Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har influensa. Hadde så hodeverk at jeg dro til legevakten i går. Der bekrefta de influensa... i dag har han 39,5 i feber..  og den går ikke ned med paracet . Bør jeg gi nurofen da? Hvor fort kan jeg gi det? Noen som vet?

Anonymkode: b8ffa...ad6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har influensa. Hadde så hodeverk at jeg dro til legevakten i går. Der bekrefta de influensa... i dag har han 39,5 i feber..  og den går ikke ned med paracet . Bør jeg gi nurofen da? Hvor fort kan jeg gi det? Noen som vet?

Følg instruks på pakningsvedlegget?

Anonymkode: 6d51b...78f

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hvordan bekreftet legevakten influensa på så kort tid? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hodevek, magesmerter, sår hals, litt hoste, slapp. Han kjente seg såpass trygg at han ikke tok crp... 

AnonymBruker
Skrevet

Står ikke i pakningsvedlegget hvordan den gis når andre febernedsettende smertestillende er tatt.. ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes hurtigtest vet du

Anonymkode: bdce9...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Står ikke i pakningsvedlegget hvordan den gis når andre febernedsettende smertestillende er tatt.. ts

Det er lov å ringe legevakten for å spørre om helseråd. 

Anonymkode: 9a011...9b4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her så fikk vi beskjed å gi paracet og ibux sammen.

Men hadde ringt legevakt å forhørt meg først og bedt om en crp siden feberen har blitt være

Endret av jegerrinne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må ringe legevakten for å få råd, her inne er det ikke lov å gi medisinske råd, selv om det bare er snakk om dosering av smertestillende…

Anonymkode: 1dd9f...b47

AnonymBruker
Skrevet

8 åringen her låg med influensa og høy feber  i 11 dager i januar, så skjønner hvordan du har det. Paracet hadde lite virkning,  men gav ikke noe annet. Han bare sov , og drakk vann. De gikk over til slutt 😊. Men det ble 2 legebesøk ,og noen telefoner til legevakt, så hvis du er usikker, så ring de. 

Anonymkode: a3705...3b4

• Liker 1
Skrevet

Du kan gi paracet og nurofen sammen i verste fall, det fikk vi beskked om. Det funket gull her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hodevek, magesmerter, sår hals, litt hoste, slapp. Han kjente seg såpass trygg at han ikke tok crp... 

Merkelig at de ikke tok crp når du først var der...

Anonymkode: e83cb...6e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå Paracet og Ibux her etter samtale med legevakt - de er veldig gode til å gi tips på telefon, ville ringt og hørt. 

Barnet her hadde også en feber som ikke gikk ned ved influensa i februar..

Anonymkode: 942b7...62e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

helt vanlig det tar tid. min hadde infulensa i mars og hadde 40 i feber i 10 dager, legen får ikke gjort så mye med infulensa, var syk i 14 dager

Anonymkode: ef9ea...4c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen hvis det ikke gir seg, for å utelukke betennelse og behov for antibiotika. 

Anonymkode: 14dff...fed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...