AnonymBruker Skrevet 11. april #41 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 8.4.2025 den 20.58): Menn bryr seg ikke om promping Anonymkode: 0e403...893 Jo de jeg har vært med blir sånn æsj, så ekkelt, kvinner promer ikke... Anonymkode: 6b7d8...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #42 Del Skrevet 11. april frivis skrev (På 5.4.2025 den 19.19): Ok, og argumentet ditt er? Grønnsaker inneholder ofte fiber og komplekse karbohydrater, som FODMAPs (fermenterbare oligo-, di-, monosakkarider og polyoler), som kan være vanskelige å fordøye for noen. I tarmen fermenteres disse av bakterier, noe som produserer gass. Dette kan føre til oppblåsthet, luft i magen og ubehag, spesielt for personer med irritabel tarmsyndrom (IBS), der tarmen er ekstra sensitiv for slike gasser og trykk. For eksempel kan grønnsaker som løk, hvitløk, bønner og kål være triggere. Hos de med IBS kan dette forverre symptomer som smerte, diaré eller forstoppelse, avhengig av individet. Å begrense høye FODMAP-grønnsaker og velge lav-FODMAP-alternativer, som gulrøtter eller squash, kan hjelpe for noen. Det beste er allikevel å kutte alle grønnsaker. Du fremstår meget uvitende hvis du tror mennesker med IBS ikke innehar denne kunnskapen. Dette er noe av det første leger informerer om når man får diagnosen IBS. Men å si at man skal unngå helt grønnsaker er ikke å anbefale. Det finnes ganske mange grønnsaker som er innenfor law food map og som man kan spise, det være seg agurk, tomat, gulerøtter mm. Det er også mye frukt man kan spise. Anonymkode: be5d2...070 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 11. april #43 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 18.47): Altså, det er magen min.. har ibs og perioder med gass dannelse. Ja jeg er søt og chill og liker sex og slik, men jeg orker ikke holde inne fis i slike perioder. Har litt trauma fra å være i forhold med en fyr, som gjorde fis til så big deal. 😔 Jeg kan fint gå mesteparten av tiden uten å fise, men så kommer de perioder der jeg må knipe sammen hele tiden og få store smerter bare fordi kjæresten er i rommet. Eller må sitte på do i evigheter. Nå kan jeg fise når jeg skulle ønske, slipper store mageproblemer. Men jeg savner å ha kjæreste. 😔 Finnes det menn som tåler at kjæresten pumper til tider? Anonymkode: 6b7d8...105 Heldigvis for deg så fiser alle mennesker. Om de aksptererer det kommer vel kun ann på hvor modne de er. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #44 Del Skrevet 11. april Her prompes det av både store og små, uansett kjønn. Så fremt man ikke sitter klin oppi hverandre eller det er reale stinkbomber man kjenner på avstand, ser jeg ikke noe problem ved det. https://www.nrk.no/video/slipp-fisen-fri_21273 Anonymkode: 23bad...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #45 Del Skrevet 11. april frivis skrev (På 5.4.2025 den 19.12): slutt å spise brokkolli og bønner og slikt. altså slutt å spis grønnsaker. du spiser jo gift. Ja,burger king er bedre for tarmer og mage. Anonymkode: 25198...d00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #46 Del Skrevet 11. april Jeg klarte å prompe ved et uhell på vår første date! Det var jo ikke akkurat en ønskelig start på et forhold. Jeg følte meg jo brydd og vi lo av det men siden min mann ikke var 12 år så ble det med en date til. 17 år senere og vi bor i et hus der ingen i vår familie skal være redd for kroppslige funksjoner. Anonymkode: c2c3b...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #47 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 19.18): Dummeste rådet jeg har hørt😖 Informer kjæreste om at du har ibs og produserer av og til mye gass som du ikke kan holde inne. Take it or leave it Anonymkode: b47db...9d8 Ja veldig rart at det ikke nevnes boller og annet bakverk, brus, alkohol, tyggis, sukkerfri pastiller. Og ts, hva gjør du for kostholdet ditt? Anonymkode: 0ef1d...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #48 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 19.18): Dummeste rådet jeg har hørt😖 Informer kjæreste om at du har ibs og produserer av og til mye gass som du ikke kan holde inne. Take it or leave it Anonymkode: b47db...9d8 Likevel har vedkommende et poeng. Min IBS går i fyr og flamme om jeg spiser brokkoli, alle type erter, generelt de fleste grønne grønnsaker. Bønner er krise, løk likeså. Fiber er døden - loff og usunne frokostblandinger er det beste for min mage, tro det eller ikke. Alt av sukkerfri alternativer går skeis. Sukker går bra. Kullsyre går faktisk bra. Flere ulike krydder og urter utgår for min del. Hva spiser jeg, tenker du kanskje. Jeg spiser alt jeg liker, og lever med eventuelle plager etterpå. Jeg spiser sunt og liker mye smak i maten (løk 🤤), så sier seg selv at det blir en del plager. Men kroppen trenger mer enn loff og sukker, selv om tarmen blir irritert. Anonymkode: 23bad...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #49 Del Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo de jeg har vært med blir sånn æsj, så ekkelt, kvinner promer ikke... Anonymkode: 6b7d8...105 Da må du begynne å gå for ordentlige menn Anonymkode: 0e403...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april #50 Del Skrevet 11. april Jeg fiser så mye jeg vil. Hilsen dame med kjæreste. Men fiser og så mye jeg vil uten kjæreste Anonymkode: 8be4a...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå