tilbud på og om det så bare er 10% så kan jo kjøpe de nye og tar man med frakt som man som regel får gratis over den summen i nettbutikker så er det jo omtrent samme pris. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes budet du fikk var helt fair. Hvis du ikke vil selge for den prisen, kan du by mot, men jeg synes du ba om for mye i utgangspunktet.

Anonymkode: 8a432...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...