Gå til innhold

Veier dere med bein eller uten når dere registrerer mat (feks hel kylling)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir så usikker. Når jeg feks skal spise en halv kylling. Skal jeg da registrere vekta av hele den kyllingen med bein? Eller skal jeg trekke fra vekta av beina og registrere bare det kjøttet jeg har spist?

Anonymkode: d3f25...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du veier det du skal spise. 

Anonymkode: 5677d...668

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veid uten bein, så det ble mest riktig. Spørs litt hvor eksakt du skal ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du veier det du skal spise. 

Daisy-love skrev (9 timer siden):

Jeg hadde veid uten bein, så det ble mest riktig. Spørs litt hvor eksakt du skal ha det. 

Nå er jeg ikke TS men jeg har også faktisk vært usikker det med kyllingbein....skal det også veies? I dag tok jeg ut kylling klubber fra fryseren og la rett på kjøkkenvekten i frossen tilstand. En kylling klubb viste 114 gram.

Så hvor mange gram blir dette når den er tint og kinnet er tatt av? Men den skal marineres med litt tandoori krydder litt olje og sitronsaft også da

Anonymkode: 4ef91...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nå er jeg ikke TS men jeg har også faktisk vært usikker det med kyllingbein....skal det også veies? I dag tok jeg ut kylling klubber fra fryseren og la rett på kjøkkenvekten i frossen tilstand. En kylling klubb viste 114 gram.

Så hvor mange gram blir dette når den er tint og kinnet er tatt av? Men den skal marineres med litt tandoori krydder litt olje og sitronsaft også da

i dette tilfellet så lager du kyllingen først, så veier det og så spiser du og så veier du bein og det andre du ikke spiste. -så logger du det i app men med tillaget og ikke rå. Hvis man skal være så nøye da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bare legger til: tillaget kylling uten skinn og uten matfett er ca 160-170 kcal/100gr mot rå er ca 110 kcal/100g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herregud.......spiser du kyllingbein? Hvis ja, logger du, hvis nei logger du ikke.....antar du skjønner at det som ikke går inn i munnen din ikke gir deg kcal inn??

Gjelder alt annet som ikke spises også.....

Anonymkode: f2cfa...92f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...