AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #81 Del Skrevet 21 timer siden Uanonym bruker skrev (På 6.4.2025 den 12.00): Enig i dette. Vi har alltid hatt med våre barn på sånne "kjedelige" ting helt fra de var små (selvsagt uten skjermer!). Tror det er bra lærdom for barna. Å jeg tror det er bra lærdom at konfirmanten får oppmerksomheten til foreldrene denne dagen og 3 åringen blir hjemme Anonymkode: 99188...294 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #82 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 14.51): Hadde gitt ipad og headphones.. Anonymkode: 84cea...daa Da har de det bedre hjemme Anonymkode: 99188...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #83 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 15.58): Hvordan skal treåringen lære seg sosiale koder når den ikke får bli med på de sosiale settingene? Selvsagt skal ungen være med. Man tar med noe, som ikke har lyd, som ungen kan holde på med. Noe å tegne på og mer, ett par småting bare. Man snakker med ungen før seremonien om hva som skjer og hva man forventer av ungen. Man sier til ungen at man skal sitter på plassen sin, være stille og se på det som skjer. Anonymkode: 176f8...45d 😂😂 du har hatt enkle barn skjønner jeg Anonymkode: 99188...294 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #84 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Altså, den historien der var jo bare søt🥰 Anonymkode: 2018b...09b Nei i grunn ikke Anonymkode: 99188...294 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #85 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er forskjell på arrangementer. Dette er konfirmantenes dag. Da skal ikke en treåring være et stort forstyrrelsesmoment. Men du avslører deg i siste avsnitt. Om de «alltid» har vært greie å ha med på slik, så er det ikke fordi det ble en «naturlig» del av barndommen, og at de måtte «lære» seg å vente. Du hadde utelukkende flaks med at du har en unge som satt stille. Det har ingenting med din oppdragelse å gjøre. Jeg har en av hver, og de har blitt oppdratt likt. Den ene fløy rundt, og var meningsløst å ha med seg, mens den andre var en rolig sjel som bare satt og observerte. To vidt forskjellige personligheter, som jeg ikke har lært dem et fnugg av. Anonymkode: 64c9d...daa Veldig bra skrevet! 👏 Hun du siterer tror visst at om et barn sitter stille, så har det KUN med oppdragelse å gjøre 😂 Noen er mer beskjedne enn andre, og enklere å ha med å gjøre (jeg var forøvrig slik). Alle er forskjellige, og ikke alle lærer de sosiale settingene like lett. En konfirmasjonsgudstjeneste er ihvertfall ikke stedet å trene på sånt, - bedre da med en vanlig gudstjeneste å gjøre det i, eller når man selv ikke har konfirmant. Anonymkode: a16cf...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #86 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du sørger selvsagt for at noen kan være sammens med den lille så du kan ha oppmerksomheten din der den skal være. Det er alltid en onkel eller venninne som synes slikt er mye morsommere enn å delta på gustjeneste;) Anonymkode: 327df...509 Men da rykker vi jo tilbake til trådens start; nemlig at barnet har en barnevakt🙄 Anonymkode: 64c9d...daa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #87 Del Skrevet 19 timer siden Hva med å starte med å oppdra ungen Anonymkode: 0e6ee...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #88 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva med å starte med å oppdra ungen Anonymkode: 0e6ee...ace Ah, du mener sette Guds frykt i det? Anonymkode: 64c9d...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #89 Del Skrevet 18 timer siden Jeg tror du må se det ann ut i fra menigheten og barnet. Ut i fra svarene her er treåringer enten persona non grata og et forstyrrende element som ødelegger hele dagen for alle ellers er de hjertelig velkommen til å vise nysgjerrighet og komme frem for å se på det som skjer. I vår menighet er de åpne for barna. Vi satt først på siste benk sammen med min mor. Min datter stilte meg en haug med spørsmål om hva som foregikk og hvorfor, og så gikk hun opp for å se på konfirmantene. Ingen forstyrrelser, bare et barn som ville se hva som skjedde. Presten måtte ikke klappe henne på hodet, men han valgte det. Hun laget ingen lyd mens hun var der fremme og så på og jeg fikk lokket henne bak sammen med oss på en diskré måte. Lite forstyrrende elementer til tross for det flere her virker til å tro. Men det er rom for barna i vår menighet. Som jeg skrev over: jeg hadde vært mer flau om hun hadde hoiet og vinket fra talerstolen slik andre små har lurt seg til i årenes løp. Ts: spør konfirmanten om h*n ønsker lillesøsken tilstede? Anonymkode: 72eea...dbb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #90 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror du må se det ann ut i fra menigheten og barnet. Ut i fra svarene her er treåringer enten persona non grata og et forstyrrende element som ødelegger hele dagen for alle ellers er de hjertelig velkommen til å vise nysgjerrighet og komme frem for å se på det som skjer. I vår menighet er de åpne for barna. Vi satt først på siste benk sammen med min mor. Min datter stilte meg en haug med spørsmål om hva som foregikk og hvorfor, og så gikk hun opp for å se på konfirmantene. Ingen forstyrrelser, bare et barn som ville se hva som skjedde. Presten måtte ikke klappe henne på hodet, men han valgte det. Hun laget ingen lyd mens hun var der fremme og så på og jeg fikk lokket henne bak sammen med oss på en diskré måte. Lite forstyrrende elementer til tross for det flere her virker til å tro. Men det er rom for barna i vår menighet. Som jeg skrev over: jeg hadde vært mer flau om hun hadde hoiet og vinket fra talerstolen slik andre små har lurt seg til i årenes løp. Ts: spør konfirmanten om h*n ønsker lillesøsken tilstede? Anonymkode: 72eea...dbb Selvfølgelig godtok de det. Du omtaler det som en menighet, ergo er det langt mer konservativt enn hva en vanlig konfirmasjon i den norske kirke er. Menigheten din er åpenbart interessert i å indoktrinere så mange små barn som mulig….🫠 Anonymkode: 64c9d...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma0912 Skrevet 16 timer siden #91 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 11.51): Nei, det er ikke farlig å kjede seg. Problemet er hva den kjedsomheten kan føre til. Et barn som kjeder seg kan løpe rundt, prate, skrike, rope, gråte, ligge på gulvet, rive ned ting, gå opp til presten ved alteret, kaste ting rundt. Hvilke foreldre hadde ikke blitt stresset av å prøve å forhindre eller oppleve slikt! Ikke så gøy å bli samtalepunkt i alle konfirmasjonsselskapene den dagen! 😝 Dessuten vil barnet bli husket for oppførselen sin i laaang tid etterpå. TS sitt barn behøver ikke å oppføre seg sånn, men noen kan. Anonymkode: a16cf...316 Vel, hvis barnet oppfører seg som du beskriver her så handler det faktisk om oppdragelse da, eller rettere sagt mangel på oppdragelse. Viktig at barnet lærer hvordan det skal oppføre seg i en kirke også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #92 Del Skrevet 15 timer siden Vi har barn på 2 og 3 år, de blir hjemme med et vennepar av oss under konfirmasjonsseremonien etter ønske fra konfirmanten selv❤️ Verken vi eller konfirmanten tror at de klarer å sitte stille gjennom seremonien, og jeg vil at det skal være konfirmantens dag. Anonymkode: 106ad...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #93 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 9.30): Kirkegjengere i en konfirmasjon er foreldre og nær slekt til konfirmantene. De er neppe så interessert i småbarn den dagen Anonymkode: e19eb...e8e Hehe, vi vanlige kirkegjengere er også til stede under konfirmasjonsgudstjenesten! Det er en del praktiske oppgaver som skal løses. Og ikke minst for at det skal bli mer enn mumlende sang der. Anonymkode: 95f18...302 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #94 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selvfølgelig godtok de det. Du omtaler det som en menighet, ergo er det langt mer konservativt enn hva en vanlig konfirmasjon i den norske kirke er. Menigheten din er åpenbart interessert i å indoktrinere så mange små barn som mulig….🫠 Anonymkode: 64c9d...daa Eh kaller det meninghet for jeg vet da fader hva annet enn skal kalle det for? Dette er den norske kirken, ikke bedehus, men vi er ikke så mange som bor her og det er ikke tillegg flere kirker så folk har "sin menighet". Vi går til den samme kirke for dåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse men når folketallet i kommunen er ca 6000 og det er ihvertfall tre andre kirker tilknyttet den norske kirke i tillegg til diverse bedehus og frikirker så sier det seg selv at alle kjenner alle. Så ja jeg sier "min eller vår menighet". Driter i hjernevasking og indoktrinering av barn, her får barna selv bestemme hva eller hvor mye de vil gjøre ut av troen sin. Personlig er jeg ikke troende, men blir med fordi de andre i familien liker at vi deltar. Er lov å vise respekt for andres tro selv om en ikke tror selv. Anonymkode: 72eea...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #95 Del Skrevet 5 timer siden Guttemamma0912 skrev (10 timer siden): Vel, hvis barnet oppfører seg som du beskriver her så handler det faktisk om oppdragelse da, eller rettere sagt mangel på oppdragelse. Viktig at barnet lærer hvordan det skal oppføre seg i en kirke også. Det har ingenting med «oppdragelse» å gjøre hvorvidt en treåring sitter stille eller ei. Med mindre du har skremt det så mye at det faktisk er livredd for å gjøre noe annet enn det du sier da. Anonymkode: 64c9d...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #96 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh kaller det meninghet for jeg vet da fader hva annet enn skal kalle det for? Dette er den norske kirken, ikke bedehus, men vi er ikke så mange som bor her og det er ikke tillegg flere kirker så folk har "sin menighet". Vi går til den samme kirke for dåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse men når folketallet i kommunen er ca 6000 og det er ihvertfall tre andre kirker tilknyttet den norske kirke i tillegg til diverse bedehus og frikirker så sier det seg selv at alle kjenner alle. Så ja jeg sier "min eller vår menighet". Driter i hjernevasking og indoktrinering av barn, her får barna selv bestemme hva eller hvor mye de vil gjøre ut av troen sin. Personlig er jeg ikke troende, men blir med fordi de andre i familien liker at vi deltar. Er lov å vise respekt for andres tro selv om en ikke tror selv. Anonymkode: 72eea...dbb Ingen som bare oppsøker kirke for dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse kaller det «min menighet». Hvorfor skal man vise respekt for noen som mener at man «synder» og havner i helvete hvis man ikke tror…? Anonymkode: 64c9d...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå