AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:19 #1 Del Skrevet lørdag kl 17:19 Vurderer å la treåringen bli hjemme. Konfirmasjonsgudstjenesten kan bli veldig langtekkelig og jeg kan bli veldig stresset av å måtte ta meg av henne i den settingen. Vi jo gjerne få med meg gudstjenesten og storebror denne dagen. Vurderer å la treåringen bli hjemme sammen med noen av storesøster sine venner på 12 år. De får selvfølgelig betalt. Vanskelig å finne andre barnevakter på en sånn dag, men hun liker veldig godt å være med storesøster sine venninner. Mine venner er opptatt. Hva gjør dere andre med småbarn og konfirmant? Anonymkode: 5be4d...5b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:23 #2 Del Skrevet lørdag kl 17:23 La henne bli med. Det er sikkert tegnesaker til de små. Anonymkode: e86f0...ac1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:28 #3 Del Skrevet lørdag kl 17:28 Vi har hatt med ungene i konfirmasjoner og dåp, har gått helt fint. Hos oss var lillebror 6 år da eldste søster konfirmerte seg, så det er jo litt annerledes, men alle våre tre barn har vært med i kirken når nieser/nevøer har blitt konfirmert og døpt. Men, om du blir stresset av det så er det helt i orden å la lillesøster bli igjen hjemme! Anonymkode: f2ff0...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:30 #4 Del Skrevet lørdag kl 17:30 Du kan sjekke med prest/konfirmasjonslærer hvor lenge gudstjenesten er tenkt å vare. Denne forrige jeg var i var som en hurtigversjon og var over på 45 minutt. Mens andre ganger har det tatt 1,5 time. Anonymkode: 03634...fd6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:45 #5 Del Skrevet lørdag kl 17:45 Hadde tatt med og alliert meg med en kusine, tante el som kan gå litt med barnet og foreks tegne el. Anonymkode: 8c7ba...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:50 #6 Del Skrevet lørdag kl 17:50 En 3-åring har null glede av en konfirmasjonsseremoni og hun kommer heller ikke til å huske noe som helst av det. La henne være hjemme og ha fullt fokus på konfirmanten. Anonymkode: 9a2c3...805 37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:55 #7 Del Skrevet lørdag kl 17:55 Jeg ville latt henne bli hjemme med søsterens venninner. Det er helt sikkert stor stas for både 3-åringen og de som skal passe henne. Selskapet etterpå bli lang nok tid med masse folk for en 3-åring. Anonymkode: 23be1...cb3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:57 #8 Del Skrevet lørdag kl 17:57 La de slippe alt som kan være det minste ubehagelig eller kjedelig. Sånn får vi sunne, robuste unger som tåler en støyt! Anonymkode: 1a3e1...27c 10 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:57 #9 Del Skrevet lørdag kl 17:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En 3-åring har null glede av en konfirmasjonsseremoni og hun kommer heller ikke til å huske noe som helst av det. La henne være hjemme og ha fullt fokus på konfirmanten. Anonymkode: 9a2c3...805 Enig. Blir sikkert fint for konfirmanten at foreldrene er der for bare henne også. Kan tenke meg mye av hverdagen går med til å bli litt satt på sidelinja fordi hun er så stor og lillesøster litt mer krevende, naturlig nok pga alder. Tror alle vil vinne på dette her; venninnene får penger for å være barnevakt, lillejenta slipper å være med på kjedelig gudstjeneste, foreldrene kan slappe mer av uten å måtte passe på en energisk 3-åring, og konfirmanten får full oppmerksomhet fra foreldre. Gratulerer med konfirmant, TS. Anonymkode: a1306...724 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet lørdag kl 17:58 #10 Del Skrevet lørdag kl 17:58 Vi hadde med barna på slike begivenheter, de trenger å være en del av det og forstå hva det går i. Jeg pakket som regel mat, drikke, snacks, småbiler/leker, øreklokker og mobil (jada jeg vet, men var himla greit å ha om alt skar seg). Alt for at de skulle ha en fin opplevelse og for at å distrahere dem fra hvor lenge de faktisk måtte sitte stille. Tegnesaker pleide kirken å ha liggende, men kan være greit å ha noe med seg i tilfelle de ikke har det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:59 #11 Del Skrevet lørdag kl 17:59 luxifine skrev (1 minutt siden): Vi hadde med barna på slike begivenheter, de trenger å være en del av det og forstå hva det går i. Jeg pakket som regel mat, drikke, snacks, småbiler/leker, øreklokker og mobil (jada jeg vet, men var himla greit å ha om alt skar seg). Alt for at de skulle ha en fin opplevelse og for at å distrahere dem fra hvor lenge de faktisk måtte sitte stille. Tegnesaker pleide kirken å ha liggende, men kan være greit å ha noe med seg i tilfelle de ikke har det. Trenger man virkelig forstå det som 3 åring?? Anonymkode: 99188...294 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:59 #12 Del Skrevet lørdag kl 17:59 Ja, la henne bli hjemme. Da kan du fokusere på konfirmanten og slippe å passe på en 3-åring som kjeder seg! Hun kommer uansett ikke til å huske noe av det seinere, annet enn kanskje at det er utrolig kjedelig å gå i kirka 😅 Anonymkode: a16cf...316 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:00 #13 Del Skrevet lørdag kl 18:00 La henne bli hjemme, best for alle parter og det blir lite forstyrrelser i kirka Anonymkode: 99188...294 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:02 #14 Del Skrevet lørdag kl 18:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En 3-åring har null glede av en konfirmasjonsseremoni og hun kommer heller ikke til å huske noe som helst av det. La henne være hjemme og ha fullt fokus på konfirmanten. Anonymkode: 9a2c3...805 Uenig i dette. Snuppa mi var rundt denne alderen da hun ble med på sin første konfirmasjonsgudstjeneste. Først så spurte hun mange spørsmål om hva de gjorde, hvorfor de hadde på kapper og tusen ting småfolk lurer på. Hun lurte på hvorfor de var de oppe og jeg måtte forklare hva som skjedde: tok en rask og enkel forklaring og sa "de sier til presten at de ønsker å fortsette å være venner med jesus". Så hoppet hun opp og ropte at "jeg vil og være venner med jesus" og så sprang hun fremme der konfirmantene var. Veldig pinlig men alle taklet det fint og så fikk vi lurt henne tilbake samme med oss. Hun husker det enda, og visste hva det gikk i da hun skulle konfirmere seg. Om de aldri er med i slike begivenheter vil de ikke ha indre bilder av hva det vil si. De får ikke noe forhold til det overhodet. Anonymkode: 72eea...dbb 5 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet lørdag kl 18:04 #15 Del Skrevet lørdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger man virkelig forstå det som 3 åring?? Anonymkode: 99188...294 Nope. Snacks er god nok grunn til å være der når de er så små. Min har til og med sett på telefonen med øreklokker på for han har maur i rompa. Men det bygges et grunnlag som etterhvert blir bedre og mer utviklet, og de får mer og mer ut av det etterhvert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:05 #16 Del Skrevet lørdag kl 18:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uenig i dette. Snuppa mi var rundt denne alderen da hun ble med på sin første konfirmasjonsgudstjeneste. Først så spurte hun mange spørsmål om hva de gjorde, hvorfor de hadde på kapper og tusen ting småfolk lurer på. Hun lurte på hvorfor de var de oppe og jeg måtte forklare hva som skjedde: tok en rask og enkel forklaring og sa "de sier til presten at de ønsker å fortsette å være venner med jesus". Så hoppet hun opp og ropte at "jeg vil og være venner med jesus" og så sprang hun fremme der konfirmantene var. Veldig pinlig men alle taklet det fint og så fikk vi lurt henne tilbake samme med oss. Hun husker det enda, og visste hva det gikk i da hun skulle konfirmere seg. Om de aldri er med i slike begivenheter vil de ikke ha indre bilder av hva det vil si. De får ikke noe forhold til det overhodet. Anonymkode: 72eea...dbb Så ditt barn forstyrrer hele seremonien, hjelpes Anonymkode: 99188...294 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:06 #17 Del Skrevet lørdag kl 18:06 luxifine skrev (1 minutt siden): Nope. Snacks er god nok grunn til å være der når de er så små. Min har til og med sett på telefonen med øreklokker på for han har maur i rompa. Men det bygges et grunnlag som etterhvert blir bedre og mer utviklet, og de får mer og mer ut av det etterhvert. Da har de det bedre hjemme enn å sitte passivt med skjerm Anonymkode: 99188...294 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:08 #18 Del Skrevet lørdag kl 18:08 luxifine skrev (9 minutter siden): Vi hadde med barna på slike begivenheter, de trenger å være en del av det og forstå hva det går i. Jeg pakket som regel mat, drikke, snacks, småbiler/leker, øreklokker og mobil (jada jeg vet, men var himla greit å ha om alt skar seg). Alt for at de skulle ha en fin opplevelse og for at å distrahere dem fra hvor lenge de faktisk måtte sitte stille. Tegnesaker pleide kirken å ha liggende, men kan være greit å ha noe med seg i tilfelle de ikke har det. Hvor mye forstår for / får med seg av det som skjer hvis de snackser, leker og ser på telefon? Hvis de uansett ikke skal forsøke å følge med på opplegget, er det ikke mer respektfullt å være hjemme? Anonymkode: 25984...da1 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:08 #19 Del Skrevet lørdag kl 18:08 luxifine skrev (3 minutter siden): Nope. Snacks er god nok grunn til å være der når de er så små. Min har til og med sett på telefonen med øreklokker på for han har maur i rompa. Men det bygges et grunnlag som etterhvert blir bedre og mer utviklet, og de får mer og mer ut av det etterhvert. Skjerm bedrer ikke akkurat evnen til å regulere seg… Så egentlig bedre utgangspunkt for senere du dropper skjermen Anonymkode: 25984...da1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:11 #20 Del Skrevet lørdag kl 18:11 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vurderer å la treåringen bli hjemme. Konfirmasjonsgudstjenesten kan bli veldig langtekkelig og jeg kan bli veldig stresset av å måtte ta meg av henne i den settingen. Vi jo gjerne få med meg gudstjenesten og storebror denne dagen. Vurderer å la treåringen bli hjemme sammen med noen av storesøster sine venner på 12 år. De får selvfølgelig betalt. Vanskelig å finne andre barnevakter på en sånn dag, men hun liker veldig godt å være med storesøster sine venninner. Mine venner er opptatt. Hva gjør dere andre med småbarn og konfirmant? Anonymkode: 5be4d...5b2 Barn kan fint være med både i begravelser og konfirmasjoner. Det er og et fint minne for den lille senere på bilder ol. Å se og vite at hun ble inkludert, ikke ekskludert fra familien ved denne anledningen. At du som voksen ikke vil ha stress den dagen er en dårlig unnskyldning for å sette bort ditt eget barn til andre og på den måten ekskludere ditt eget barn. Skremmende hvordan du både tenker og prioriterer. Anonymkode: 1cd34...4c0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå