Gå til innhold

Merkelig huskjøp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte akkurat om noen som tydeligvis har kjøpt hus ved å bare se på bildene. Det er helt grunnleggende ting ved eiendommen de ikke kjente til, som f.ex. at det nesten ikke hører noe jord til, mens vedkommende trodde det var et småbruk. De hadde tenkt å ha hester der, men alt det er plass til ute er egentlig høns.
Jeg trodde ikke det var mulig å gjøre sånt? Å leie i hui og hast kanskje, men kjøpe?
Har noen hørt om lignende?

Anonymkode: 7070f...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er man jo faktisk dum. Man må nå i det minste lese prospektet / salgsoppgave grundig. Og ha penger i bakhånd til alt mulig som kan gå galt😅

Anonymkode: fef5f...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som har kjøpt ut fra bilder osv. Men har da ofte satt seg inn i forhold til str osv.

Ser bare her nå så ser vi litt etter nytt hus og vet vi kommer ikke til å kjøpe tomt under 2 mål

Anonymkode: 0fd22...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forrige hus ble solgt til en fyr fra Hellas, som skulle flytte  til Norge på grunn av jobb. Han så bare bilder, og falt for sprossene jeg hadde rundt vinduene. Arme krok… 

Anonymkode: 681ec...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hørte akkurat om noen som tydeligvis har kjøpt hus ved å bare se på bildene. Det er helt grunnleggende ting ved eiendommen de ikke kjente til, som f.ex. at det nesten ikke hører noe jord til, mens vedkommende trodde det var et småbruk. De hadde tenkt å ha hester der, men alt det er plass til ute er egentlig høns.
Jeg trodde ikke det var mulig å gjøre sånt? Å leie i hui og hast kanskje, men kjøpe?
Har noen hørt om lignende?

Hørt om dette mange ganger. Folk som kjøper usett, eller kun ser på det estetiske uten å sette seg inn i tilstandsrapporten. Men, det er ikke vårt problem, er det vel?

Anonymkode: f5c8d...3d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mitt forrige hus ble solgt til en fyr fra Hellas, som skulle flytte  til Norge på grunn av jobb. Han så bare bilder, og falt for sprossene jeg hadde rundt vinduene. Arme krok… 

Anonymkode: 681ec...68b

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hørt om dette mange ganger. Folk som kjøper usett, eller kun ser på det estetiske uten å sette seg inn i tilstandsrapporten. Men, det er ikke vårt problem, er det vel?

Uff....utrolig. Jeg bare trodde ikke dette gikk an. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet flere tilfeller hvor folk har kjøpt bolig usett, mest da av praktiske grunner som avstand. Men de har jo satt seg godt inn i salgsoppgaven i forkant, der står jo alt de trenger å vite om størrelse på tomt osv. Og det man er usikker på, spør man megler eller takstmann om. 

Å kjøpe en bolig å tro at det er småbruk når det ikke er det, høres jo bare rart ut. 

Anonymkode: 97451...f11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette på Stord? 😆

Anonymkode: 1f750...8e8

Nei! Har du en nær deg også? Jeg er sjokkert rett og slett. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt to leiligheter usett basert på magefølelse. Det var muligheter som dukker opp, og det ene var umulig å få sett pga koronatiden og reiserestriksjoner, men den andre var logistikkproblemer fordi det var i en annen by. Det virket som såpass gode deals at jeg ikke ønsket å risikere at andre fanget dem opp... 

Nå var jeg ekstremt heldig. Eller, jeg tror det er magefølelsen som visste da 😉 Jeg tjente nesten 1,5 millioner på det ved salg i år. 

Men skal sies, jeg forstår jo at dette er unntak heller enn regelen. Man burde jo aldri spontantlkjøpe boliger usett. 

Anonymkode: 98e67...6e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (4 minutter siden):

Hva er sjokkerende med det? Mer sjokkerende at omtrent alle nordmenn er hjernevasket av NRK feks.

Du sier noe. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om et par som sendte en kompis på visning siden de selv da bodde i Usa. Men jeg regner jo med at de likevel satte seg grundig inn i leiligheten de kjøpte i Norge.

Anonymkode: 82265...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frivis skrev (4 timer siden):

Hva er sjokkerende med det? Mer sjokkerende at omtrent alle nordmenn er hjernevasket av NRK feks.

Hjernevasket av NRK?😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. Er jo folk som lar seg blende av telysene og kuskinnet til megleren. Og ferske boller bakt i ovnen av selger..

Anonymkode: dd3f0...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...